♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2013

Av Debora Persson - 30 november 2013 21:44

Efter en heldag i Malmö är vi nu hemma och lite fattigare.

Mina stackars fötter har så ont!

Min hjärna har stängt av och min kropp behöver vila.

Jag skriver mer i morgon.

Av Debora Persson - 29 november 2013 20:23

Helgen är äntligen kommen!

Denna helgen har jag väntat på för i morgon är vi barnfria och åker ner till Malmö för att handla julklappar.  

Barnen ska tillbringa dagen med sin älskade mormor och gammelmormor. Och lille morbror med skulle jag gissa är hemma. De ska julpyssla lite har jag hört. De kommer få en toppendag precis som sina föräldrar! :)

Ska bli skönt att komma iväg en dag iallafall. Och att tunna ut plånboken lite granna. :)










  


Av Debora Persson - 29 november 2013 14:53

En månad kvar till 29 december och bebisen är beräknad att komma.
Det är väl först nu när jag inser att det faktiskt bara är en månad kvar och jag blir jätte stressad! Helst vill jag ju att det ska vara mindre än en månad kvar men samtidigt förstår jag inte hur sjutton jag ska hinna allt på bara en månad!?
Jag har massor i skolan som ska göras klart innan barnafödandet och dessutom ska julklappar och födelsedagspresenter inhandlas och vi ska hinna fira jul och allt därtill. Som tur är så tror jag att bebisen dyker upp den 29 december och inte tidigare så vi får hoppas på det så vi hinner med allt :)
Men herregud, en månad! En månad kan vara så lång och samtidigt kan det gå så fort! Jag längtar ihjäl mig!

Av Debora Persson - 27 november 2013 21:48

Ibland kommer dagar då man inte hinner med något roligt alls.

Idag är en sådan dag. Pluggdag liksom.

Igår däremot hade vi desto trevligare. En stressig dag för mig men efter att ha hämtat pojkarna på dagis så kom vi hem och hemma väntade kompisarna Fia, Hugo och Saga. Pojkarna lekte och vi fikade några timmar innan det var dags för dom att bege sig hemåt.

Idag har vi inte hunnit med mycket vettigt heller. När barnen kom hem från dagis så var Maximilian så trött att han somnade i hallen så honom fick vi liva upp. Jag påbörjade städning på barnens rum där ettt gäng kraftiga flygolyckor inträffat men kom inte så långt. Middag blev den enklare sorten men uppskattad av barnen då det blev tomtegröt och de åt med god aptit. Mannen kom hem från jobbet, Vläggdags för Vilmer och mys med Maximilian innan han somnade med. Mannen glor på fotboll och är social efter 12-timmars jobb idag.

Av Debora Persson - 25 november 2013 22:15

    

Min mammas statusuppdatering säger ganska mycket om att familjen växer så det knakar...


Till våren blir jag både faster och moster.

Storebror får en liten bebis i april och lillasyster får två(!!) små bebisar i maj.

Men innan norrlänningar och stockholmarre dyker upp så kommer ju faktiskt vår lilla bebis ♥

4 bebisar blir det inom några månader. Vi här nere hoppas sjukt mycket på att vi kommer få träffa bebisar från både norrland och stockholm väldigt ofta! :)

Och tänk så många kusiner det blir helt plötsligt. Från att det är två små barn i familjen till att det blir hela 6 ongar. Heja Heja släktkalas!

 


Av Debora Persson - 25 november 2013 21:00

Vecka 36 nu som gäller!

Herre min gud vad tiden går fort! Det är snart bara en månad kvar tills bebisen är beräknad att komma!  

35 veckor är gångna och nu är det inte många veckor kvar inte!


Jag ska passa på at njuuuuta sista tiden fastän jag bara vill ha bebisen här och det är jobbigt till och från men jag vet, precis som de andra gångerna att så fort bebisen har kommit så kommer jag sakna min tjocka mage och jag kommer bli bebissjuk igen fast bebisen är precis nykläckt. Men just att vara gravid tillhör ju och det är det som är mysigt med. Och jag har fortfarande inte fått en endaste lilla bristning och jag är nöjd med det. Men det kan lika gärna komma nu, så ropar inte hurra förrän graviditeten är över! :)


Och visst börjar det banne mig bli tungt nu. Bebisen sparkar och härjar runt dygnet runt. Fattar inte hur den orkar! Varje natt vaknar jag runt 04 och då är det disco i magen! Jag behöver knappast bekymra mig om att det är lite rörelser i magen iallafall. För rörelser finns det minsann väldigt gott om. Och det är ju bra! :)


Nu är jag iallafall redo. Eller redo och redo. Jag väntar helst ett litet tag till, ingen novemberbebis får komma men däremot så är december den månad vi vill ha bebisen. En snöig solig dag ska bebisen komma! :)


Trött är jag om dagarna. Jag kan ofta somna stående om det skulle va så. Känner att skolan tar mycket tid och därefter behöver jag vila så har egentligen inte mycket ork utöver det som måste göras om dagarna. Jag känner att jag kommer njuta för fulla muggar på lördag när vi lämnar iväg barnen hos sin mormor och att vi själva åker till Malmö för att julhandla i lugn och ro. Sova kommer jag göra i bilen så kommer inte vara något bra sällskap till gubben när han kör men det ska bli skönt att komma iväg själv lite en dag! :)


Vecka 36

Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Det är bra att ta reda på vad som händer under de olika skedena under förlossningen. Till exempel hur du kan hantera och möta smärtan och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.
Det kan kännas skönt att ha en väska färdigpackad när det är dags att åka in till förlossningen. I den kan du packa saker som journal från barnmorskemottagningen, olja till massage, tjocka strumpor/tofflor, mjukisbyxor, tandborste och tandkräm, hårborste, hårsnoddar, tvål och schampo, amningsbehå och amningskupor, matsäck och kamera.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2200-2500 gram och längden är ungefär 45 centimeter. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Tänk på att det är karaktären på fosterrörelserna som ändras, dock ej frekvensen. Vid avsaknad av eller minskade fosterrörelser ska du ALLTID kontakta förlossningen eller din MVC. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man till exempel puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.  



Av Debora Persson - 25 november 2013 19:58

Idag blev vi ägare till en Mitsubishi Spacewagon!

Tjiihoo, vi har en minibuss nu!

Äntligen en 7-sitsare så vi slipper ha det så jäklans trångt i bilen!

Och särskillt nu när en tredje bebis snart kommer!


Maximilian är nöjd iallafall, det finns inbyggd dvd i bilen så han har redan planerat att han ska se på mycket film när vi åker bil i fortsättningen! :)


Och när ändå pengar slösades bort så shoppade jag glasögon för 800 kronor idag.

Jag var på synundersökning eftersom jag hela tiden får ont i ögonen för jag måste anstränga dom för mycket när jag läser, tittar på tv, skriver och sånt så fick jag äntligen tummen ur att göra en synundersökning.

Jag har dragit ut på det sen jag åtminstone bodde i Malmö för ett par år sedan så nu var det dags.

Dock hade jag inte något jättesynfel men eftersom jag har svårt att se texten när jag läser då det blir suddigt och jag får ont i ögonen så vatt det lika bra att slå till på ett par brillor jag kan ha när jag ska koppla upp hjärnkontoret.

Om en vecka får jag hem brillorna så då får vi se hur jag ser ut :)

 



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards