♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2013

Av Debora Persson - 28 februari 2013 18:24

Månadens sista dag är kommen vilket betyder att jag har namnsdag, Maria och då har jag i vanlig ordning fått rolig post.

Ett fint kort med en vinstlott från mormor och morfar! :) Dock så kom det igår men det gör inget :)

I allafall så är det så jäkla skönt att februari snart är över!

I morgon är det mars och månaden som vi kommer flytta. Vi har inte riktigt än bestämt när vi ska påbörja flytten med den 28 mars (om exakt en månad) har vi lämnat byn för gott. :)

Men innan dess så kommer vi få nyckel till huset så vi kan börja flytta våra saker och påbörja det som ska påbörjas med golv och färg. Vi får se nästa vecka när vi får nyckel. :)


Eftermiddagen idag har varit kaos. Vilmer somnade redan vid 18 för han var dubbelt så mycket övertrött än vad som är möjligt. Så han somnade en timme tidigare än vanligt så antagligen kommer han vara piggelin tidigt i morgon bitti.


 



Av Debora Persson - 28 februari 2013 09:34

God morgon.

Solen skiner och vädret är hur härligt som helst! Herregud vilken skillnad det blir på ens humör när solen äntligen skiner!

Hoppas verkligen inte att snön väljer att komma tillbaka nu när vädret äntligen är det bättre!

Om stund ska jag ta och bege mig iväg mot skolan för ett  par timmar.  :)

Av Debora Persson - 27 februari 2013 21:57

Mina prinsar för ett år sedan....  


   

Av Debora Persson - 27 februari 2013 21:36

Jag är precis som min mamma.

Jag säger att jag är på väg när den som väntar på mig frågar var jag är.

När jag säger att jag är på väg så menar jag egentligen

"Jag är på väg om sisådär 5-10 minuter"

Jag kan säga "Jag är strax klar" och jag menar "Jag är klar om sisådär 30 minuter"

Jag kan svara när någon frågar vart jag är "Jag åker förbi macken nu, strax framme"

Jag menar då "Jag åker förbi macken om 10 minuter, kommer om en stund".

Jag är inte den som är bäst i tid alltid, om det inte är något viktigt såklart.

Jobbtider har jag alltid passat och aldrig kommit försent till om inte buss eller tåg varit sena. Men är det viktigt är jag oftast i tid.

Och om jag ska iväg med mannen så är vi oftast alltid i tid.

För denne mannen är en såndär jobbig typ som alltid ska stå och trampa vid dörren långt innan man behöver åka. :)

Han är så punktlig så jag nästan skäms när man avtalat tid med någon så kommer alltid mannen exakt på minuten i tid.

Jag har talat om för honom att om man säger prick klockan 11.45 så gör det inget om man kommer 11:50 men han anser att det är fruktansvärt störande om man avtalar en tid men inte kommer på den tiden.

Och gärna är han lite tidig med men aldrig sen. Aldrig. Kanske någon minut bara.


För min del är det jobbigt för han stressar skiten ur mig och står redo och klar vid dörren långt innan man egentligen behöver åka. Dock så är vi inte så jättetidiga när jag är med för jag "ska bara" hela tiden så det drar ut tiden.


 




Av Debora Persson - 27 februari 2013 19:09

Idag hade jag besök av pappa som var här på snabbvisit och drack lite kaffe med mig när han hade vägarna förbi. Ingen skola idag eftersom den lektion jag har på onsdagar var inställd så jag pluggade hemma istället.

8 grader varmt i skuggan idag så i eftermiddags tog vi oss en hääärlig men snabb promand i det fina vädret. Den blev inte jättelång eftersom vi kom på att vi var hungriga så blev snabbt hem och laga middag medans barnen var pigga och glada.

Som vanligt vägrade Maximilian äta middag och nu är han hungrig istället så nu blir det yoghurt och macka innan läggdags. Han har börjat med någon sorts matstrejk. Han äter en tugga av maten och sen säger han att han är mätt. En stund senare kommer han och säger att han är hungrig istället. Tokunge. Hoppas det går över snart så vi kan äta tillsammans hela familjen igen.

Vilmer äter och är glad iallafall :)


Nu ska jag sätta mig ner och plugga lite till innan jag kan koppla av för dagen. :)

Av Debora Persson - 26 februari 2013 19:30

Vinnaren av namnnappar blev Spacegirl!

Jag kontakar dig!   


 


Och fortsätt tävla om ett snuttogram! Ni kan tävla till den 3 mars!

Klicka på bilden!

 

Av Debora Persson - 26 februari 2013 14:53

Inatt levde Vilmer rövare samtidigt som han löpte amok.

Han har gått från att sova i ett mellan 19-07 nu till att leva rövare hela natten och oftast bestämmer han sig för att stiga upp innan klockan 07. Inatt så bökade och stökade han runt och fick därför ligga i vår säng där han också stökade runt. La sig på tvären, gnällde och slängde ut sina föräldrar ur sängen nästan.

Får hoppas det går över snart så vi alla får sova gott om natten igen.


Idag hade jag psykologiprov.

Jag hade min fusklapp med mig precis som alla andra hade. Jag satt och skrev min fusklapp igår och tyckte jag skrev ner hur mycket som helst så vågade inte skriva ner mer än jag gjorde men väl på plats så hade jag nog den minst skriva fusklappen.

Och Ja, vi fick små lappar utdelade för att kunna skriva ner lite hjälp på den. På psykologiprovet är det inga svarsfrågot direkt utan mer ja, ja gvet inte hur jag ska förklara men typ att man ska skriva varför den där människan är flygrädd, vad det kan beror på om det till exempel är från barndomen eller så. Iallafall hjälpte inte lappen mig jättemycket utan man skriver ju som man tycker liksom. Provet gick bra förutom mot slutet då jag var supertrött och det enda jag såg var ett och ett halvt A4 papper med liten text där olika psykologer och forskare hade olika åsikter om varför män är våldsamma. Sen skulle man analysera detta på nått sett men jag tyade inte så skrev lite på måfå. Får hoppas det går bra ändå! :)



Av Debora Persson - 25 februari 2013 19:29

Idag började Maximilian på simskola.

Eller simskola är det egentligen inte utan det är minisim och de lär sig inte direkt att simma utan de lär sig först och främst att

Öva och färsäkra sig om vattenvana, Öva flytpunkt och flytläge i vatten, Lära sig att respektera faror kring vatten, Ta sig tillbaka till stället där man föll i, Lära sig viss livräddning och säkerthet.

Minisim går man på först och sen hamnar man i Sim 1, Sim 2 och Sim 3.

I Sim 1 lär man sig armtag och bentag i bröstsim och ryggsim. Minisim är två gånger i veckan nu i 4 veckor. Nästa vecka är det livräddning som gäller och då ska de bada med kläderna på.

Trodde det skulle vara masssssor med barn på simmet eftersom det har varit fullbokat tidigare veckor med men nu var det bara 3 barn.

Maximilian och två små tjejer till. Skönt att det inte är så många barn för då blir det inte så stökigt och de kan lägga energi på att lära sig det de ska istället :)

Om föräldrarna vill så får de vara med i vattnet och det var jag idag men tror inte Maximilian kommer behöva ha mamma eller pappa i med sig i vattnet varje gång.

Det de fick göra idag var att sitta på kanten med benen i vattnet och med en hink hälla vatten på sig själv och över huvudet, bubbla med munnen i vattnet, doppa näsan vattnet, leka lekar och skvätta vatten och få ännu mer vatten över huvudet när simfröken hällde vatten med en kanna över barnen.

Bra start.

Han tyckte iallafall att det var jättekul idag så förhoppningsvis blir det ingen strejk uppe på kanten bredvid bassängen! :)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards