♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2008

Av Debora Persson - 31 augusti 2008 21:08

I morse vaknade jag tidigt när maja kom och myste vid huvudet på mig. Somnade sen om en stund innan jag skulle stiga upp. Skulle jobba 11-18.30, men åkte in tidigare för att byta min film. Det gick snabbare än vad jag trodde. Så nu hoppas jag att denna funkar för nu fick jag den sista dom hade.


I vilket fall så hämtade min man och Fanny mig när jag slutade jobba, så åktre vi och handlade för vi skulle grilla. Så det har vi gjort nu. Suttit och bråkat om vilken film vi ska glo på, men nu har vi kommit fram till att det blir Children of men vi ska titta på. Så nu blir det film.

Av Debora Persson - 30 augusti 2008 21:40

Nu satt vi och skulle kolla på desperate. Fick se två avsnitt sen la filmen av. Finns inget tredje avsnitt. Fyran funkar. Blir att byta skiten imorrn.

Av Debora Persson - 30 augusti 2008 17:43

tjaoo. Idag var jag uppe tidigt, skulle jobba 10-16. Var ändå ganska lugnt idag, men det är ju fint väder ute för en gångs skull. Jag skulle med passa på att försöka vara ute idag om man inte varit instängd mellan Mobilias väggar.

Ont idag med. ena axlen mest och ena sidan av ryggen..uh.

 Min man hämtade mig sen när jag slutade och så bar det av till onoff för att handla! Min efterlängtade Desperate Housewives säsong 3!

ÄNTLIGEN! Så länge som jag väntat på att ha pengar över så jag kunnat köpa den. Men nu är den hemkommen! Nu vill jag bara ligga hemma en hel vecka och titta på den! Men jobb imorrn och måndag med!


Ikväll blir det taccos med. Förhoppningsvis lagar min man det för jag orkar inte. jag har ju jobbat hela dagen:P

 

Av Debora Persson - 29 augusti 2008 22:10

Idag har jag jobbat 10.30-19.30 men eftersom folk inte kom till jobbet idag var jag givetvis tvungen att vara kvar till strax innan 20.00

Orkade egentligen inte men pallade inte med att dom skulle vara så jävla sura så det var lika bra att stanna kvar. Ont har jag med från nacken ända ner i halva ryggen. Jag orkar inte mer. Jag kan inte ens ha en handväska, eller tjock tröja, på mig utan att börja lipa nästan. Inte ens bh utan att det ska bli för tungt för axlarna av banden. Ont hela dagen när jag jobbat med. 

Fan ska man göra då? Och min man är inte bra på massage så det är värdelöst! Jag dör!


fredag dessutom idag med. Var ju fan nyss helg, trodde det var onsdag idag! Fan vad veckan går snabbt! Och september med! skönt, jag börjar tröttna på augusti faktiskt. Varit så mycket denna månaden tycker jag. alldeles för mycket tror jag. 

Av Debora Persson - 28 augusti 2008 08:29

hejhopp. trött som en jude idag. ska jobba sen mellan 11-19. Ska springa upp till Fanny en runda med innan jag tar bussen.Idag känner jag bara för att vara hemma och ligga under mitt duntäcke hela dagen. men det går ju inte.

Av Debora Persson - 27 augusti 2008 20:39

Skulle tvätta min kofta innan och skulle vara snälll och tvätta min mans tröja med. Men grejen var den att jag råkade tvätta hans bilnycklar med. Dom funkade först när jag testade men sen började den tjuta och pipa. Så funkade dom inte mer sen. oooopppps. Bara att ringa pappa och fråga han hur fasen vi ska göra för nu kommer vi inte in i bilen!


Blev stan innan med. Mötte upp min man i stan men sen åkte vi hem och skulle se om vi kom in i bilen, det gjorde vi inte så fick låna Fannys bil in till mobilia. Fick köpa tröja till min man i present för han hittade ingen jacka.


Nu blir det nog kanske en film och till det blir det kalaspuffar.

Av Debora Persson - 27 augusti 2008 09:28

Igår skulle de där målarna komma tillbaka. Så jag steg upp tidigt ifall dom skulle komma vid åtta. Men först stog deras bil utanför lägenheten men de körde efter en stund. Sedan kom de tillbaka och satt i bilen en stund igen. Sedan körde dom igen. Då kom Fanny ner till mig. Vii gick bort till kanslihuset för att kolla vad det var för polacker det var hos mig och sprang.

Tantan där sa att det inte var dom som anställt några för att komma hem och spackla hos folk. Men fick ett nummer vi kunde ringa som var till en man som kanske hade hand om det.


Så gick vi hem. Då kom polackerna i sin minibuss igen och satt i bilen säkert 30-40 minuter. Då fick Fanny ringa det ummer vi fick av tantan, för jag vågade inte. Jag hatar att ringa folk jag inte känner. Han verkade inte fatta vad Fanny menade. Så kom polackerna och denne gubben ringde till dom samtigidgt som dom var hemma hos oss. haha

Men tydligen så var dom ok. Han varkar ha anställt dom svart med för den ene av dom kunde inte prata heller.

Sen sa dom att dom var klara så gick dom direkt utan att ens stänga dörren efter sig.!

skumma typer men slipper dom nu iaf.



aja sen blev det av att jobba. Började 16 och hade stängning. Jävlar vad vi hade att göra. inte EN lugn stund i stort sett. buh.

 Men idag är jag ledig. Ska senare in till stan och möta upp min man när han slutar. Jag måste handla födelsedagspresent till han.

Av Debora Persson - 25 augusti 2008 21:13

I lördags böejade jag och min man med att vi åkte in till systemet sedan åkte vi och handlade käk till kvällen. Hämtade sedan Carro på centralen så åkte vi hem och gjorde oss i ordning och gjorde maten klar, innan de andra kom hit.

Sen kom då Negern, Danne Palme och vad nu den andre hette. Så började vi grilla. Eller palme var grillmästare. Sedan blev det tårta och ännu mer alkohol.

Fanny kom sen vid 23.30 tiden. Vi hade roligt iallafall.


Söndagen var lagom seg. Vi steg upp och drog in till stan och käkade. Sedan drog de andra hemåt så vi lämnade Carro på centralen med. Jag och min man och köpte godis och åkte hem och jäste på soffan hela kvällen och tittade på film.


Idag fick vi stiga upp tidigt, min man åkte till jobbet vid sjutiden och jag lite senare. Lite över 8.00 ringde det på dörren. Öppnade och dät stod två polacker, en man och en kvinna och hon frågade om dom fick komma in. Jag frågade vad dom ville. Dom skulle bara kolla på ett par saker sa dom, trodde jag inte först men sen var det väggar och garderober som det var märken efter de andra som bodde här innan så jag vågade släppa in dom. Så dom satte direkt igång med att spackla lite här och där.

Imorrn skulle dom komma tillbaka och måla.

Men konstigt att man inte hört av att dom skulle komma innan. Brukar ju alltid höra av sig innan de ska komma in folk i lägenheten.


Nu har jag jobbat hela dagen, 10-19. Först väldigt lugnt med tanke på att det var löning idag, men sen jävlar satte det igång. Helt slut när jag slutade.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards