♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 31 mars 2011 20:13


1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.


  Dagens bild ska vara på någon ur min släkt. Idag väljer jag några ur min släkt. Rättare sagt mina syskon David, Karin, Alexander (Kalleponken) & lilla Algot.

Av Debora Persson - 31 mars 2011 17:22

 


  Läkarkontroll och spruta stod på dagens bvc-schema.

När vi kom fram så ville Maximilian hellre vara inne och leka bland de andra barnen inne på familjehuset. Hans dagiskamrat var ju där inne och lekte så när det var vår tur att gå in till vår bvcsköterska så ville han ju inte det såklart.

Av med kläderna först och främst. Dags för vägning.

Ca 800 g har han gått upp på tre månader sen vi var där sist. Efter det var det mätning. Och kors i krösamos. Inte konstigt att folk tycker han blivit lång. Det var sista gången han fick ligga och bli mätt iallafall. Nästa gång får han stå upp och mätas för nu när han låg ner så var det precis på sista cenimetern som fanns vid skötbordet.

Pojken har växt 6 cm sen sist! Inte illa! :)


Efteråt skulle läkaren se om han kunde bygga med klossar.

Det vägrade han eftersom det fanns roligare leksaker än gamla träklossar att leka med. Tillslut tog han en kloss eftersom läkaren tjatade på honom så han tog en kloss och satte den på en annan kloss och lekte sen vidare med andra leksaker.

Sen skulle hon se om han kunde rita på papper. Det gjorde han mer än gärna och kladdade ner hela pappret på en millesekund.

Däremot fick hon inte lyssna på hans hjärta och lungor. Han blev misstänksam mot henne och hon fick absolut inte lyssna.

Han blev vansinnig men tillslut så kunde hon lyssna lite snabbt på honom. Lät fint förutom att han var lite rosslig fortfarande.

Sen blev det lite prat om allt möjligt och vi fick nya d-droppar till honom. Tillslut var det dags för sprutan för min lilla herre.

Inte ens jag vågade titta och han blev såklart både jättearg och ledsen.

Direkt efter gick han mot dörren och vinkade hejdå till dom i hopp om att aldrig mer få se dom. Haha min stackars pojk.

Hann inte ens ta på honom brallorna innan han försvann ut i bara t-shirt och blöja.

Ut till det andra rummet för att leka med barnen.

Dock så var där nästan inga barn kvar eftersom de stängde just då men han sprang runt som en galning och skulle hinna leka med allt innan jag tillslut hann fatt i honom så vi kunde gå hem.

Vi tog aldrig bussen utan jag tog på honom regnkläderna så vi gick i regnet dit. På vägen hem regnade det inte men han såg ut som en stoppad liten korv i alla kläderna :)

Av Debora Persson - 31 mars 2011 13:40

Idag gick provet sisådär faktiskt. Det var i två delar. En skrivdel och en läsdel. Läsdelen gick inte inte alls särskillt bra. Tiden tickade på för fort och jag blev yberstressad och fick tillslut kladda ner lite svar bara för det inte skulle se så tomt ut. Skrivdelen gick desto bättre och den blev jag rätt nöjd med.

Om en liten stund så ska jag ner till dagis och hämta mitt lilla hjärta så vi kan traska bort till bvc. Dock vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Det regnar ute och vi har bara den lilla sulkyn tillgänglig och det blir inte roligt att sitta i den medans det regnar. Men det är ju inte så långt bort till bvc heller så känns lite onödigt att sätta sig på bussen för endast ett par hållplatser.

Ska iallafall bli roligt att se hur  mycket min lilla gosse växt sen sist:)


Av Debora Persson - 31 mars 2011 06:03

Är inte alls taggad för nationellt prov i engelska idag. Känner mig som en högstadieelev som ska ha nationellt. Är så trött på hela skiten så jag kan spy. Men är bara två månader kvar sen är jag färdig. :) Nästa vecka har vi inte ens riktig vecka i skolan för då är det klassresa och de flesta åker till Hamburg hela veckan. Vi som valt att stanna hemma får göra annat om dagarna. Onsdag till exempel då åker vi till Danmark och glor på konst hela dagen...

Idag är det dags för BVC för min lilla Maximilian. Spruta och läkarkontroll. Min lilla trollunge kommer inte bli glad när han inser varför jag kommer hämta honom på dagis tidigare för en spruta stackarn! ;(

Ska iallafall bli roligt att se hur mycket han växt. Både på längden och i vikt. Jag har hört av en hel del som träffat honom att de tycker han växt på längde så det får vi se i eftermiddag:)


 

Av Debora Persson - 30 mars 2011 19:11

"För mig får den där SLAMPAN gärna åka hem, hon är ändå bara jobbig"

Så sa dom på Barnkanalen nyss när jag och Maximilian satt och tittade.

Dom kunde väl översatt det lite smartare?

Väldigt festligt om ordet hade satt sig och Maximilian skulle gått runt och sagt "salmpa" hela dagarna.

Av Debora Persson - 30 mars 2011 18:40


1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.


  8:e bilden ska vara på någon som jag saknar. Jag saknar många men den jag träffar mest sällan är ju storebror David eftersom han bor i Umeå nu. Vi träffas inte alls ofta och man vet aldrig när man träffar karln nästa gång. Sista vi träffade honom var när han kom ner i mellandagarna med sin flickvän Victoria.

Av Debora Persson - 30 mars 2011 16:14



             


 

Av Debora Persson - 29 mars 2011 20:16

        

Mitt hjärta! Som jag fick till den bilden da! ;)

 


   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards