♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2014

Av Debora Persson - 28 februari 2014 19:34

Jag är medlem på Buzzador och tycker du med ska bli det!

Som medlem på buzzador får du helt kostnadsfritt hem nya produkter och tjänster som du får prova på och även dela ut och låta dina vänner får prova på.

Klicka HÄR och bli medlem!


För ett litet tag sedan fick jag hem ett paket från Buzzador
 med borsthuvud till Oral-B eltandborste.

Jag fick Oral-B FlossAction, Oral-B 3D White och Oral-B TriZone borsthuvud samt Oral-B Pro-Expert All Around Protection tandkräm.
Helt perfekt och alldeles precis lagom när det ändå var dags att byta borsthuvud till tandborsten.

Svårt att hitta en favorit bland de borsthuvuden jag fick hem då alla hade olika bra egenskaper, däremot så kommer jag nog inte köpa "orginalen" något mer för dessa var så mycket bättre att borsta med!

 

Av Debora Persson - 27 februari 2014 19:47

I eftermiddag var jag med Maximilian på simskolan.

Jag blir så stolt över honom när jag ser hur duktig han är. Han försöker så bra och tvekar inte på det de ska göra. Han hoppar med glädje från kanten ner i vattnet, doppar huvudet och tränar på bentagen. Idag var det mycket träning med bentag. Han är jätteduktig men har lite bråttom ibland.

Men framför allt har han roligt! Han älskar det!

Tänk att han blir 5 år i år! Vår stora älskling! 5 år är helt galet!

 

Av Debora Persson - 26 februari 2014 20:31

Idag har jag och Ellion spenderat förmiddagen hos Patricia. Ellions mage mådde fint och inget skrik under tiden. När vi kom hem sov han ute i vagnen en stund till strax innan middagen för då vaknade han och skulle ha middag med. Därefter har vi haft livat i huset. Lilla gubben, vad han skriker och har ont i sin lilla mage. Jag hoppas vi snart får samtalet från barnmorskan som utför akupunkturen så vi slipper detta snart. Dagen började bra och vår herre var nöjd med livet.

Tråkigt att han skulle få så ont i magen!

Jag bakade citronpaj ikväll. Så gott! Att den är mjölkfri har jag inga som helst problem med, men grädde som är mjölkfri är inte Ok. Smakar inte alls gott och är alldeles för sött på något vis. Men har man inte mycket annat att välja på så får det bli så. :)

 

Av Debora Persson - 26 februari 2014 09:07

Igår blev vår lille juldagsprins hela 2 månader!

HERREGUD vad tiden går fort! Vår lille pyttebebis blir ju större och större för varje dag. Två månader alla redan! Helt galet.

Obeskrivlig kärlek!

Han fokuserar blicken och letar efter saker att titta på, han ler mot oss när vi pratar med honom och han är så mycket med nu och pratar med oss.

Men mest skriker han ;)


Igår var en jobbig dag. Ellion skrek i stort sett hela dagen, förutom när vi var på bvc såklart.

Då var han lugn, go och glad. Men i övrigt, både innan och efter bvc hade han jätteont i magen. Inte ens pysventil två gånger funkade. På bvc fick vi träffa läkaren. Han började med att gå igenom Ellions skrikschema och han tyckte definitivt att han skulle få akupunktur mot sitt magont. Han skrev remiss och nu får vi äntligen hjälp!

Han tyckte inte alls det var konstigt att alla våra tre älsklingar har skrikit och haft kolik. Det tycker jag, jag tycker det är jävligt orättvist också. Men det kan som sagt hända den bästa. Och jag är väl en av dem ;)

Nu får vi iallafall komma iväg med Ellion till akupunktur så hans kolik försvinner.

När Vilmer fick det så blev han genast en helt annan bebis.. Go och glad, redan efter första gången med akupunktur minskade magontet ättemycket och när han väl skrek sen så var det liksom inte lika jobbigt. Vi hoppas det blir likadant denna gången med.

Förutom kolikprat så ndersökte läkaren Ellion och han blev jättegodkänd!


Igårkväll ville jag bara gå ut och SKRIKA, lägga mig på marken och skrika lite till.

Ellion skrek och man såg att han hade jätteont i magen och inget hälpte. Mannen var iväg så jag satt i flera timmar och försökte trösta. Det ena jag kände för var att bara skrika högt! Som tur var så somnade de stora pojkarna tidigt igår så jag behövde inte roa dem samtidigt. Men vad det är mycket lättare när mannen är hemma och man kan hjälpas åt. Nu var jag helt själv och allt blev så mycket jobbigare. Gode tid. Jag kan säga att jag sov som en stock hela natten sen och hade nog inte vaknat om ens brandalarmet tjutit i örat på mig. Men vid 05.30 vaknade både jag och Ellion då det var matdags men Ellion sov som sagt också väldigt bra i natt. Inte särskillt konstigt kanske ;)


  

Av Debora Persson - 25 februari 2014 11:40

Idag fortsätter jag måla om i vardagsrummet.
Tapeten som är där nu har troligtvis suttit på väggarna sen Dackefejden så det är dags att förnya den en aning. Det

Av Debora Persson - 24 februari 2014 20:05

Efter en låååång dag med skrikig bebis och trotsiga små hjärtan så tog jag en låååååångpromenad med Ellion, Patricia och Lykke. En promenad på 1½ timme var hur jäkla skönt ssom helst! Mer promenader tack!

Nu sover både Ellion och Vilmer sså jag ska passa på att mysa med en myssugen Maximilian innan E vaknar och vill ha mat.

 

Av Debora Persson - 23 februari 2014 19:56

Veckorna går så snabbt! Nu har vi söndag alla redan och i morgon startar ny vecka.

Sportlovet är slut och barnen får äntligen komma tillbaka till dagis som de (och jag) saknat. Det är tur de små liven gillar dagis! :)

Vi har haft roligt på lovet iallafall.

Vi har band annat varit och lekt med Fia och barnen, bowlat, Maximilian har varit hos frissan, vi har varit hemma hos mamma och pojkarna har ridit på häst, idag har Maximilian varit på maskerad och vi har haft besök av barnens farmor och farfar så vi har fikat och gått till lekplatsen för att leka en stund i kylan.

Barnen sover nu sen en stund tillbaka, Vilmer la sig strax efter 18 och Maximilian la sig strax innan 19.

Nu ska jag snart ta och mata en liten Ellion som blir 60 dagar (!!!!) idag.

 

Av Debora Persson - 23 februari 2014 13:44

Maximilian är just nu på maskerad. Han är Hulken, men säger själv att han är Jürgen, (pappa & farbror brukar tramsa om starke Jürgen). Men det är iallafall Hulken-dress han har på sig. :)

Han är så nöjd med sin dress vår lille herre. Han valde den helt själv och han tycker den är så häftig med alla muskler. Han hade en spindelmannendress innan som han vuxit ur och den hade med muskler. Det ska tydligen vara muskler! :)


  

När vi satt och slog in presenten tillkompisen som fyllt år så skulle Maximilian skriva. Han övar på att skriva sitt namn, och han gör det bra. Han har ju trots allt ett väldigt lååångt namn och kan skriva det när han har det skrivet brevid så han kan skriva av. Men vi har lovat honom att när han kan skriva sitt namn själv så ska han få en trollerilåda som han önskar sig. Så nu satt han och övade på sitt namn och sen skulle han måla.

Han målade en liten gubbe och sa "Jag har målat Vilmer, han är förskräcklig!"

 


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards