♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 9 augusti 2010 17:05

Efter bvc innan såg det ut att när som helst börja regna. Helt grått ute och kallt var det med så jag gick hem istället, skulle egentligen bort till affären för mannen hyrde en film igårkväll som var tvungen att lämnas tillbaka senast 18 idag.

Har sen gått hemma och väntat på att jag skulle få lust att gå bort till affären för det började ju aldrig att regna. Men som en räddande ängel kom min lillasyster hit och hämtade filmen så hon kunde lämna den. Hon hade själv en film som skulle lämnas. Hon och Julia kom. Passade på att kela med Maximilian som blev jätteglad över att det kom pussglada tjejer hit. Han vinkade överglad till dom när dom skulle åka igen. När jag sen stängde dörren insåg han att dom faktiskt försvann och började gråta. Så gör han när mannen går till jobbet med nu för tiden.

Lillasyster skulle även in till stan nu och köpa 60 galgor till mig :) Tur jag har henne :)

Just nu är jag jättetrött så ska invänta tills Maximilian somnar fär han är med jättetrött så jag med kan lägga mig och vila en stund.

BVC

Av Debora Persson - 9 augusti 2010 15:41

Bvc gick bra idag.

Maximilian visade med glädje upp att han både vinkar och klappar händerna så fint. De kollade så han reagerade på olika saker och om han kunde greppa tag osv.

Hans vikt liger nu äver 10 kg och han har vuxit hela 4 cm. Nästa gång blir i slutet på september och då har han hunnit bli hela 1 år gammal! Då är det även dags för sprutor igen..:(


Vikt:

Födelse: 3490 g

Utskrivningsvikt från BB: 3275 g

12 dagar gammal: 3630 g

19 dagar gammal: 4060 g

4 Veckor gammal: 4470 g

5 Veckor gammal: 4770 g

7 Veckor gammal: 5150 g

2 Månader gammal: 5550 g

2 1/4 Månader gammal: 6030 g

22 december, 3 månader gammal: 6330 g

 22 januari, 4 månader gammal: 7150 g

23 februari, 5 månader gammal: 7875 g

25 mars, 6 månader gammal: 8600 g

27 maj, 8 månader gammal: 9240 g

9 augusti, 10½ månader gammal: 10315 g



Längd:

Födelse: 50 cm

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 53.5 cm

4 Veckor gammal: -

5 Veckor gammal: 56.5 cm

7 Veckor gammal: 57 cm

2 Månader gammal: 59 cm

2 1/4 Månader gammal: 61 cm

22 december, 3 månader gammal: 62 cm

22 januari, 4 månader gammal: 64 cm

23 februari, 5 månader gammal: 67 cm

25 mars, 6 månader gammal: 69 cm

27 maj, 8 månader gammal: 71 cm

9 augusti, 10½ månader gammal: 75 cm




Huvudomfång:

Födelse: 34

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 35.5 cm

4 Veckor gammal: 37.3 cm

5 Veckor gammal: 38.0 cm

7 Veckor gammal: 38.5 cm

2 Månader gammal: 39 cm

2 1/4 Månader gammal: 39.7 cm

22 december, 3 månader gammal: 40.5 cm

22 januari, 4 månader gammal: 42 cm

23 februari, 5 månader gammal: 43.1 cm

25 mars, 6 månader gammal: 43.8 cm

27 maj, 8 månader gammal: 44.9 cm

9 augusti, 10½ månader gammal: 46 cm



 

Av Debora Persson - 9 augusti 2010 11:15

Mannen är på väg till jobbet. Maximilian sover & jag gör mest ingenting och lite till.

Väntar mest in tiden så vi kan bege oss till bvc. Brukar annars alltid vara på bvc på förmiddagen men idag ska vi inte vara där förrän vid tvåtden. Vid tolv ska vi ner och tvätta 100 kg smutstvätt.

Snubbarna som alltid är nere på parkeringen och pysslar med sina bilar har disco idag med sina baslådor så mina fönster skallrar. När som helst kommer de väcka min son. De är där nere varje dag. Även om det regnar eller inte. Och varje dag står det en bil med punktering och krossade rutor som de slänger sitt skräp i. Ingen flyttar bilden och tillslut är hela parkeringen fylld med glassplitter och annat mög.


Fick nyss svar från företaget vi söker lägenhet på. Vi har fått en visning! Wihoo. Ser ut exakt som den vi har fast denna ligger på första våningen och inte tredje... Vi är nummer 2 i kö så får hoppas de som är före oss inte vill ha lägenheten!

Den lägeneheten ligger på samma gata som den vi har nu men det är en annan gård bara.

Fick en visning till häromdan på en annan lägenhet, men den lägenheten var i Tollarp! Vem vill bo där? Vi visste inte ens att vi sökt en lägenhet där så tackade nej direkt.


Vi har sökt en lägenhet till som ligger på samma gata, men den har vi inte fått svar på ännu.




Av Debora Persson - 9 augusti 2010 07:33

God Morgon!

Äntligen Måndag & ny vecka! Förra veckan var inge bra.

Jag var uppe vid 07.00 idag och Maximilian hämtade jag pricis nyss när han vaknade. Mannen ligger kvar i sovrummet och snarkar.

Han börjar ju inte jobba förrän 12 idag så han åker hemifrån vid 10. Sen får han inte träffa Maximilian förrän vid 19 i morgon.. ( om inte den lilla busen är uppe vid 23 ikväll, men då ska han ju helst ha sovit sedan länge) Mannen fick så dumma arbetstider så han kommer hem 23 ikväll, och så börjar han jobba 08.00 i morgon vilket betyder att han åker hemifrån vid 06.00


Denna veckan har vi en hel del som händer.

Idag ska vi till bvc på tiomånaderskontroll ( trots att på han är mer än hälften på väg till elva månader) Läkarkontroll och lite annat smått och gott blir det. Ska bli kul att se hur mycket vår lilla plutt väger. Sist vägde han ju 9,2 om jag minns rätt. Han lär ju väga en bra bit över 10 känns det som...


Nu blir det lite morgonmys med världens sötaste unge. Tjao

Av Debora Persson - 8 augusti 2010 15:34

Vi åkte in till stan innan iallfall, men blev bara en snabbis in.

Hämtade först upp K och hennes kompis från JKPG som vi skulle lämna på stationen. In sen på Åhlens för K skulle handla. Slutade med att jag med handlade såklart.

Fotoalbum och en mössa till Maximilian.

(mannen blir tokig på mig för jag köper mössor till honom heela tiden :))

Storhandling på Maxi blev det sen eftersom mannen jobbar kvällar nästa vecka så är det inte världens lättaste att gå och handla själv och sen upp med alla kassar + bebis i alla dessa jävulska trappor vi har.


Nu är vi iallafall hemma. Mannen ska glo på en livsviktig fotbollsmatch som han absolut inte kunde missa och Maximilian slocknade direkt.

Jag ska ta och fixa lite med mitt. Orkar inte göra så mycker idag för man är riktigt seg känner jag.


     

Av Debora Persson - 8 augusti 2010 09:20

Tja.

Vilken grå dag det är idag! Vi hade planerat att åka in till stan egentligen men får se hur det blir med den saken nu. Det regnar och är inte så roligt att gå ute då..

Annars får det helt enkelt bli en hemmadag. Är ju en sådan dag egentligen. Riktig soffliggardag.

Kan vara rätt skönt för då kan vi även få lite saker och ting gjorda här hemma.



Av Debora Persson - 7 augusti 2010 20:25

Halloj!

Idag har vi ju tillbringat dagen i blekinge!


Innan vi åkte så åkte vi inom BabyProffsen.

Hade ju kvittot som tur var i bilen.

Hon i kassan kände igen oss från när vi var där och köpte vagnen och när hon skulle prova promsen så kunde hon inte alls få ner bromsen utan våld i stort sett.

Hon sa direkt att så skulle det ju absolut inte vara så hon gick och fixade med något och kom sen tillbaka.

Den man skulle lämna in vagnen till var på semester och kom tillbaka på måndag.

Och antagligen skulle de ha massor att göra den veckan eftersom vagnar kom in från hela Sverige så om någon vecka ska vi lämna in vår vagn.

Hade kunnat göra det nu men det hade ju dröjt innan vi fick tillbaka den isåfall så kund lika gärna ha den hemma tills det lugnat ner sig lite.

Hon bad oss vara försiktiga med vagnen så det inte skulle hända några hemskheter innan dess.

Var ju bra att hon med såg direkt att något var fel på bromsen.


Efter Babyproffsen begav vi oss mot Sölvesborg. Jag blev avsläppt hos mamma medans mina pojkar for till Mörrum för att hälsa på Maximilians farmor.

Min mormor och mofar var även på plats så mormor hjälpte mig med min julkalender. Vi hade lite problem med mönstret med löste det tillslut. Hon fick börja åt mig med eftersom jag inte visste vart jag skulle göra det.

Sen kom mina pojkar så vi begav oss ut med mamma till hästarna innan vi åkte hem igen..


Maximilian med sin mormor

 

Algot, jag & Maximilian


  Min fina mamma 

 


Debban

 


Kela med katten Benny



Goos



Algot :" Huh så tung han är!"




Gung i hängmattan..

Debban



En av två kissebebisar. Den andra lilla ljusgrå katten vill einte vara med på kort idag..



Häng med morbror

 


Mina 3 favioritpojkar♥

   


Karlsson jobbar på. Han bygger ett HUS till Algots kanin..


Maximilian & Gudfar

    

Av Debora Persson - 7 augusti 2010 09:49

Gomorrn.

Gick och la mig vid 22 igår och så vaknade vi vid strax efter 08.00 i morse. Har sovit skitbra inatt och hyffsat länge med. Skönt! Men trotts det är jag trött..

Idag ska vi ta och bege oss till blekinge igen. När vet jag inte eftersom vi knappast är klara och har lite att pyssla med här hemm med först innan vi åker. Måste hitta kvittot på vagnen som verkar ha försvunnit. Om jag känner mig själv rätt så har jag inte slängt det men man vet ju aldrig...

Så det ska jag leta vidare efter och sen är det väl dags att göra sig klara och bege oss.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards