♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 20 augusti 2010 15:18

Vad kan inte vara bättre än att sitta i


självaste leksakslådan & leka en dag


som denna??



     

Av Debora Persson - 20 augusti 2010 14:15

Klockan känns som om den borde vara mycket mer.

Har hunnit med en hel del idag ju.

Först skolan, var hemma vid 11.00 strax därefter. Sen har jag gosat in mig i Maximilian, ätit, Tim kom på besök så mannen och han åkte sen hem till blekinge. Medans de åkte så har jag och Maximilian tittat på Prinsessan & Grodan och sovit en stund. Mannen är fortfarande iväg. Han hämtar lånebilen vi ska ha medans vår bil är på SPA. Tror nog det är våran gamla Laguna vi ska få köra igen :)

När mannen kommit hem ska vi iväg och handla massor. Har ju inte kunnat handla alls mycket sen bilen gick sönder så idag ska vi fylla på kyl och frys. Just nu ekar det där inne. I frysen har vi i stort sett fått slänga allt häromdagen eftersom frysen har lyckats vara öppen igen så allt hade blivit tinat... :/


Av Debora Persson - 20 augusti 2010 06:18

Ögonen går i kors på mig.


La oss ändå innan 23 igår så borde inte vara så trött...


Känns ju sådär jätteskoj att stiga upp till skolan och ha engelska en fredag morgon klockan 8.40


Men för att se det possitivit så, om vi ska gå över schemat så är engelska den enda lektion jag har idag och därför slutar jag 10.00 =D

Av Debora Persson - 19 augusti 2010 18:58

Min son tycker det är jätteroligt att han kan ställa sig upp med hjälp av möbler.

Han sställer sig till exempel upp mot dvd hyllan och skyfflar ner varenda film han får tag i.

Han ställer sig upp mot soffbordet och skyfflar ner allt där han får tag i.

Han ställer sig mot bokhyllan och skyfflar ner allt han får tag i där.

Han ställer sig mot tvbänken och skyfflar ner det han får tag i där plus att han passar på att trycka på alla knappar på dvdn och xboxen.

Om någon av oss sitter i soffan med datorn i knät så ställer han sig upp bakom dataskärmen och rätt som det är så sticker huvudet fram bakom skärmen.

Han passar på att skratta och flirtar så man inte ska se när han sticker fram sina små fingrar så han kan passa på att trycka lite på tangenterna.

Den lilla busen.

Han tycker det är jätteroligt medans vi får tusen saker till att städa efter honom.

Vi tog ju bort gåstolen för honom eftersom han rev ner allt som kom i hans väg.


Skrev detta inläggen för en stund sedan men det kom en liten kille och tryckte på någon knapp så ALLT jag skrivit försvann från mig ;( Så nu fick jag skriva om allt igen. Bör jag nämna att ungen gapflabbade när han såg att jag blev tokig när han raderade inlägget?


 

Av Debora Persson - 19 augusti 2010 15:00

Skoldag nr 2 avslutad.

Seg som sjutton i morse att göra sig i ordning och komma iväg. Maximilian grät och var ledsen när jag gick.

Fick köpa busskort idag med innan jag kunde åka vidare från centralen.


I skolan blev vi indelade i våra klasser och så blev det åter en massa snack och information. Fick även våra scheman med. Det enda som stog på schemat var svenska, engelska och matte. Resten fick vi göra själva. Fick helt enkelt välja hur vårt schema skulle se ut och vilka kurser vi skulle gå. Den enda regeln var att vi skulle ha 30 lektioner på schemat. Fick ju alternativ att välja bland kurser till schemat med.


Själv är jag rätt så nöjd med mitt schema.

Så som jag gjorde det först såg vi sen att det inte gick ihop sig så fick göra en del småändringar.

Men iallafall så börjar jag inte förrän 10.30 på måndagar. ,

På fredagr slutar jag redan klockan 10.00

Resten av dagarna slutar jag 15.40 och så börjar vi 8.40 förutom på måndagar då..

Förutom svenska, engelska och matte kommer jag bland annat läsa Historia, Naturkunskap, Musik och Foto.

Det där med musik valde jag inte frivilligt, utan det var det enda som passade in i resten av mitt schema.

Foto kommer jag bara läsa denna terminen och nästa termin är jag då ledig den tiden och då kommer jag alltså sluta 11.50 den dagen istället för 15.40

Inte illa pissat alls vill jag lova!


Efter schemaläggningen blev det rundvisning på skolan. Och efter det vid 11.20 fick vi sitta och vänta tills klockan skulle bli 12.40 så vi kunde gå ner och bli fotograferade. Varför vi skulle bli fotade en och en var för lärarna skulle ha någon chans att komma ihåg våra namn.

Sen vid 13.00 var den skoldagen slut...


Nu har jag kommit hem och Maximilian blev glad att se mig igen och vi satte oss och åt lite. Nu är jag trött som en, jag vet inte vad men jag är galet trött iallafall.

Nu ska jag lägga mig ner och vila en stund innan vi ska bege oss ut. Ska rensa bilen för den blir hämtat ikväll och sen ska vi väl gå och handla lite. Tajo.

Fy

Av Debora Persson - 19 augusti 2010 06:30

Fyy. Det är mycket jobbigare att stiga upp på beställning än vad det är när Maximilian väcker en vid samma tid.

Har varit uppe i en halvtimme och knappt gjort någonting. Det betyder att jag kommer få stressa som sjutton sen i det sista. Så är det alltid för min del. Och kommer säkert för alltid bli så med. Att lata mig först och sen stressa. Men just nu har jag gott om tid och borde ändå hinna med det jag ska.
Förhoppningsvis blir det ingen heldag idag. Det vet man inte än eftersom det enda vi fick veta var att vi skulle börja 8.30 idag.

En mjukstart hade varit bra.

Av Debora Persson - 18 augusti 2010 19:59

Usch vad tiden går snabbt ikväll. Det är säkert bara för att jag måste lägga mig tidigt ikväll för jag ska upp till skolan i morgon. Känner mig stressad över allt jag borde hinna med men inte orkar ta itu med.


Har iallafall hunnit bjuda hem mamma m.fl i helgen.

Jag försökte med en fuling och tyckte vi skulle bjuda hem oss själva till henne eftersom mannen fyller år på måndag så hon kunde bjuda på något riktigt smarrigt men det tyckte knappast hon.

Hon tyckte att vi skulle bjuda hem henne eftersom det är här vi har födelsedagsbarnet. Jag hotade med att hon var tvungen att ta med födelsedgspresent då så nu har vi litet kalas i helgen. =D

Kalas är ingenting mannen föredrar men det är jag som är regeringen så det är jag som bestämmer =D


Nu väntar vi (läs: Jag) in tiden så vi kan glo på Livet på BB och sen ska vi se på REC 2, den glodde vi inte på igår utan det blev Linje 123 kapad. Den var riktigt bra vill jag lova. Men den bestämde mannen igår så idag är det jag som bestämmer :)

Medans vi inväntar BB så ska jag fortsätta med mitt pensionärsarbete. Tjao så länge.


Det gör ingenting att det regnar ute.

Vi har solstrålen här hemma hos oss! ♥

 

Av Debora Persson - 18 augusti 2010 17:06

Första dagen i skolan är avklarad!

Fick med mig mina pojkar när jag skullle till skolan..

Dom väntade på mig medans jag gjorde det jag skulle. Jösses, hade så ont i magen ett tag.

Hur mycket folk som helst samlade. Flera klasser visserligen. Var en massa info och prat sen blev det upprop. Sist skulle det vara fika men den hoppade jag över så vi åkte hem istället.


Stannade inom affären för att handla lite mat.

Går ju inte direkt att storhandla när man inte har någon bil för det blir ett jäkla jobb att gå hem med allting, men mat för kvällen blev det. Gick sen inom Karins lägenhet som har invaderats av ett gäng pojkar som har lan hemma hos henne. Själv har hon flytt hem till mamma.


Nu är vi hemma och hungriga som vargar. Så om en stund blir det tacos :)

Fick hem bonus från H&M idag. 250 kronor (vågar inte ens gissa på hur mycket jag handlat för att få den bonusen..)

Så nu kan vi shoppa loss igen :) Ska ha en jacka eller overall till Maximilian han kan ha nu i höst tänkte vi för hans skinnjacka börjar bli för liten för honom och den overallen vi har är för tjock för att använda nu.


Just nu står Maximilian i änden på bordet. Han har krypit dit och rest sig upp så huvudet sticker upp och han står och tittar på mig. Ler och sen dricker lite vatten.Gullunge Nu är det slut på mammaledigheten så ska passa på att gosa in mig så mycket som möjligt nu :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards