♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2013

Av Debora Persson - 30 mars 2013 22:24

Nu har hela familjen flyttat och nu bor vi äntligen i hus! Dock så har vi inget internet än eftersom vi bara fick hälften av grejerna hemskickade. Och ned ett gäng röda dagar så har vi förhoppningsvis internet på tisdag. Men vi lever i allafall. Jag får försöka uppdatera bloggen från telefonen precis som nu. :)

Av Debora Persson - 28 mars 2013 19:37

Ikväll är sista kvällen i lägenheten!

I morgonbitti sätter vi igång och då kommer det starka karlar som hjälper till att bära alla möbler. Alla flyttlådor är ju redan flyttade så det är mest möbler och lite småplock kvar här.

Vi har monterat ner sängen idag så inatt får vi ligga på madrasserna i vardagsrummet.

Maximilians våningssäng är också nermonterad så han får ligga i sin lilla blå säng.

Och Vilmer ligger kvar i sin splälsäng som vanligt.

Vi har hållit på hela eftermiddagen med att fixa här hemma så nu tar jag och slappar resten av kvällen. I morgon stiger vi upp tidigt, inte bara för att vi ska flytta utan för att Vilmergubben antagligen kommer väcka oss 05:30. det är tydligen det nya nu att stiga upp innan tuppen! ;)



Av Debora Persson - 28 mars 2013 19:26

Maximilian kommer hem från dagis med massor med påskpynt!

En del har jag inte fått med på bild men här är lite vad han har pysslat ihop iallafall. Så synd att vi inte har det framme i år eftersom vi flyttar i morgon så blir det inget vidare påskpynt framme detta år.

Idag var det påskfest på dagis med.

Förra året hade Maximilian köpt kvast och lite anant skoj till påskfesten men så blev han sjuk och fick vara hemma från dagis. I år har vi typiskt nog packat ner hattar, kvastar och ansiktsfärg så jag fick ta min eyeliner och fixa till lite mustach på Maximilian och en liten nos på Vilmer så de var lite "påskklädda". Maximilian fixade även till sig i håret och satte lite fina fjädrar där med. ♥


     

Av Debora Persson - 27 mars 2013 21:25

"Varsågod mamma, du får denna i julklapp" ♥♥

Jag fick en påskteckning i julklapp av min gullunge häromdagen! ♥

 


Av Debora Persson - 27 mars 2013 20:12

Igår blev det ett besök hos tandläkaren för min del. Jag har sen jag var hos tandläkaren sist haft en vass kant på tanden som lagats. Denna kanten har stört mig varje dag och tillslut fick jag tummen ur röven att ringa och be dom fixa den. De skulle slipa till tanden bara så det skulle inte ta så lång tid. Men eftersom den vassa kanten satt precis mellan två tänder så fick tandläkaren borra och fixa. Den vassa kanten försvann inte så fick borra och fixa lite till. Besöket tog inte 10 minuter utan det tog över en halvtimme. Men glad i hågen gick jag därifrån utan en vass kant och dessutom slapp jag betala.


Efter tandläkarbesöket begav jag mig till huset där pappa och mannen befann sig.

Pappa hjälpte oss att tapetsera om vardagsrummet. Och jag kan säga att det ser kanon ut där nu!

Det är vita tapeter med en fondvägg med röda rosor!

Tack pappa för hjälpen!


Medan pappa tapetserade så fixade jag lite i huset med, plockade fram lite lådor till barnens rum så de har något att leka med så fort vi flyttar in.

Barnen kom sen med till huset och hann träffa sin morfar innan han var klar med tapeterna och skulle sen bege sig hemåt igen.

Nu är det inte långt kvar till vi flyttar in och jag längtar så mycket.

Just nu är det kaos här hemma i lägenheten. Mycket nerpackat och mycket småsaker som åker ner i lådor i morgon.

Saker och ting ligger överallt och ingenstans.

Två nätter till och sen sover vi i huset!

Skönt!



Några timmar senare skulle jag ha helkväll tillsammans med min mamma.

Halv sex blev jag hämtad och vi skulle på en liten trädgårdsmässa inne i stan.

Vi lyssnade på föreläsning och åt buffé i restaurangen. Lite utställning på plats och annat smått och gott.

Jag vann balnd anant en blomsterbukett från blomsteraffären men den fick mamma av mig. Alla mina vaser är ju nerpackade! ;)

De 30 första bokningarna till mässan fick en goodiebag med sig hem och som tur var så var min och mammas bokning bland de första så vi fick lite smått och gott med oss hem därifrån. Bland annat en bok, kryddsax, en liten växt mm. :)

 


Av Debora Persson - 26 mars 2013 06:54

Solen skiner och här hemma har vi varit uppe med tuppen idag.

Vilmer är som en duracellkanin direkt på morgonkvisten så honom går absolut inte att somna om när han väl vaknat. ♥ Maximilian sover fortfarande och sover väl en halvtimme till iallafall så han orkar med en dag på dagis! ♥


Idag händer det mycket.

Jag ska en liten sväng till skolan för ett muntligt prov i psykologi, därefter blir det ett tandläkarbesök för min del och sen beger jag mig iväg till huset där mannen och min käre pappa kommer befinna sig eftersom de ska tapetsera i vardagsrummet.

Ikväll ska jag iväg på trädgårdsmässa med min mamma.


Vi kommer få ett rosigt vardagsrum!

 



Av Debora Persson - 25 mars 2013 20:33

Idag har det blivit en massa fix inför flytt igen men vi har även hunnit med skola och ett besök hos en kompis och hennes barn. Vi fikade och lekte. Maximilian har tjatat länge efter att få leka med R men tid har inte funnits sen vi började skola, jobb och dagis. Men idag fick vi några timmar ihop! Maximilian var totalt vansinnig när vi skulle åka hem så det betyder ju att han ahde roligt iallafall! :)

Vilmer och hans jämnåriga kompis lekte med, men de lekte inte så mycket tillsammans.

När vi kom hem begav sig mannen iväg till huset igen. Fixa lister och lite sånt i köket. Medans mannen var iväg så fixade jag hemma. Tömde ut stora garderoben, dammsög och skurade golvet så det är gjort. Tömde skåp och fixade. Flytten känns längre bort just nu än vad den gjorde för en vecka sen konstigt nog. Men fram till flytten kommer vi ha fullt upp ändå så det är ju bra.



 

Av Debora Persson - 24 mars 2013 20:45

Idag har varit en riktig toppendag!

Maximilian har varit på barnkalas på McDonalds. Han lämnades klockan 10:30 och hämtades av min mamma klockan 12.

Under tiden Maximilian var på kalas kom det ett gäng starka killar och tjejer hit för att hjälpa oss flytta kartonger, köksbord och annat från lägenheten samt att tömma båda källarförråden. Allt skulle bort till huset. På ca 40 minuter var tre släp fyllda och de kunde köra första omgången till huset och sen åka och hämta det sista.

Klockan 12 när mamma och Maximilian kom hem så begav jag mig iväg till klädbytardagen för att handla barnkläder.

Maximilian är redo för kalas. Lillebror vill oxå följa med!

 


Innan klockan 12 hade jag iallafall hunnit råka ta sönder en spegel som stog inne i stora garderoben.

En ganska stor spegel så om man får 7 års olycka så lär jag få 14 års olycka nu. Men å andra sidan var det bra att den kraschade i golvet för väggfästerna till spegel är borta så vi har haft spegeln i garderob i ett par år för vi har inte vetat vart vi skulle göra hän den eftersom vi inte kunde sätta upp den på väggen. Nu slipper vi bekymra oss över vart den ska ta vägen iallafall. =)


Klockan 12.30 började bytardagen och jag var lite sen så Patricia som jag skulle dit med hann gå in innan jag kom. Det var nästan omöjligt att hitta henne där inne sen för fy för den lede vad mycket folk det var! Man kom varken fram eller bak där. Till slut hittade jag iallafall Patricia bland alla människor. Även hon hade hittat lite kläder. Själv hittade jag iallafall 1 par foppatofflor till Maximilian och 1 par till Vilmer. Jag provade en toffla på Vilmer när jag kom hem och när jag skulle ta av honom den så blev han vansinnig. Därefter gick han runt med sina små tofflor i flera timmar. Toknöjd över mammas köp!

Sen hittade jag 1 par gummistövlar till Vilmer, 1 Astrid Lindgren lottospel, en plånbok till Maximilian, 1 par badbyxor till Vilmer, en swimcoach till Vilmer, 2 par shorts, 4 par byxor, 1 pyamas, 1 skjorta, 1 linne, 2 långärmade lite tjockare tröjor, 4 långärmade lite tunnare tröjor samt 8 t-shirts till barnen.


Efter att sen få stå i kö i över en timma kom vi äntligen ut. Jag var 425 kronor fattigare men mycket kläder rikare. Och jag fick ju faktiskt en hel del för de pengarna. Det var ju ändå Esprit, Villervalla och ME&I kläder som också fick följa med hem i kassarna. Efter bytardagen gick jag hem till huset där mannen, mannens pappa och Danne befann sig. De har gjort en massa i köket och det börjar se ut som ett riktigt bra hem nu! =) Mycket ljusare kök än vad det var sist jag såg det!

Sen kom jag ner i källaren... HELA gillestugan är proppfull med lådor! Från golv till tak! Jeeeesus! Hur mycket prylar har man egentligen!?

En sak är säker iallafall, när vi flyttat in så måste vi gå igenom allt och göra oss av med det som inte behövs längre. Nu var ju ändå väldigt mycket av det i gillestugan saker som vi faktiskt använder och som vi precis packat ner men nu kommer vi ju inte ha några källarförråd på samma sätt där vi kan förvara allt som inte används så mycket får vi gå igenom för jag vill inte ha gllestugan som ett förråd utan det vill jag kunna använda som ett rum också! Så man åtminstone skulle kunna kasta ner gubben där om han är på dåligt humör ;)


När jag kom hem till lägenheten hittade jag mamma sitta och läsa i soffan, Maximilian sov i sin fåtölj som var i soffan och Vilmer sov i sin säng. Mamma verkade ha haft en lugn barnpassning iallafall ;)

Maximilian vaknade när jag kom hem.

Han berättade sen hur han haft det på kalaset. De fick sjunga "ja må han leva", han åt kyckling och de fick gå in i köket och titta på när de gjorde hamburgare.

Nu har jag själv haft kalas på McDonalds när jag var lite och minns hur det var och dessutom ahr jag jobbat på McDonalds sen urminnes tider så vet hur det går till men Maximilian berättade och tyckte det var väldigt häftigt :)

Sen berättade han att det bor en isbjörn på McDonalds. Han bor i stora frysrummet och de fick gå in där och titta. Nu såg de ingen isbjörn i frysen för den sov men han berättade att det var jääääättekallt där inne. När han berättade det minns jag själv när jag hade kalas på donken hur vi tittade efter den där isbjörnen. :)


       




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards