♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2011

Av Debora Persson - 30 april 2011 13:44

 

Jag fick mycket beröm för mina chokladmuffins jag bakade häromdagen. Någon sa att de var de godaste hon ätit så här är receptet på mina muffins.


Ca 12 stycken    175°C.


4 dl vetemjöl
1 3/4 dl socker
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 dl kakao
175 g mörk eller ljus choklad
1 ägg
3 dl mjölk
1 dl olja


Sätt ugnen på 175°C.

Blanda samman mjöl, socker, bakpulver, vaniljsocker, salt och kakao. Rör om och blanda väl.

Vispa ihop ägg, mjölk och olja i ca 1 minut med elvisp.

Rör ner äggvispet i mjölblandningen.

Rör till en jämn smet.

Fördela smeten i en smord muffinsplåt eller i pappersformar för Amerikanska muffins.

Fyll dem lite mer än hälften.

Ställ på stora chokladbitar på högkant och tryck ner dem lite, lite försiktigt så att inte all choklad hamnar i botten utan i mitten när muffinsarna gräddas (det sjunker ner).

Grädda 20-25 minuter i mitten av ugnen, om du använder små muffinsformar ca 15 minuter.


Jag tog även i lite rivet skal av en apelsin och lite av saften i smeten med. Annars brukar jag ha i citron eller lime i nästan allt jag bakar, men nu hade jag inte citron hemma;)

Man kan även istället för två chokladbitar på toppen hacka mindre chokladbitar och blanda i smeten!

Av Debora Persson - 30 april 2011 09:32

God Morgon!

Idag är det Valborg och solen skiner!

Härligt! :)

Valborg, och många festar idag.

Dock inte vi men det gör ju absolut ingenting.


Vi ska grilla med Oskar och så ska vi åka till stan när de tänder brasan på en flotte i ån, och så är där en kör som sjunger och gycklare som underhåller med eld.

Det är sånt man får göra när man har småbarn  :)

Men det blir trevligt och mysigt! :)


Vad ska ni själva göra idag?


 

Av Debora Persson - 29 april 2011 20:03

Lilla fjärilen design har gett mig äran att få ha en tävling här i bloggen.

Ni har nu chansen att vinna en valfri fylla-i-bok

från Lilla fjärilen design!

Boken är lika rolig att ha själv som att ge bort den till någon!

"Jag tävlar hos Debbie-Mamma till Maximilian om en valfri fylla-i-bok från Lilla fjärilen design. Tävla HÄR du med!"


Alla kan såklart vara med och tävla och reglerna är enkla!


1 Lott(oblikatorisk) Du går in på Lilla fjärilen design och väljer ut vilken bok du vill vinna och motiverar varför.

Du gillar även Lilla fjärilen designfacebook. Skriv med i kommentaren i vilket namn du gillar.

2 Lotter Låna tävlingsbild+bild och tipsar om tävlingen på din blogg eller via mail (då tipsar du till 5 av dina vänner + mig så jag ser att det är riktigt gjort.

deborapersson@hotmail.com



Tävlingen avslutas 13 maj klockan 20.00

Av Debora Persson - 29 april 2011 18:19

Vet ni vad som väger 9.18 kg?

Jo, ett tungt paket från Emma & Oskar som jag hämtade ut idag.

Paket innehöll hela 24 paket med våtservetter!

240 kr ink. frakt kostar dessa så det är ju hur billigt som helst!


24 paket våtservetter håller ju ett bra tag, närmare bestämt 4-5 månader för vår del.

Vi använder ungefär 5 paket i månaden.

Ibland mer och ibland mindre.

Deras blöjpåsar har vi med hemma och de är jättebra när man ska åka iväg så man kan slänga bajsblöjan i en doftande påse istället!


Jag har hört jättebra om dessa våtservetter så vi får se, jag tror vi blir jättenöjda!


 

Av Debora Persson - 28 april 2011 21:30

Vinnaren av bebisboken är nu dragen!
Vinnaren blev....

 

GRATTIS till dig!

(Anders har ingen blogg)


Maila mig när du set detta!

deborapersson@hotmail.com


Tack för ni var med och tävlade och Tack till Bebisboken som sponsrade tävlingen!

I morgon kommer det upp en ny tävling så var gärna med och tävla!

Av Debora Persson - 28 april 2011 20:37

Tävlingen om bebisboken är nu avslutad och vinnaren kommer dras inom kort!

 

Av Debora Persson - 28 april 2011 17:50

Eftersom jag hade bonuscheckar från H&M så var jag där inne idag och hittade sommarens snyggaste badbyxor till min lilla prins!

Med Barbapapa på! Gissa om min lilla gosse blev glad!?

Barbapapa är viktig för honom!

De sitter som en smäck på honom :)


   

Av Debora Persson - 28 april 2011 14:57

Igår fick Maximilian hem en mössa som vi vann hos MamaMia!

Den är jättesnygg och passar min lilla prins perfekt! Jag är nöjd och han är nöjd! :)

Vi fick välja tyg själv och det var jättesvårt för såå mycket fina tyger det fanns! Nästa gång Maximilian ska ha ny mössa vet jag precis vart vi ska köpa den någonstans! :)


Snygging i snygg mössa!

     

I brevlådan igår kom även ett paket från Bambino som vi vunnit. Den spillfria muggen passar perfekt hemma hos oss eftersom min lilla prins ALLTID vänder uppochner på sina muggar. Får se om den funkar, andra "spillfria muggar" som vi har hemma funkar ju si sådär....

Men denna muggen tror jag på. Dessutom finns det lock till den om man ska ha den med någonstans så är det  perfekt!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards