♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av Debora Persson - 31 oktober 2012 14:37

Idag startade vi dagen med en mammaträff med mammagruppen. Det blev en hel del barn som var med idag då syskonen inte får vara på dagis denna veckan eftersom det är höstlov. Maximilian lekte med sin kompis Rasmus och det var livat kan man säga ;) Tur de inte rev huset ;)

Efter ett par timmar med mammagruppen åkte vi och handlade lite snabb innan vi kom hem. Båda barnen däckade på vägen hem med och det är kanske inte så konstigt? :)


Vilmer sover fortfarande men vaknar nog när som helst skulle jag tro. Jag ska ta och fixa till lite här hemma med tänkte jag och sen ska vi ta det lugnt resten av dagen. Jag är dödstrött och det är gråmulet och kallt ute så vi kommer hålla oss inomhus och mysa istället.


Av Debora Persson - 30 oktober 2012 19:41

Igår kom ju lillebror Algot till oss redan vid 7:30 på morgonen.

Maximilian var mäkta förvånad när han steg upp och såg att Algot var här när han vaknat!

Vi åt frukost och gjorde oss i ordning för dagen och sen tog vi på oss för att bege oss ut. Algot och Maximilian gick till lekplatsen medans jag klädde på Vilmer och letade efter nycklar. När vi väl hittat nycklarna till förrådet där barnvagnen står så gick vi till affären och köpte oss lite lunch. Gick hem och lagade mat och sen inväntade vi mannen som skulle komma hem från jobbet.


När mannen kom hem var vi redo och åkte direkt till Karlskrona.

Första stoppet blev hos lillebror Kalle och Sofie. De har precis flyttat till ny lägenhet så vi ville kolla in den med. Sofie hade precis bakat goda muffins lagom till vi kom!

När det sen var dags att bege oss så blev Maximilian ledsen över att Algot inte skulle följa med oss eftersom han skulle stanna kvar hos Kalle och Sofie. Men det gick snabbt över när han insåg att vi skulle åka till pappa/morfar.

Pappa och Suss var barnvakter till barnens halvkusin Hugo så Maximilian fann en kompis direkt!

Hugo är ett år yngre så de lekte bra. Det blev till och med pussar och kramar för de båda två när det var dags att åka sen! :)

Vi fikade och pratade ett par timmar innan det var dags att bege sig till nästa stopp.


Nästa stopp var hos mormor och morfar.

Där stod kvällsmaten redo att ätas och därefter fikade vi lite. Efter ett par timmar var vi alla trötta och redo att åka hem. Klockan hade hunnit bli 21 och mannen hade inte varit hemma sen han lämnade hemmet strax efter 05 på morgonen.

Väl hemma gick vi och la oss direkt. Så trötta var vi!

Men det var en kanondag vill jag lova!

Av Debora Persson - 29 oktober 2012 08:01

Godmorgon!

Måndag morgon och jag och Vilmer är uppe.

Vi har redan besök här hemma av min lillebror som just nu kurerat sig i andra änden av soffan.


Helgen har gått väldigt snabbt.

I lördags var vi i Mörrum och matade ankorna och tog det lugnt. Oskar kom till oss och umgicks med oss på kvällen och käkade middag med oss.


I går, söndag var det kalas som gällde.

Barnens kusin fyller år och vi firade honom.

Fullt ös på Maximilian som somnade direkt i bilen på vägen hem. Många barn att leka med. På vägen hem åkte vi och tittade på ett hus som skulle hyras ut. Njaaaaae. Det var billig hyra och allt det där. Ganska litet hus. Men, men, men, tapeter behövs bytas, mycket i köket behövs bytas- kakel, kyl, frys, köksluckor, ja allt. Badrummet var nog senast renoverat på Vasa-tiden. Bruna väggar och grönt handfat säger rätt mycket.....

Tror inte han som hyr ut huset skulle fixa allt det där för vår skull så vi letar vidare. Dessutom var där inget riktigt rum till barnen så vi hoppar det.


Idag ringde lillebror Algot vid strax efter 07 och sa att han var på väg.

Jag som sov så gott. :)

I eftermiddag när mannen kommer hem från jobbet ska vi nämligen åka till lillebror Alexander och hälsa på. Han och Sofie har precis flyttat till nytt ställe. Algot ska vi lämna kvar där sen. Och vi andra ska hinna med besök hos både pappa och mormor innan vi sen åker hem. :)


Nu har Maximilian med vaknat så ska väl se om herrarna vill ha lite frukost! :)


    

Av Debora Persson - 27 oktober 2012 21:11

Idag sken solen rejält och det var rejält kallt så vi klädde på oss och begav oss iväg enligt Maximilians önskemål. Idag ahde han planerat att åka och mata ankorna vid ån.

Vi tog med oss bröd hemifrån och köpte också lite bröd så vi hade jättemycket mat med oss.

När vi kom ner till ån så såg ankorna att det var Maximilian som kom och hela kommunens alla ankor samlades runt oss.

Jösses vad hungriga ankorna var!


               

Av Debora Persson - 26 oktober 2012 08:54

Igår hade jag en liten trollunge som vägrade somna. Klockan 23:20 stängde Vilmer sina små blå!  

Då hade det varit oroligt sen strax efter 20 så jag var helt slut när jag sen tillslut kunde lägga mig.

Men min lilla herre sov till nästan 8 i morse så blev ju ändå lite sovmorgon :)

Nu är det redan fredag iallafall och helgen är kommen. Mannen har jobbat natt så det blir en lugn föörmiddag här hemma idag så får vi se vad vi hittar på i eftermiddag :)




Av Debora Persson - 25 oktober 2012 17:09

Några av de vanligaste meningarna Maximilian använder nu senaste tiden är dessa.

"Snäääääääälla....." - Det ordet används ofta och tillsammans med små hundögon som inte går att motstå allt för ofta.. Ofta vill då vår herre ha något såklart..


" Näää kan inte, ont i magen" - När man ber Maximilian göra något som han inte vill. Då får han plötsligt ont i magen. Detta har han med all säkerhet ärvt från sin moster.

Även när han vill bli buren och man svarar nej för att han är en stor pojke så kan inte gå för han tydligen har ont i magen..


"Aldrig i livet!"- Används när man frågar honom något. Eller säger till honom att göra något. Då får man raka svar helt enkelt.


"Det är jag som är Robin Hunk!"- Han menar Robin Hood och när han säger detta så har han ofta ställt sig på soffbordet och vrålar ut detta.


Av Debora Persson - 25 oktober 2012 15:44

I morse vaknade jag inte allt för lugn. För det första så sov jag så jäkla gott när mannen väckte mig och sa att jag skulle stiga upp. Strax därpå kom jag på att det var dags för tandläkaren idag. Idag ska jag bli fattig!

Med tunga steg klev jag in till tandläkaren  klockan 09.00 Jag har såklart skrämt upp mig själv galet mycket. Visste inte alls vad jag skulle göra där mer än att få veta om det blir operation eller inte.

Och operation blir det. Men just nu är det lång väntetid, upp till ett par år men har jag tur så kan jag när som helst få en kallelse om operation. Hon skulle försöka skynda på det lite genom att skriva att jag hade ont. Men tills jag blir av med tanden så skulle jag få ett täcke på tanden så jag slipper ha ont under tiden.

Herre min jävla gud, det var en av mitt livs värsta och längsta halvtimme jag varit med om! Hon var och kraffsade på nerven hela tiden och tillslut var jag så fullproppad med bedövning så jag hade ingen känsel ner till halsen.

"Det kan spänna till lite nu..." Jo tack jag höll på att flyga ur stolen flera gånger. Jag är inte så känslig när det gäller smärta, jag tål smärta rätt bra och brukar absolut inte börja böla för något som gör ont men idag tog det banne mig priset. Det kändes som om huvudet fick sig en hel spikmatta rakt igenom och jag började böla. Inte sådär hysteriskt eller högt, men tårarna sprutade tyst. Jag svor på att det här var tusen gånger värre än att föda barn utan bedövning. Och det var det många som sagt sa tandläkaren. Det är en annan smärta.

Efter dryga halvtimmen var jag så glad att jag överlevt att jag inte ens brydde mig om att denna halvtimmen kostade mig 720 kronor.

Bedövad i hela ansiktet gick jag hem och tyckte synd om mig själv. Hungrig var jag eftersom jag inte hade ätit någon frukost innan jag gick till tandläkaren. Nu fick jag inte äta på ett bra tag.. Vid 13:30 hade bedövningen släppt och jag kunde äntligen få tugga lite mat igen.

Undrar jag hur det blir den dagen när jag ska operera. Jösses då kommer jag böla både högt och hysteriskt. Är det något som skrämmer mig så är det sprutor, blod och konstiga verktyg.

 


Nu på eftermiddagen skulle vi gå och välja tapeter, skåpsluckor och färg till hall och kök.

Jag kan ju säga som så att det kommer bli ganska rött här hemma! I tvrummet valde vi en rödmönstrad tapet och en helröd tapet. Det blir fondvägg där inne. Tror det blir skitfint om man har vita möbler där inne som matsalsbordet som mannens pappa precis målat vitt.  


Köksluckorna blir i ek och så fick vi ändå välja en ny bänkskiva fast vi egentligen inte skulle få någon. Blev en svart marmorskiva. Färgen i hall och kök kommer bli röd med. Och de väggarna kommer målas så där blir inga tapeter.

Låter mycket rött men jag tror det blir fint. Vi har vitt köksbord med och det är mycket vitt här hemma så det blir nog inte så mörkt ändå! :)

Hur som haver, resultat på hur allt blir få vi se såsmåningom när det blir omvandling här hemma.


Nu blir det middag för vår del och sen inväntar vi Patricia som kommer och hälsar på oss ikväll. :)



  

Av Debora Persson - 24 oktober 2012 20:35

Precis hemkommen från föräldrarmötet på dagis.

Trött efter hela denna dagen så nu ska jag ta det lugnt och sen blir det läggdags!

Imorrn ska det bli ett besök hos tandläkaren. Jag är livrädd.

I morgon får jag säkerligen veta om jag ska operera bort min visdomstand eller inte.

Men till 90 % så blir det så...


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards