♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2012

Av Debora Persson - 30 november 2012 20:29

Fredagkväll och det är myskväll med chips och läsk.

Det blev veckohandling innan för vår del, inte hunnit med det tidigare i veckan.

Tydligen har halva stan inte hunnit med sin veckohandling tidigare i veckan så de veckohandlade idag med. Tur man har självscanning, så man slipper den där extratimmen i kassakön!

Nu är iallafall helgen kommen. I morgon sätter vi på vinterdäcken på bilen. Maximilian har bestämt sagt till mig flera gånger att han och pappa ska åka och göra det själva.

Mamma och lillebror får INTE följa med. Julsakerna ska upp ur källaren och dessutom ska vi hinna med en sväng till leklandet på söndag hade vi tänkt. Det är så vår helg kommer se ut. Och så får vi se om vi hinner med något mer. Det är ju advent och i morgon får Maximilian äntligen börja öppna sina julkalendrar han väntat och väntat på att öppna. Ena kalenderna är en med leksaker i från Playmo.

Såklart finns det en baktanke med det då vi råkar veta att tomten kommer komma med något som passar kanoners till gubbarna i kalendern! Och så hoppas vi på lite snö i helgen med.


För ett år sedan var man lite tjock om magen, jösses vad jag saknar den där kaggen!

 



Av Debora Persson - 30 november 2012 09:05

Idag vaknade jag strax efter 8.00 då något stog och hoppade på mitt ansikte, drog mig i håret och levde rövare.

Vilmer fick sova i vår säng i natt eftersom han efter 23.00 igårkväll fortfarande lekte pajas och vägrade somna. Det fick jag känna i morse när jag vaknade på det där härliga sättet. Det är hans sätt att säga "Upp och hoppa mamma, nu leker vi! Nu sover vi inte längre! Upp upp upp!!"

Maximilian vaknade strax innan 9.00 Nu är det äntligen fredag och det är helg. Mannen har jobbat hela veckan och därför är han ledig hela helgen.


Av Debora Persson - 29 november 2012 21:52

Maximilians sista julklapp fick vi hem idag.

Han tycker det är jätteroligt att leka med sitt kök och grill han har på sitt rum. Han har även en liten kundkorg och ofta kommer han utspringandes till mig i vardagsrummet med sin korg och säger "Hejdå mamma, nu går jag och handlar! Ses sen".

Därför tyckte vi det passade bra att köpa en liten affär till honom när det kom ett väldigt bra erbjudande!

En liten affär med kundvagn.

Maximilian tittade på den innan vi köpte den och han sa överlyckligt att jag skulle gå med vagnen och Vilmer skulle sitta i vagnen medans han skulle ta betalt.

Kommer med all säkerhet bli uppskattad!

     

Av Debora Persson - 29 november 2012 16:58

I morse när vi steg upp snöade det! En liten herre blev överlycklig men när vi sen skulle åka till dagis och kom utanför dörren insåg han att det inte var så roligt längre! Det kom bara jättelite snö och det hade inte lagt sig och dessutom hade det slutat snöa när vi kom ut!

Men kallt som sjutton var det så vi hoppas minsann att det kommer lite snö snart!

På dagis hade de haft finlunch idag med god mat och efterrätt. Maximilian hade verkligen tyckt om maten, 3 portioner blev det plus efterrätten. Lax med potatis och kall filsås. Och sen glass med chokladsås. Redan vid den tredje portionen började det ta emot men lite efterrätt fick han ner innan han tackade för sig. Han äter alltid jättebra på dagis eftersom han har så svårt med frukosten. Han är precis som jag och jag behöver vara uppe ett tag om jag ska kunna få i mig frukost annars mår jag bara illa om jag tvingas trycka i mig något när jag är nyvaken.

Efter dagis idag kom Fia och Hugo till oss och lekte och fikade. De åkte för en liten stund sedan eftersom de skulle iväg på gympa.

Mina tröjor från Me&I kom idag med men funderar på att slå in dom till pojkarna istället så de kan få dom i julklapp istället :)

Nu ska jag sätta mig ner och spela lite spel med Maximilian medans lillebror sover. Maximilian somnade med precis, men lite taskig tid att somna så ska försöka få liv i honom så han somnar ikväll istället! :)


Av Debora Persson - 28 november 2012 16:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Debora Persson - 28 november 2012 13:12

Onsdag alla redan idag. Veckan har gått fort fast vi inte gjort något speciellt hittills.

Om en liten stund ska jag hämta min lilla älskling på dagis.

Hela denna veckan blir nog väldigt lagom lugn. Får se om vi hittar på något kul framåt helgen!

Har ju som sagt en liten herre med så mycket spring i benen att vi hade behövt ha ett jättestort hamsterhjul här hemma han kunde få springa av sig varannan timme ;)

 

Av Debora Persson - 27 november 2012 21:01

Även idag fick vi sovmorgon här hemma. Vilmer väckte mig strax innan 9 och Maximilian vaknade även idag 9:30. När jag vaknade insåg jag att vi var vääääldigt sena till dagis där Maximilian skulle vara klockan 09. Beslöt mig för att ringa dagis och säga att han fick stanna hemma idag eftersom han fortfarande sov och jag tyade inte stressa så där när alla var precis nyvakna.Det blev hemmamys!

Ikväll fick vi besök av Patricia som kom och fikade och myste med oss. Maximilian hade väntat hela dagen på att hon skulle komma så han var glad när hon kom! :)


Av Debora Persson - 26 november 2012 21:02

Idag har det åter igen regnat.Tråkiga dagar nu innan det blir kallare. Bara regn och rusk med gråa dagar.

Och om man kollar vädret så ser det inte jättekul ut den närmsta tiden... Mest rusk bara denna veckan. Men sen mot helgen ska det ju komma snö med och då vet jag en liten herre som kommer bli superduper glad. Han har tjatat om snöbollar, pulkor, snögubbar och allt annat sen vi plockade undan pulkan när snön försvann i början på året!

Och jag vill med ha lite kallare nu så vi slipper det ruggiga! :)

     

Idag har iallafall varit en lugn dag. Maximilian har bakat negerbollar tillsammans med sin pappa när han kom hem från jobbet. Vi har också hunnit med en sväng inom stan. Jag köpte tyg så jag ska förska ge mig på det där med att sy julstrumpor till barnen. Vi får se hur det kommer sluta =)



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards