♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2008

Av Debora Persson - 30 december 2008 23:06

Tre dagar, och jag är 21 år gammal!  Härligt.



 

----------------------



Bilen blir vår för 55 tusen, och då får vi den lagad där pappa hittade alla fel på den och dessutom tankad, så min pappa är duktig som kan bilar. Dessutom fick han den nerprutad med.

 

 

 

Dessutom ligger min käre bror David högt upp på min lista, ringde han innan för jag fick ju One tree hill säsong 3 av han i julklapp men han hittade den inte när han skulle handla, så får beställa den själv, så nu ringde jag och sa jag skulle göra det nu, då sa han dessutom att jag fick en säsong till.:) Även om den skulle räknas som julklapp så sa jag att den istället kunde bli födelsedagspresent.

Nu har jag hela januari fullbokad framför tvn kan jag lova!

Han är bra min bror.



-------------------

 

Imorrn är det dessutom fest. Fan vad kul det ska bli, även om vi inte blir så många som planerat nu, men det blir ju vad man gör det till. 

Dom som inte kom är ena riktiga svikare.:P 


----------------------

 

När jag kom hem från jobbet idag så blev det en snabbvisit hoss Fanny, sen fick hon följa med mig hem och färga skallen på mig, sen satte jag henne i mer arbete, hon fickj diska och dammsuga lägenheten. Visserligen gjorde hon det frivilligt, inte så jag ens behövde be henne:) Så nu skiner det  i hela boet.:) Hon är också bra att ha:D

 

Nu tror jag att det kommer bli lite One tree hill innan läggdags, ska ju upp och arbeta imorrn med.

 

Av Debora Persson - 29 december 2008 21:47

Min man fick lånet på bilen så snart ska vi få ny bil:):) Fan vad bra det kommer bli, annat än den skiten vi har nu!

 

Idag är det förresten 4 dagar kvar tills Debbie blir 21 år!

Men först ska man klara av 2 dagars arbete och nyårsafton!

Den tredje åker vi ju hem till Blekinge igen! Då blir det fest, för ingen lär väl åka ner nyår, och sen hit igen efter två dagar jag får asa mig hem och festa där, sitter ju inte hemma en hel helg när jag fyller år heller. haha

 

Nej, nu ska jag ringa Carro.


Av Debora Persson - 26 december 2008 21:02

Idag var det arbete, 10-16.30 Helt slut efter denna dagen. Men Fanny och David hämtade mig och vi åkte till Ikea för att handla vitrinskåpet jag ville ha.

Tog mig en evighet ätt bygga ihop skiten och det blev fel och skit.

Fick ihop den iaf. Jag hatar att bygga ihop saker från Ikea, varför kan man inte få dom färdigmonterade?? Jävla skitsaker. Tur man ahde Fanny när vi köpte hyllan till filmerna, för det fixade ju hon åt oss, det mesta iaf:)

 

Känns inte alls som om det är fredag idag, kom på att det är fredag idag bara för en liten stund när jag kollade vad som var på tv ikväll.

 

Men Fanny och David kommer strax ner till oss så får la se vad vi hittar på.

Är dötrött idag.

Av Debora Persson - 25 december 2008 15:23

Bilen vi funderade på att köpa fixade pappa så han fick låna hem den över julhelgen. Den såg skitbra ut. Fick testa att köra den med, inte jag visserligen eftersom jag inte har körkort men min man fick köra den.

Mycket skönare än den skiten vi har nu. Större utrymme överallt, visserligen kan det bero på att det är en combi men ändå.

 

Så på måndag ska min man höra av sig till banken för vi har bestömt oss för att vi vill ha den. Lite småskaer som ska fixas på den innan men det fixar dom åt oss innan vi köper den:)

 


Av Debora Persson - 25 december 2008 10:39

Igår steg jag upp 06.15 Min man väckte jag vid sjutiden. Bara att göra sig i ordning och grejja.

Kvart över åtta åkte vi hemifrån men tankade och grejjade så var ju egentligen inte iväg förrän 8.30

Vid 10.30 kanske vi var hemma hos pappa. Han var ju inte hemma så blev fika med Suss. Pappa hämtade alla andra barnen.

 

Sen kom han hem med bilen vi kanske ska ha. Så den fick vi testa köra med. Och vi ska ju antagligen ha den. Ska bara fixas ett par saker med den först isf. Den var ju inte helt perfekt.

 

Alexandra, hennes man, Daniel, hans brud, Becca och Michaela var där med.

 

Farfar och Sonja kom även. Dom har ju precis kommit hem från Indien 4 veckor, och ska snart dit igen! Fuskigt.

 

 

Vid 14.00 så åkte vi från Karlskrona och hem till Mörrum och min mans föräldrar. Där blev det fika. Hans mormor var även där med.

 

 

Vid 17.00 tiden bar det av till Sölvesborg och min mamma. Där var dom i full gång med att göra maten och massa. Mormor, morfarvar där med. Även Vilma och Khaled.

Så blev det mat och jag hade inte ätit på hela dagen så vatt döhungrig!

Khaled

 

 I väntan på tomten.- Karin, Algot, Kalle och Vilma

Skålar

 Tomten ringde och kunde inte komma,så han bad Algot hjälpa han att dela ut julklapparna åt han.


 Göte och Morfar ocg Fanny


 Granen

 Bröder


 Mamma och Algot





Julafton blev riktigt bra får jag säg, men nästa år så ska vi se till att vara lediga juldagen med för det var jävligt jobbigt att tillbringa så mycket tid i bilen och knappt få njuta av någon jul. Så julfirandet får gå på två dagar nästa gång!

Av Debora Persson - 23 december 2008 20:17

När Fanny och jag började resan till stan höll vi på att krocka.

Vi såg inte bilen i rondellen.

Vi märkte inte ens att den tutade på oss.

Vi var uppe i ett samtal så var väl inne i vår egen värld.

Väl inne i stan letade vi klänning tills vi blev judar.

Tillslut sket vi i det, men hittade iaf en till mig.

Blev lunch med min man med.

Thai blev det. 

Vi hade parkerat i parkeringshuset under Hilton och när vi skulle därifrån kom vi inte ut.

En gubbe skrek på oss att vi var tvungna att betala i automaten, men det roliga var att vi stoppade ju in bankkortet i automaten som släpper in en och så har vi alltid gjort för då stoppar man in bankkortet när man åker ut med. 

Fanny skulle springa bort då och betala, men det gick ju inte med kort, var ju tvungen att betala kontant.

Tillslut kom vi ut iaf. Förresten höll vi på att smälla med bilen när vi skulle ut där med. Men det var ju inte vårt fel, en bil backade i full fart när vi kom körande, Fanny la sig på tutan och jag höll på att skita på mig. Men vi överlevde.

 

Sen åkte vi och handlade tangentbord och mus till Fanny. Och lite chips och gott.

 

 

Väl hemma började vi färga Fannys hår svart.

Fanny klippte mig med lite.

Sedan bakade vi, blev en jävla massa så får ta med lite till pappa med, för fick inte plats i burken till mamma, och inte i vår bil heller.

 

Sen tränade vi höjd,längd, tresteg, spjut och slägga.

Bara guld förutom längd, Fanny var för dålig i det så satte oss långt ner på listan.:(  Men men vi överlevde iaf.

 

Taccos gjorde vi sen. Och käkat det nu med.

Det gjorde vi bra iaf.

Nu är det bingo, och fortfarande inte vunnit.

Ett nummer ifrån 50 000 kronor. Typiskt.


Av Debora Persson - 23 december 2008 10:32

Dagen roligaste hittils är att jag kollade ut för att se om jag såg katterna, då ser jag först en vit prick fara förbi och efter det en svart liten prick, det var inte Bosse och Sally eftersom Bosse är förstor fär den pricken.


Då ser jag att det är Sally som jagar grannens lilla hund! haha dom är ju lika stora. 

Så liten och kaxig den hunden är, rädd för en katt. haha.

Men dom lekte ju visserligen för varken hunden eller Sally vill komma in när vi ropade på dom. Tog en bra stund innan dom gav sig.

Men det var kul iallafall.



Och nu plötsligt har vi fått tillbaka värme och varmvatten! Slapp duscha kallt.

Av Debora Persson - 23 december 2008 09:01

Fan, imorrn är det julafton. Känns inte som det, ingen snö eller någonting sånt. Ska bli mulet väder imorrn. Jippi.

Dagen har jag och Fanny fullt upp tror jag. Känns som det iallafall.

 


- Fundera ut hur jag kommer överleva en dusch i kallvatten!? Igår var det ljummet, men nu är det pisskallt.

- Gå ner man Fanny och klaga på värmen.

- Åka in till stan med Fanny, ska se om vi hittar en klänning. Känns inte som om den jag köpte sist passar särskillt bra till julafton.. Och så skulle Fanny handla lite. Det blir lunch med min man oxå när vi ändå är inne.

- Vi ska baka lite chokladriskakor till imorrn som jag ska ha med mig hem till mamma.

- Vi ska klippa mig och färga skallen på Fanny

- Vi ska träna höjdhopp och spjut.

- Göra taccos.

-Sist men inte minst så blir det uppesittarkväll med Bingolotto!

- Sen är det julafton!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards