♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av Debora Persson - 31 augusti 2011 21:51

Idag startade jag och Maximilian dagen med massa mys. Mannen hade stuckit hemifrån tidigt till jobbet. Men idag skulle de inte vara på jobbet utan de skulle ner till Skåne och fixa sig ett varsitt körkort för truck som de får betalt av jobbet vilket är kanon! Att ha truckkort är verkligen hur bra som helst! De fick reda  på det igår så de hade bara kvällen på sig att plugga på teorin. Så det var uppköring och teori idag och det gick galant så nu har karln min truckkort!

  Vid 7.30 steg jag och Maximilian upp och satte oss och mös i soffan och tittade på Vakna med the voice tillsammans fram till att killarna från Kabo kom och skulle fixa dushen vår. Maximilian blev såklart först besviken när han såg att det var dom i dörren och inte Fia som kom men eftersom den ana killen gick in i badrummet och började fixa så fick ju Maximilian en lekkompis iallafall. Han visade den andra killen sitt pussel och sina andra leksaker och underhöll killen tills det var dags för dom att gå igen.

Lite senare begav jag och Maximilian oss ut för att handla lite fika innan Fia och Hugo kom på besök.

 

  Fia och Hugo kom sen på besök. Dock var varken Maximilian eller Hugo särskillt glada och de grät vartannat om varandra men tillslut gick även det över. :)

Vi käkade lunch och fikade och pratade som vanligt massor av strunt :)

När besöket var över begav vi oss till affären och köpte kvällsmys. Vi måste vara uppe länge ikväll för i morgon går mannen på nattskift och måste klara sig igenom hela natten i morgon.




För övrigt så har jag börjat känna mig lite halvt dålig. Det är förkylning på ingång och det känns verkligen i hela kroppen nu! Får hoppas att det inte blir värre nu bara..

Av Debora Persson - 31 augusti 2011 21:20



  Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 6 fulla dagar (v20+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 133 dagar kvar till beräknad förlossning.

Du är på dag 147 av 280. (52,5%)


I vecka 20 är kroppslängden omkring 19 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 350 g. Fram till vecka 20 är alla barn ungefär lika stora, sedan ökar skillnaderna.

Det växer ut lanugohår på huvudet. Lanugohår är små, tunna, bleka hår utan pigmentering eller med mycket sparsam pigmentering. Stråna är ofta bara någon millimeter långa. Öronen flyttar fram till sidorna av ansiktet.

Spela gärna musik för barnet - gärna samma melodier. Både barn i magen och små barn älskar upprepningar, något som de känner igen. Nyfödda barn känner igen musik de hört under graviditeten. Till exempel kan barnet börja suga intensivare när just den melodin spelas.


Hur jag mått denna veckan.

Illamåendet är borta nu men det händer då och då att illamåendet kommer tillbaka.

Halsbränna har jag med börjat få men den är jag ju van sen Maximilian. Då gick jag med stark halsbränna varje dag i 9 månader.

Och äntligen har jag börjat känna bebisen i magen. Även fast det är andra barnet så brukar man oftast känna av den mycket tidigare än vad man gjorde med första barnet men eftersom livmodern ligger framför så tar det lite längre tid men nu känner jag av den. Har visserligen kännt på morgonen när man vaknat vart den har legat någonstans för där har magen varit hård men nu känner jag äntligen buffarna innifrån! :)

Det värsta är dock att det kryper något så förbannat i benen på mig när jag sitter stilla! Jag håller verkligen på att bli tokig!

Av Debora Persson - 31 augusti 2011 21:07

Idag frågade jag Maximilian vart bebisen var någonstans och han visste precis vart lille bebisen befinner sig!

Han drog upp sin egen tröja och pekade på magen. Där inne är bebisen ju!

      Min underbara prins! Han kommer bli världens bästa storebror.

Av Debora Persson - 31 augusti 2011 09:55

Idag är det sista dagen på "sommaren" och hösten kommer nu.

Visst har det inte varit mycket till sommar detta året?! Det var väl i maj där någongång som det var "sommar" ute, annars har det inte varit många sommardagar denna sommaren!

Men nu är det höst och det tycker jag är skönt. Man slipper klaga på att det inte är någon sommar, för det är det inte längre. Och så är det ju ändå mysigt när alla löven ligger på marken i olika färger och man kan tända ljus och myslampor inomhus.   

  

Det som är jobbigt med hösten är de dagar man ska stiga upp tidigt. Det är dom man vill slippa för fy sjutton vad det är hemskt att stiga upp tidigt när det är becksvart ute och hela lägenheten är iskall så man bara vill ligga under duntäcket hela dagen.

Så i morgon är det höst och för mig gör det absolut ingenting! September kommer och det är en månad som dessutom är speciell för Maximilian kommer fira sin 2-års dag! Min älskade lilla pojke blir stor pojke! ♥

Sen har vi ju en massa andra födelsedagar i släkten i september med såklart!

 

Av Debora Persson - 31 augusti 2011 08:15

God morgon!

Igår var det arbete för min del, slutade 22 så skulle ta sista tåget hem vid 22.30 Hade haft sällskap med en annan på jobbet som skulle ta tåget åt andra hållet och ändå snackat om att dessa tågen är ju inte de bästa på att hålla sina tider direkt..

När jag väl kom till stationen var först tåget försenat till 23.10

Några minuter senare blev det istället inställt!

Det är ju inte så många som åker med det tåget vid den tiden, det låg en fullegubbe och sov på en bänk och så var det några 14 åriga brudar som antagligen skulle mot Malmö eftersom de inte brydde sig alls när tåget blev inställt.  Men där var säkert någon som skulle med samma tåg som jag. Det brukar alltid vara rätt mycket folk på sista tåget.

Det fanns en personal på stället men hon visste ju inte alls hur man skulle komma hem och sen hoppade hon själv på tåget som gick åt andra hållet så hon var ju inte mycket till hjälp direkt.


Tillslut ropar de ut i högtalaren att de hänvisade oss till tåget som bara går till Bromölla och skulle man sen vidare där efter, tex mot Karlskrona så kunde de inte alls veta OM det skulle komma ersättningsbussar!? Det var altså inte alls säkert att man skulle komma därifrån!

Jag var tvungen att komma hem eftersom mannen skulle upp tidigt idag och Maximilian är ledig från dagis.

Det var bara att ringa och väcka mannen och få honom att stressa upp sig och vi visste inte hur vi skulle göra. Han var tvungen att sova och Maximilian sov redan sen länge så han kunde inte köra.

Var bara till att gå hem till lillasyster och ragga lite extra på hennes karl som egentligen inte hade någon som helst lust att köra fram och tillbaka men han offrade sig så snällt!:)

Herregud, vilken jäkla dag, fast jag bara jobbade i fyra timmar så kändes det som en heldag. Så mycket skit som hände dessa timmar!

Tillslut kom jag hem iallafall!

Men hur i helsike gör Skånetrafiken egentligen?!

Ställer de in tåg måste de väl sätta in bussar för det!? De kan ju inte säga att du kanske kanske kommer hem?!

Idioter på riktigt!

 


Ja, ja. Om en stund ringer det på dörren och de kommer och ska fixa vår dush vid 09.00

Sen i eftermiddag så får vi mer besök. Maximilian låg och snozade brevid mig innan och så sa jag att Fia och Hugo kommer sen och då sken han upp som en sol direkt! Och sen dess har han sprungit och kännt på dörren och ropat efter "HIA!" hela morgonen!

Tror min lilla herre saknar sin tant! :) Får hoppas Hugo saknar mig med ;)

Nu blir det strax frukost för mig och min lilla herre. Och så blir det lite Robinson på det som vi, eller jag missat för jag jobbade. Det är det som är så bra nu när vi har OnDemand, att man kan ladda ner programmen och se efter hela tiden, då missar man inget på tv:)

Av Debora Persson - 30 augusti 2011 15:37

I morse var det inga som helst problem att lämna lilla hjärtat på dagis. Han sprang in i stora leksalen direkt, gav mig en puss och fortsatte att leka. Inte ens när jag hade gått därifrån kom några tårar.

När jag sen skulle hämta mitt lilla hjärta så skulle han inte hem direkt, han skulle springa in i stora leksalen och leka innan vi kunde bege oss. Han skulle visa allt han kunde där inne och hade inga som helst planer på att ta på sig skorna.

  Vill inte gå hem än!   Nu ska jag göra mig redo för kvällens arbete och snart kommer mannen hem från sitt arbete. Nya arbete är det för i går morse ringde det en vän till honom och frågade om han ville jobba och det ville han såklart så idag började han nytt jobb! Hans förra tog slut förra veckan så nu gick han bara hemma ändå. Jättebra jobb han fick, och han har varit där tidigare, innan vi flyttade till Malmö. Dock jobbar han 7 dagar och ledig 2 dagar hela tiden.



Av Debora Persson - 30 augusti 2011 10:08

 

Nu kan du enkelt få reda på om din bebis är en pojke eller flicka.


Enligt legenden begravdes den Kinesiska kalendern för att bestämma könet hos ofödda i en kunglig grav för mer än 700 år sedan. Sedan den nyligen återupptäcktes har den använts för att förutsäga könet hos foster med ledning av moderns ålder och månaden i vilken befruktning skedde.


För att bestämma könet på din bebis, leta helt enkelt upp raden för din ålder vid tidpunkten för befruktningen i tabellen nedan, och leta sedan upp på kolonnen för den månad då befruktningen skedde. I rutan där raden och kolonnen korsar varandrar hittar du könet på din bebis, "♀" för flicka och "♂" för pojke!


Även om det sägs att den stämmer i 90% av fallen så bör du hålla i minnet att det är inte en helt seriös metod. Eller...?

-------------------------------------------------------------------------------------------

Det stämde visst med Maximilian.

Får se om det stämmer denna gången..

Om det stämmer så blir det en lillasyster!

Vi får väl se helt enkelt... Med tanke på hur jag mådde i början skulle man kunna tro att det blir lillasyster eftersom jag inte alls mådde illa med Maximilian.

Men nu har jag börjat få lite halsbränna vilket jag hade dygnet runt med Maximilian och dessutom ser min mage precis likadan ut som med Maximilian!


Av Debora Persson - 30 augusti 2011 07:47

När man flyttar till ny kommun så får man alltid  hem en massa "Välkommen till"-papper med allt från presentkort på olika butiker, rabatter, "kom till oss och hämta", "kom till oss och få" mm.

Nu är vi två med dessutom och då får vi dubbelt av allt!

 

En sak som vi fick var presentkort på Biltema (som inte ens ligger i staden utan som ligger i Kristianstad som vi precis flyttat ifrån..)

Så vi hade iallafall 200 kronor presentkort på Biltema så igår var mina pojkar och Danne där och skulle köpa en cykelhjälm till Maximilian och sen handlade Maximilian lite tillbehör till sin tågbana med.

Och så blev det väl en glödlampa till lyset på bilen med.

   

Nu har ju inte vi några cyklar som är i cykelbart skick än, så än så länge så får Maximilian cykla med farmor och farfar :)

Måste skaffa mig en rejäl cykel så Maximilian kan sitta bakom! :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards