♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2011

Av Debora Persson - 31 oktober 2011 20:35

När man var gravid första gången så läste man på allt, man hade koll på exakt vilken vecka+dag man var i, man visste allt som skulle hända inför en förlossning osv.

Denna gången är det inte riktigt på det viset. Visst, man vet vad som kommer hända, hur jävla ont det kommer göra och allt det där men denna gången har jag knappt koll på vilken vecka jag är i och vilken dag, jag måste kolla sånt på datorn eller i boken för att ha koll och blir lika förvånad varje gång jag ser hur långt jag gått.

Jag vet ju vilken smärtlindring som finns, och jag vet vad jag ska använda mig av denna gången och precis som förra gången så är det endast lustgas som är välkommet för min del om jag måste använda något.

Förra gången hjälpte i lustgasen på mig så klarade mig utan smärtlindring helt enkelt.

Men i allafall så låg jag och läste lite igår om graviditet och förlossning för att friska upp minnet och när jag läste om smärtlindring höll jag på att dö. Iallafall svimma. Jag mådde illa och kände mest för att dö!

Herregud. Jag skulle aldrig klara att ta  någon spruta i ryggen och skulle antgaligen dö om jag tvingades till kejsarsnitt. Jag är livrädd för det. Om något skulle hända och de skulle få sätta in nålar i mig och spruta in, skära upp mig, slita våldsamt och gräva fram barnet medans jag är halvt döende. Nej fyfarao.

 

Av Debora Persson - 31 oktober 2011 09:07

God morgon!

Måndag och ny vecka är kommen. Hela familjen är lediga och har precis ätit frukost.

Vi har alla tre blivit förkylda men för Maximilians del är det värre. Han är jättesnorig! Får hoppas det hinner gå över innan onsdag för då är det dags för arbete och dagis igen!

Omm en stund kommer Maximilians farfar hit och hjälper oss skruva upp någon hylla och sånt och sen ska vi med Oskar till Kristianstad. Han har köpt ny bil så vi ska köra med honom för att lämna hyrbilen han haft och sen blir det förhoppningsvis en liten sväng på stan med om vi hinner =)


Sista dagen i oktober idag så nu taggar vi för en novembermånad!


Av Debora Persson - 30 oktober 2011 09:19

I natt ställde vi tillbaka klockan en timme. Det var inget Maximilian brydde sig om så strax efter 07.00 var han vaken. Han brukar sova till 8.00 ungefär så det var inte så konstigt att han vaknade då egentligen.

Jag vaknade när mannen kom hem i morse och det gjorde även bebisen i magen så hade lite svårt att somna om där, fick istället mysa lite av sparkarna innan Maximilian ropade på mig och ville ha morgonmys han med.


  Idag är det söndag och då är det egenltigen gympa som gäller för Maximilians del men vi orkar inte idag. Vi tar mysmorgon istället och hoppar över denna gången. Vi har ju varit duktiga och gått på alla andra passen, förutom ett då jag jobbade natt. Mannen ska upp tidigare idag med så han hinner ställa om sig nu när han vänt på dygnet så när han är uppe så antar jag att vi åker iväg och hittar på något. Om vädret passar sig så åker vi väl ut i skogen kanske. :)


Nu är det dessutom vintertid. Det blir mörkare på kvällarna nu och det är snart november! Tiden går verkligen snabbt! Bara november kan gå med så det blir december. Längtar till december. Inte bara för att det är jul och det är världens mysigaste dag. Jag kommer även sluta jobba. Mammas hus kommer vara klart så de äntligen kan få flytta hem igen! Mycket som händer i december! Förhoppningsvis är det lite snö med, eller redan i nevember, för vet ni? Våran lilla Maximilian har längtat efter snö sen den försvann förra gången. Han har tjatat om att åka pulka nu sen snön försvann.♥






Av Debora Persson - 29 oktober 2011 21:33

God kväll!

Mannen har dragit till jobbet, Maximilian ligger i sin säng och tittar på Horton(om han inte redan somnat) och jag har satt igång en film. Komedi såklart för annars vågar jag inte sova ensam i natt, fast jag älskar skräckfilmer.

Mannen är lagom glad att han ska jobba i natt eftersom vi vrider tillbaka klockan och därmed får han jobba en extra timme för det. Men han får vara glad att han tjänar 100% mer just den timmen och dessutom är det hans sista natt innan han går på lite ledighet igen.


Jag hann i stort sett bara hem från jobbet så skulle mannen åka till sitt jobb.

Jag slutade visserligen vid 18 idag, mötte upp llillasyster som skulle åka tåget med mig, men hon skulle festa  i Sölvesborg så vi åkte bara halva vägen tillsammans. Hade iallafall någon att tjattra med en bit:)

Mina pojkar hämtade mig på tågstationen. Maximilian var helt tokig när tåget kom. Han gillar tåg han! :)

Vi åkte sen hem till Maximilians faster och hämtade en bilstol till Maximilian. En som är mycket smidigare än den han har nu så vi hoppas han gillar den. Han provsatt den innan men verkade tyvärr inte helt nöjd med den. :/

Annars har Maximilian varit hos sin farmor och farfar idag och haft det roligt medans jag jobbade och mannen låg hemma och sov.

 

Av Debora Persson - 29 oktober 2011 08:20

Igår funkade inte internet för oss så det blev inte mycket uppdatering.

Hände dock inte så mycket heller. Lämnade en ledsen Maximilian på dagis som sen stod i fönstret och tittade helt förtvivlat efter mig när jag lämnade honom. Snacka om att mitt hjärta värkte då! Därefter åkte jag till jobbet.

Den dagen förstörde verkligen min rygg och mot slutet hade jag så ont att jag bara ville ge upp. Att lägga mig ner på golvet och gallskrika, som jag helst ville var inget bra alternativ för då hade någon antagligen ringt psyket åt mig.

Även idag är det jobb som gäller och jag hoppas inte att jag kommer ha så ont idag. Som tur är så jobbar jag ju inte allt för mycket nu sista tiden så förhoppningsvis orkar jag fram till 9 december. Med Maximilian i magen gick jag hemma vid denna tiden. Jag tog ut semesterdagar innan jag gick på HP eftersom jag inte orkade jobba för min stackars rygg.


Nu vaknade min prins så nu blir det mys i soffan! :)

Av Debora Persson - 27 oktober 2011 21:51

 


Första julen var vår lilla älskling tomte.

Förra året var vår lilla älskling stjärngosse och detta året blir han pepparkaka!

Så mycket pepparkakor jag och Maximilian redan hunnit äta i år så passar det honom bra! :)

  2010
          

2009

       

Av Debora Persson - 27 oktober 2011 21:34

 

När mannen kom hem från jobbet i morse så var det min tur att stiga upp. Sakta men säkert kom jag upp och skulle väcka min lilla älskling som är minst lika morgontrött som sin mamma.

Vi gjorde oss i ordning och gick mot bussen för att åka till Mörrum. Mötte upp Fia och Hugo och gick sen till öppna förskolan och lekte med de andra barnen och fikade.

Efteråt åkte vi hem igen och en trött kille somnade direkt vill jag lova. Han hann inte ens få i sig lunch!


Senare på eftermiddagen klädde vi på oss och gick en långpromenad hela familjen. Skönt att komma ut och gå i höstrusket! Så länge det inte ösregnar och stormar så är det mysigt att gå ut.

Hem och äta middag, och nu sitter jag här ensam igen. Min lilla älskling ligger i sin säng och mannen har åkt till jobbet. Jag ska strax fixa med tvätten, plocka fram kläder till i morgon och göra klart lite innan jag med ska lägga mig. I morgon bär det upp tidigt, Maximilian ska till dagis och jag ska till jobb.

Och i morgon eftermiddag ska Maximilian och mannen på kalas hos Maximilians kusin som fyller år. Jag missar kalaset eftersom jag jobbar, men som Maximilian tjatat på att åka och leka med Ebba nu i flera dagar så jag vet en som kommer vara glad att komma dit! :)


 


Av Debora Persson - 27 oktober 2011 16:39


Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning.
Du är på dag 204 av 280. (72,9%)
   

 

Har gått 29 veckor nu och inne i vecka 30!

76 dagar kvar låter helt otroligt kort tid! Men skönt att det är så lite kvar ändå för nu längtar vi efter bebis!

Dessutom vet jag nu när min sista arbetsdag blir och det blir den 9 december, ca en månad innan Liten ska komma. Förhoppningsvis får jag havandeskapspenning då resten av december så jag slipper gå hemma på föräldrardagarna. Men det borde inte vara så svårt att få HP beviljat med tanke på vad jag jobbar med och så fick jag det förra gången. Då gick jag hemma mer än två månader innan Maximilian skulle komma. Men man vet aldrig. Jag tror försäkringskassan sitter och drar lott om vilka som ska få HP och inte för vissa på mitt jobb har inte fått det och andra har fått det. Någon fick med första barnet men inte med andra barnet vilket är dumt för man gör exakt samma sak som alla andra. Så får hoppas man vinner detta lotteriet denna gången med.

Och anledningen till att jag inte sökt HP tidigare är för att jag inte jobbar så jäkla mycket nu så de timmarna jag har klarar jag av utan att dö. Med Maximilian i magen jobbade jag väldigt mycket och det kände min rygg verkligen av.

Nu börjar det kännas rejält i min rygg med, särskillt under långa arbetspass så förhoppningsvis får jag inte så jättelånga dagar nu sista tiden. Då jobbar jag hellre fler dagar och korta pass.

Så nu senaste tiden har jag fått väldigt omnt i ryggen. Jag har jättesvårt att lyfta Maximilian nu och gör det helst inte för nu är han verkligen tung för mig!

Huvudvärk har jag mer eller mindre varje dag, det kryper i benen fortfarande men jag överlever!

Jag mår annars prima ballerina!

Liten i magen lever livet där inne och särsklilt på min högra sida. Det känns i revbenen kan man säga. :)




 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards