♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 31 juli 2009 19:36

Resten av dagen har bestått av ingenting ungefär.

Först slapp på soffan sen åkte pojkarna och handlade medans jag la mig i sängen och myste med lilla Sally.

Är inte alls på humör längre och hade lika gärna kunnat ligga kvar i sängen resten av dagen men tvn lockade oxå. Bröllop och jäkelskap, gillar dom. Dag-Otto påminner dessutom om min morbror. Lika roliga.

Så sängen kan vänta en stund. En huvudvärkstabblett hade behövts med känner jag.



Det sparkas för fullt i min mage nu. Han är vild där inne.

Än så länge låter han bli mina revben, men det kommer nog snart det med.

Brukar få sparken där. Eller sparkarna.



Av Debora Persson - 31 juli 2009 13:17

Du är på dag 218 av 280. (77,9%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.

Av Debora Persson - 31 juli 2009 13:08

Nu har vi varit och lämnat Algot.

Sa till Karlsson att vi skulle egentligen äta lunch på McDonalds idag innan vi lämnade honom men inte hann med det nu, så han fick stanna i Kristianstad och äta med lilleman.


Nålarna i mina öron börjar lossna. Det märks för jag har faktiskt mer ont nu än för ett par dagar sen när jag hade alla nålar i.


Nu blir det vila innan jag ska sätta igång med lite städning. Pojkarna spelar dator och är glada för det. Jag har mest ont i ryggen.

Av Debora Persson - 31 juli 2009 09:38

Idag ska snyggebror åka hem.:(

Vi ska snart åka och lämna honom på halva vägen där vi ska möta upp Karlsson.

Kommer sakna honom!


Av Debora Persson - 30 juli 2009 23:38

Det blev ingen grillning ikväll. Fanns ju ingen kol hemma. Och fanns ingen i affären heller så fick steka inne istället. Funkade bra det med.

Ikväll har jag dessutom tvättat och strykt sängkläderna till bebissängen så nu är den fixad och klar! 

Spjälsängsskyddet passade ju inte sängen så det måste vi skaffa ett nytt.

Big Brother  nu men snart är det läggdags för min och Algots del. De stora pojkarna ska visst spela dator snart och då kan man lika gärna lägga sig. LIlleman är trött han med nu. 


Bädda ut soffan nu.


Av Debora Persson - 30 juli 2009 20:58

Ja, imorrn ska min lilleman åka hem från oss. :(

11 ska vi möta Karlsson och lämna honom. Trodde han skulle åka hem på eftermiddagen så vad ska man nu göra resten av dagen?

 Tråkigt att han ska åka hem, man vet aldrig när vi ses nästa gång heller, vi är så otroligt fattiga denna månaden så lär inte besöka Blekinge förrän början eller mitten av september. Efter det vågar jag inte åka hem för man vet aldrig när den lille kan komma heller.

Men men, lilleman och resten får komma och besöka oss någon dag.

Kommer ändå ha så otroligt tråkigt hemma när jag går här själv.



Nej, ska sätta lite fart i Sally nu, hon ligger kvar på samma ställe som hon gjorde när jag somnade brevid henne innan idag.

Hon har legat där åtminstone sen klockan 13. Tråkkatt.


Bad

Av Debora Persson - 30 juli 2009 18:25

Efter att ha somnat brevid Sally blir jag väckt då pojkarna vill åka och bada.

Så det bär av till Sibbarp. Blåste som bara den.

Hem och slänga in lite tvätt sen. Och en maskin till. Kommer bli en tredje. Vi skulle tvättat igårkväll men missade tiden.

Strykt lakan och sängkläder idag med. Så slipper vi ha dom inslängda i garderoben, nu är dom vikta och fina och så blir det lite ordning här hemma med.


Ska snart ut och gå med Algot. Blir att vi går till lekplatsen igen. Min man har precis åkt iväg mot fotbollen så jag och Algot har hela kvällen på oss själva.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards