♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Debora Persson - 31 januari 2011 21:00

Ikväll är har det varit Familjen Annorlunda på tv och efter Spårlöst.

 Pannkakor har vi ätit och jag såg fram emot det ända tills jag upptäckte att vi inte hade sylt hemma. Man kan väl för bövelen inte äta pannkakor utan sylt!?! Vispade grädde men det var lagom torrt så fick bli glass till ;(

Idag är det sista januari, så jäkla skönt för nu vill jag ha vååååår!

I morgon bär det av in till stan för att handla födelsedagspresent till min söta lillebror. Pratade med honom innan idag och han önskade sig Star Wars Lego- pojken har nog ingen aning om vad sådant kostar så jag tar till plan B och ska se om jag hittar det där som han skulle kunna tänka sig att få ifall han inte fick lego..


Igårkväll kollade jag och mannen på Paranormal Activity 2. Helt okej till en början med, men med tanke på att tvåan egentligen utspelar sig före ettan så var slutet katastrof..Skitfilm.

Vi började glo på filmen igår men jag såg klart den idag. Lagom besviken på PA2 satte jag mig och glodde på Remeber Me. Och jösses, den filmen var bra! En sådan film man kan glo på tusen gånger om utan att tröttna..


          


Av Debora Persson - 31 januari 2011 17:45

Hämtade min lilla prins vid 16.30 på dagis idag.

När vi var på väg hemåt så stog det två bussar vis vändplatsen och väntade på att köra.

Maximilian fick se dessa och vägrade följa med hem förrän de kört förbi så jag fick helt enkelt stå snällt och vänta på bussarna skulle köra förbi. Med tiden kom det yttligare 2 bussar och vi tittade då på 4 bussar som körde förbi oss.  

Vad gör man inte för den man älskar??   

Efter fjärde bussen ville jag gå hem men det ville absolut inte Maximilian eftersom det kom en femte buss just då. Men den bussen väntade jag inte på utan fick istället en vansinnig liten pojk med mig hem. Vi var då hemma strax efter 17.00 så det tog sin lilla tid att komma hem idag:)


 


Dessutom har Maximilian ändrat inställning vad gäller dagis nu de senaste veckorna.

Förut har det alltid varit jobbigt att lämna honom på dagis då han grät och skrek så han blev aldeles röd i ansiktet när jag lämnade honom och när jag kom och hämtade honom fick han brottom hem och vinkade direkt till fröknarna och ville att vi skulle gå hem fortare än kvickt.

Nu är det inga som helst problem att lämna honom på morgonen.

Han går in helt själv och vinkar glatt till mig när jag går därifrån.

Och när jag hämtar honom på eftermiddagen har han inte alls brottom att följa med hem. Antingen så fortsätter han att leka med det han höll på med eller så kommer han till mig, tar mig i handen och går och visar mig olika saker där på dagis. Och efter en stund kanske han vinkar hejdå till fröknarna.   


 

Av Debora Persson - 30 januari 2011 20:16

Pyamas och gummistövlar..

Vår prins GÅR nu hellre än att krypa.

Kryper gör han om han får extra brottom för visst går det fortare att krypa fram än så länge men annars traskar han runt hela tiden.

  


   


       

Av Debora Persson - 30 januari 2011 17:30

Idag var det perfekt väder ute så vi begav oss och hämtade Oskar för att sen gå en sväng i Tivoliparken. Vi hade bröd med oss så vi matade ankorna, och så mycket fåglar som det var! Hade behövt hur mycket bröd som helst om alla fåglar skulle få  något. Vi gick där en sväng och sen hamnade vi på lekplatsen som var täckt med is, konstigt att de inte gör något åt all isen med tanke på hur mycket barn som var där och lekte..



2 ½ män...

  Oskar

  Far & son   Maximilian   Påfågel och höns..   Oskar   Oskar & Maximilian   Ankor..   Far & son på väg..   Mata ankorna   Maxentaxen   Ankor..       Mor & son             Hjärtat          

På lekplatsen

             

 

Av Debora Persson - 30 januari 2011 10:45

     


God morgon.

Bilderna ovanför är från igår när mitt lilla hjärta skulle sova. Han låg och läste bok en bra stund i sin säng men tillslut ville han inte ligga där längre och fick hoppa upp i vår säng en stund tills han somnade innan vi la ner honom igen.

Idag är det söndag och vi ska åka in till parken och gå en runda där och även mata ankorna om dom är där idag. Det är ju jättefint väder ute så kan va skönt att komma ut i friska luften. Dock så tror jag det är jävligt kallt så får nog klä på oss.



Av Debora Persson - 29 januari 2011 22:00

Idag kastade jag ut mannen som fick bege sig till blekinge för att glo på fotboll för jag och Maximilian fick besök av Elma som varit här och umgåtts med oss :)

Vi fikade, två gånger faktiskt eftersom vi glömde bort att äta mat..

Jag glömmer alltid att äta själv och ibland om jag varit hemma en hel dag själv så kan jag mot kvällen när jag känner att jag är hungrig komma på att jag faktiskt inte ätit något under dagen.

Maximilian däremot får ju mat såklart men jag glömmer bort mig själv.

Så idag tänkte vi inte på att äta förrän mot kvällen och då åt vi kladdkaka igen.

Kladdkaka ja, jag skulle baka kladdkaka innan Elma kom och när jag slöngt in den i ugnen så ser jag att jag inte satt fast botten riktigt så smeten rann ut i ugnen.

Ut med "kakan" och stängde av ugnen och gjorde ny smet som jag sen slängde in i ugnen. När kakan ska vara klar så ser jag ju såklart att ugnen är av! Blir förbannad och försöker mig på en tredje gång.

Har banne mig aldrig misslyckats med en kladdkaka tidigare och nu gjorde jag det tre gånger!

Min tredje kladdkaka blev lyckad iallafall förutom att den inte blev så jättekladdig men den gick att äta iallafall och tur var väl det eftersom jag inte skulle kunna baka en till för hade inget smör kvar efter alla misslyckanden. pjuu.

Det var iallafall trevligt med lite besök och Maximilian tyckte med det var roligt att ha någon annan att leka med som han inte brukar träffa. :)

Sen kom iallafall mannen hem och vi körde hem Elma så hon slapp ta bussen. Kom sen hem och tittade på Hipp Hipp. Nu blir det slapp i soffan och snart läggdags för min del fastän det är lördagkväll så är jag väldigt trött.


Maximilian och hans fiskepussel som han fick av sin morfar. Bilder från igår. Kom att tänka på det där bordsspelet  med fiskar som åker runt och man ska fiska upp fiskarna. Det spelet hade min lilla herre verkligen gillat med tanke på att han gillar detta pusslet! Och han har lärt sig precis vad han ska göra och är jätteduktig på det nu. I början ville han bara titta på när vi andra fiskade och han förstod inte riktigt vad pusslet gick ut på..    


 

Sånthär spel...

Av Debora Persson - 29 januari 2011 10:05

Har vaknat på fel sida idag. Kände när jag vaknade att ingenting var rätt. Ska det vara såhär jävligt hela dagen så går jag och lägger mig redan nu..

Av Debora Persson - 28 januari 2011 22:00

Vad ger man en lillebror som snart fyller 11 år

(11 år!? stora killen nu! Kan inte fatta det.. )

och i stort sett säkert bara önskar sig tvspel för 600 kronor?

Jag har inte råd att uppfylla hans önskelista, så vad ska det lilla gullet få da?


Maximilians gudfar fyller år snart..

    


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards