♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 31 maj 2009 22:53

Ska snart gå och lägga oss, upp tidigt imorrnbitti, har just kollat klat på Wallander och ska ta in tvätten som torkat ute idag, men inte hunnit bli allt för torr, typiskt , eftersom jag behöver kläderna att jobba i imorrn med.

Nej, läggdags nu.

Av Debora Persson - 31 maj 2009 18:51

Dagen har bjudit på mycket därför är vi sjukt trötta.

Vi åkte först in till Mobilia, för jag skulle till Vero Moda och köpa en klänning till mig själv. Sen blev det H&M för att köpa leggings och bh till den med. Denna klänningen får jag ha på Karins student. Den andra dög inte trots allt.

Gick runt lite på Mobilia en stund, Oskar uppskattade inte tjejaffärerna så blev att vi åkte vidare.

Svågertorp var nästa, och Rusta för vi skulle köpa transportbur till Bosse. Givetvis, just för att vi skulle ha en idag så fanns där inga alls. Annars brukar dom ha en massa olika, men idag hade dom fan slut på alla!

Eftersom jag alltid får som jag vill så blev det inte att vänta med att köpa en bur utan vi far igenom hela stan igen och åker till Öb där vi istället köper transportburen. Blev nytt halsband till Bosse med för det hade han ju tappat.

Efter det blir det hemfärd, jag känner att vi redan har handlat för mycket.

Ringer Fanny och bjuder ner henne på kaffe, men innan dess måste vi åka och köpa kaffe, och fika.

Sen är det dags för Fanny att åka till jobbet. Vi solar en liten stund till innan Oskar får för sig att åka hem till Mörrum igen.

Jag och min man tar bilen och åker ut till Sibbarp och går en liten sväng innan vi åker hem för att käka.

Ingen av oss var direkt hungriga men fick ner en hel del i allafall.

Sjukt trötta är vi trötta på att göra någonting men jag känner fan att jag måste städa här hemma. Kan inte städa förrän på torsdag annars. Min man ska jävlas med att glo på fotbollen. Så blir inte mycket gjort. Jag är mest seg och går och snurrar här hemma bara. Vet inte vart jag ska bärja någonstans.

Tvättar gör vi med, inne på andra maskinen nu, blir nog en till, annars har jag inga arbetskläder till imorrn.


Får snart sätta igång på att göra lite nytta nu igen. Men bara tanken på en dammsugare nu får mig att somna. Vila kan jag inte heller göra för då kommer jag inte somna ikväll och det måste jag eftersom jag börjar 8.00 imorrn.


  • Sista dagen denna månaden idag. Jävligt skönt.
  • Jag vann monopol igår. Jag vann jävkligt stort. Oskar var den som förlorade. 
  • Bjuder på två bilder från i morse när vi käkade frukost. Bosse kom och gjorde oss sällskap. Åt en halv fralla.





Av Debora Persson - 31 maj 2009 09:42

Idag är det Mors Dag. Grattis på alla mammor. Jag hade gärna ringt min mamma men känner inte för att få en fet telefonräkning för det.

Jag firar min mamma nästa söndag. Då får hon presenter. Öronhänge och Presentkort på växtaffären i Mörrum som hon gillar så mycket.



Min man och Oskar åkte iväg för att handla frallor. Men de kunde inte handla inne i bageriet för där var det kö ända ut. Folk skulle väl handla till Mors Dag så dom fick köpa frallor på Ica istället.

Funkar väl de med. Inte lika gott alls.


Snart ska vi äta frukost. Blir frukost ute idag. 19 grader ute. Underbart och perfekt.



Av Debora Persson - 30 maj 2009 23:47

Jag hatar detta spelat. Dom fuskar som bara den. Oskar har rökpaus och jag är arg för det inte går att spela med två karlar.

Av Debora Persson - 30 maj 2009 22:23

Fortfarande trött. Gott med mat. Finalen var värdelös på tv. Fel man vann bla bla bla.

Min man och Oskar är ute och går. Jag har plockat lite, ska sätta oss och spela monopol ( på en lördag! Jag vet, men vad ska man göra?) Dom dricker alkohol med så förhoppningsvis har jag kanske en chans att vinna. Se hur länge vi pallar. Tar ju ett par timmar ibland.

Ringde hem innan. Karin och Khaled tittade på film så hon hade inte tid att prata. Mamma, Karlsson och Algot är i Turkiet just nu. Varmt och skönt.

Dom tog flyget vid fyratiden så dom har ju varit framme ett tag nu.




Av Debora Persson - 30 maj 2009 20:44

Dagen har varit helt okej. Just nu är jag visserligen jättetrött.

Jobbade ju tre timmar innan mellan 12 och 15. Efter det åkte vi till Jägersro Center och handlade lite. Eller jag hittade ingenting. Bytte min klänning jag köpte häromdagen som var för stor. Tog istället pengarna tillbaka. Hittade inget jag ville ha.

Sedan blev det till att äta. Blev snabbt, så donken blev det för vår del. Hade sen bara knappt en timme på oss innan Ikea stängde nämligen.


Köpte ny tvrumsmatta. Den vi hade innan var ju inte den smartaste att ha när man har två håriga katter hemma.

Vi åkte ju dit för att handla en sak, som kostade 29 kronor. Vi åkte därifrån med 550 kronor mindre i plånboken.

Så blir det alltid när man är på Ikea.


Iväg och handla mat efter det, flintastek som snart är klar där ute. Karlarna grillar och gör mat. Så fint.


Robinson på tv nu med, finalen så den tittas på med. Samtidigt som jag hade velat städa men eftersom jag är så jäkla trött så blir det soffan.


 Bilder.

 

 Bosse skulle sova sådär häromkvällen.


Min fula bäver som vi köpte på Ikea. Men var tvungen att ha den ändå.


Oskar


Sally inviger mattan med en liten tupplur.







Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards