♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2012

Av Debora Persson - 29 februari 2012 20:44

Min son är tokig i hattar och mössor.

Hela tiden har han favoriter och han vet alltid vilken mössa han ska ha på sig när han ska ut.

Är det varmt ute och vi inte sätter på honom någon hatt eller mössa så bli han tokig. Det stämmer inte om han inte får hatt eller mössa på sig. Han bara måste ha!

Jag gillar att köpa mössor och hattar till pojken så mig gör det inget.   

Det senaste han har gått omkring med på huvudet är sin pappas hatt han hittat. Den gillar han!♥

 

Av Debora Persson - 29 februari 2012 20:09

Idag var vi uppe tidigt så vi kunde få massor gjort här hemma.

Maximilian var på dagis mellan 9-14 och vid 15 kom barnens faster Carina och tog med sig Vilmer ut på en långpromenad så vi kunde packa.

Mycket uppskattat med lite barnpassning emellanåt! :)

Första gången jag lämnade ifrån mig Vilmer idag.

Maximilian satte vi vid barnprogrammet under tiden så vi fick massor gjort. I stort sett allt är redo för flytt nu. Alla skåp och luckor är tömda så nu är det mest småplock kvar.

Allt har ju blivit så stressigt eftersom man haft så lite tid på sig att flytta men nu känner vi väl att det börjar ordna upp sig.

I morgon är det flytt och jag vill bara att veckan ska ta slut så man kan börja ta det lugnt igen.

I morgon har vi flyttat med i helgen kommer det riktigt tråkiga arbetet, nämligen flyttstädningen i denna lägenheten.

Att flyttstäda är så tråkigt att man kan spy på det!

Usch, vi kommer dock att bryta allt vad flytt innebär på lördagkväll för då ska lillebror Algot ha kalas för sina kompisar och Maximilian är bjuden!

Kul för Maximilian, han gillar att leka med de stora barnen!   


Faster Carina hade köpt goda jordgubbar till Maximilian♥

 

Av Debora Persson - 29 februari 2012 09:15

Igår var det dags för ett besök på bvc med Vilmer.

Han vägdes och mättes. Nu har han gått upp lite mer än ett kilo sen födseln. 4810 gram väger han och har blivit

58 cm lång. Hua. Vill helst att han inte ska växa så snabbt. Han kan väl få vara vår lilla bebis lite längre tycker jag!


Jag säger inte att vår bvcsköterska är dålig på något sätt men jag tycker att nu för tiden är det rätt mycket glid. Alla frågor man har om amning, matning mm får man bara som svar att man ska hem och söka på internet eller så googlar hon medans vi är där.

Sånt borde de kunna utantill kan man tycka.


Vi pratade iallafall om Vilmers onda mage. Han har fortfarande ont i magen  fast jag inte äter mjölk överhuvudtaget längre. Han skriker flera timmar i streck på eftermiddagar/kvällar oftast.

Sköterskan trodde han hade kolik och bad oss gå hem och läsa på det.

Kolik! Inte igen!!


Barnet skriker otröstligt mer än två till tre timmar dagligen, oftast på eftermiddagen och kvällen, barnet drar ihop sig, drar upp benen och knyter händerna.

Det blir rött i ansiktet, kan ha rikligt med gaser och magen kan vara uppspänd.

Det kurrar och kör i magen. Barnet hickar ganska mycket, suger gärna och ofta, och äter glupskt.

Barnet kräks ofta efter en glupsk måltid.

Det är ganska uppenbart att barnet har ont i magen. Inte sällan har föräldrarna själva lurat ut att barnet blir lugnare eller till och med tystnar när man åker bil eller dammsuger.

Under skrikfria perioder mår barnet bra och verkar helt friskt. Barnet ökar normalt i vikt och avföringarna är normala. Hur pass vanligt kolik är varierar i olika undersökningar. Den genomsnittliga siffran ligger runt 15 procent, det vill säga ungefär vart sjätte barn.


Vart 6:e barn får kolik. Jag har två barn och båda har drabbats   Stackars barn.  Men det som står om 3månaderskolik stämmer ju in på Vilmer med alltihopa.


Annars gick besöket bra. Vilmer var glad och vaken och tittade mycket omkring sig. Förutom kolikpratet och växtkontroll så hände inte mycket mer. Vi fick en nu tid inbokad för vaccination. Men innan det är dags för vaccination ska vi hinna med ett par besök till. Ett läkarbesök och ett besök där vi har tvåmånaderssamtal.

 

Av Debora Persson - 28 februari 2012 20:41

28 februari betyder att jag har namnsdag.

Det hade jag glömt bort lite och blev påmind av att det var min dag när brevbäraren kom med posten idag.

Min mormor och morfar är bäst och skickade mig ett kort med lite lotter i!   

Halva nöjet är ju att skrapa lotterna så det gjorde inget att det var nitlotter :)

 


Annars rullar det på här hemma.

Vi packar på för fullt och äntligen börjar vi se ett slut på det hela. Mycket är nu nerpackat och i morgon tar vi ett sista ryck.

Det tråkiga är att det känns som om man går miste om så mycket tid man hade velat lägga på annat nu. Vilmer och Maximilian tillexempel. Men men, så är det.

Vi hann iallafall med en runda till bvc med Vilmer idag medans Maximilian var på dagis men mer om det senare. Nu ska jag fortsätta plocka lite här hemma innan jag parkerar mig i soffan igen.

Av Debora Persson - 27 februari 2012 22:56

Fan, jag hinner inte med att skriva så mycket längre.

Det är mycket med flytten och varenda ledig sekund måste vi packa. Det är stressigt och vi har mycket kvar att packa och vi har få dagar på oss.

Idag tog vi oss iallafall tid att åka till Mörrum för att hälsa på mannens mormor.

Hon hade ännu inte träffat Vilmer.

Vi packade in oss i bilen, och även Olle fick följa med till Mörrum och begav oss iväg.

Oma hade glömt att ta fram korgen med leksaker så Maximilian var snabb med att påminna henne om dom.

I korgen finns nämligen ett trätåg med en massa trägubbar som han älskar att leka med.

Maximilian brukar prata om Oma och vill ofta åka och hälsa på där.

Han gillar att fika hos henne. Han får alltid en egen liten saftkanna och ett litet glas att dricka ur och hennes kakor äter han alltid  med bästa aptit!

Sen tittade han på tv, sist han var hos Oma så var det Timmy Lamm på tvn så det trodde han att det var idag med. Pojken har bra minne, det var ett bra tag sedan vi var där på besök förra gången..

När det var dags att åka hem ville Maximilian INTE åka hem såklart.


När vi kom hem så mötte Tommy oss så vi kunde koppla ur tvättmaskinen. Det kom senare en man och hämtade den så nu får vi i fortsättningen nöja oss med tvättstugan i källaren. Gud, hur ska vi klara oss utan tvättmaskin!?

Vi som i stort sett tvättat varje dag hittills. Det är ju så mycket lättare när man har egen maskin och inte ska behöva anpassa sig och behöva springa till källaren hela tiden.

Resten av kvällen har vi packat lite och fixat.

Vilmer har haft jätteont i magen hela kvällen, stackarn!


Olle och Maximilian ska till Oma.

 

Fika-killen!

   

Maximilian ville absolut inte rada upp sig för att vara med på kort idag.

 

Oma och Vilmer

    

Roligt med jojo!

 

Av Debora Persson - 26 februari 2012 22:39

Min älskade Maximilian.



 

Av Debora Persson - 26 februari 2012 22:24

För 7 veckor sedan hade vi en helt nykläckt liten herre hos oss.

Tiden går fort när man har roligt! Lilla hjärtat. 49 dagar.

Han är så mycket med oss nu med. Han pratar med oss. Ler mot oss och han hör någon kommer in i rummet eller pratar, då lyfter han på huvudet och tittar efter ljudet han hörde. Följer mycket med blicken med!


man blir glad över att bli 7 veckor!

      

Av Debora Persson - 26 februari 2012 22:08

Idag har det varit perfekt väder ute!

På förmiddagen tog mannen och Maximilian på sig för att bege sig ut till lekplatsen. Maximilian tog även med sig Olle i Olles lilla barnvagn.

De åkte sen och hämtade Danne som har tillbringat dagen med oss.

Medans pojkarna var ute försökte jag packa lite men har inte varit så lätt eftersom Vilmer haft ont i magen. Nu har jag ju inte ätit något med mjölk i så nu vetesjutton varför han får så fruktansvärt ont i magen! Han har haft ont i magen hela dagen och skrikit i stort sett hela tiden. Det är ju inte bara jobbigt för oss utan det måste ju vara mest jobbigt för Vilmer att ha så ont. Det är så synd om honom!

Lite har vi ändå fått gjort här hemma mellan magkramperna. Lagt upp tvättmaskinen till försäljning, och bara en timme efter vi lagt upp den fick vi mail så i morgon får vi den såld. Tråkigt! Jag kommer verkligen sakna att ha tvättmaskin i lägenheten!

I eftermiddags så var det såklart fotboll här hemma så pojkarna satt och glodde på det.

Jag och Vilmer paltade på oss och gick en långpromenad i det fina vädret. 45 minuter var vi nog ute och gick. Riktigt skönt!


Nu ikväll är det Big Brother och sen läggdags. Jag är sjukt trött!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards