♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2010

Av Debora Persson - 28 februari 2010 21:00


Mer Kärlek

   

Av Debora Persson - 28 februari 2010 20:15

Jag har ångrat mig. Jag vill inte alls gå till jobbet i morgon.

Inte redo alls för fem öre längre. Vill inte att det ska bli sent så jag måste gå och lägga mig. Bara tanken på att en väckarklocka ska väcka mig i morgon..

fyyyy.

Av Debora Persson - 28 februari 2010 14:00

Tycker det var längesedan jag var på jobbet och sa att jag ville börja jobba igen ett par månader.

Tänkte då att det är ju lång tid kvar som jag har hemma med Maximilian.

Men sista tiden har gått snabbt.

I morgon börjar jag att jobba iallafall.

På ett sätt ska det bli roligt. Träffa folk. Stressa röven av mig och allt vad jobbet är.

Men min Maximilian.. Jag önskar jag kunde ta honom i bärselen på jobbet. Springa runt med honom på magen.

Hade sett ut.

Men men, det klarar vi. Och det är  ju bara 3 månader som jag jobbar. Och jag är ju inte ens heltidare så det är ju inte så att jag aldrig kommer vara hemma. Än så länge har jag ju fått ett jättebra schema!

Sen tar vi iallafall semester hela familjen och Tim.

Drar till Turkiet en vecka.


 

Av Debora Persson - 28 februari 2010 10:15

God Morgon på er.

Gårdagen var väldigt trevlig. Oskar och Negern var ju här så vid strax efter 17-tiden åkte vi och handlade mat.

Medans jag hade koll på Lilleman så lagade karlarna maten.

Blev fläskfilé, potatisgratäng och en massa sallad.

Gott som tusan var det! Man skulle nästan kunna tro att det var jag som hade gjort maten ;-P

Maximilian han åt kalops och trots roliga miner till en början så gick det ner tillslut.

Efteråt var det givetvis Melodifestivalen. Kan inte påstå att det var några direkt bra låtar denna gång heller. Vad har hänt med Melodifesstivalen egentligen? När kommer de bra låtarna?

Jag är iallafall glad att inte PW gick direkt till finalen.

Den kvinnan tål vi inte.

Lagom till Melodifestivalen var slut somnade äntligen vår son. Han var jättetrött redan vid middagen men han ska ju alltid trilskas och vill ju inte missa något som händer. I detta fallet ville han väl se på melodifestivalen.


Så var det dagsa att spela Rappa Kalja.

Personligen tycker jag att jag vann men tydligen kom jag bara tvåa.

Jag hade iallafall rätt och visste vad som hände den 3 september 1967.

Vet ni???

Det hade inte de andra!

Men men fick nöja mig med en andraplats.

Spelet tog sin tid och när vi hade spelat klart så hade klockan hunnit bli midnatt.

Oskar åkte hem strax där efter och Negern stannade kvar och lånade vår soffa.


Nu är det frukost. Killarna har precis varit och handlat frallor till oss :-)

Får skriva mer senare. Tjao.


Prasslande reklam är det bästa som finns just nu. Extra plus om det smakar gott.   

 

       


Och en glad morgonbild från idag på lilleman.

 

Av Debora Persson - 27 februari 2010 14:30

Idag var vi uppe med tuppen.

Åt frukost och glodde klart på Johan Falk som vi inte orkade titta klart på igår

(jag hade kunnat se klart den men mannen satt och snarkade brevid mig i soffan så det var bara att lägga ner filmen och gå och lägga sig)

Satte igång med lite plockande här hemma.

Moppade upp alla kräkfläckar från Maximilian. Sen var det dags att tvätta vid 12 och efter vi slängt in tvätten i maskinerna så la vi Maximilian i vagnen och gick en runda.

Gick hem till K för att hälsa på Sally och så släppte vi ut henne med.

Dock så följde hon efter oss en bra bit, tillslut hade hon kommit i fatt oss men hon vågade nog inte gå mycket längre sen hon stannade och tittade bara efter oss.

När vi bodde i Malmö och  var ute och gick så brukade hon följa med oss. Gick med oss hela rundan.

Det brukade Bosse med göra.

En gång mötte vi en tant med en liten hund som var mindre än Bosse.

Tanten tyckte det var jätte kul att vi kunde ut och gå med en katt utan att ens ha koppel.

Men det var inte lika kul när Bosse började fräsa på hennes stackars hund. Hahaha. Då fick hon väldigt bråttom.


En kväll när vi skulle ta bussen in till stan så följde Bosse oss till bussen. Han satt på andra sidan vägen tills vi åkte.

Flera timmar senare när vi tog vi taxi hem och för att förenkla det hela för taxichaffisen sa vi till honom att stanna vid busshållsplatsen så slapp han köra in i området och vem satt inte där och väntade om inte Bosse!

Han satt på samma ställe han gjorde när vi stack därifrån!


Nu kommer iallafall snart Maximilians farmor och farfar hit en stund.

Sen vid femtiden kommer Negern och Oskar hit. Egentligen skulle Maximilian följa med farmor och farfar hem och sova där men det hoppar vi denna gången. Blir ändå en lugn kväll eftersom det bara är O och N som kommer hit. Ett glas vin eller två går väl åt men vi ska mest laga god mat, spela Rapa Kalja och umgås.

Ser ut att bli en bra kväll trots allt ändå:)


  Sally och grannhunden lekte varje dag.   Bosse

Av Debora Persson - 26 februari 2010 21:45

Vi var inne i stan innan för att sätta in Maximilians doppengar på hans fond.

Det var tydligen inte så enkelt som vi trodde.. När vi kom in där så var det först världens längsta kö och när vi kom fram och sa att vi skulle sätta in pengar på fonden så glodde hon en stund på pappret sen sa hon att hon inte visste om det gick eftersom fonden skapades på en annan Swedbank. (men han som skapade fonden sa att man givetvis kunde sätta in pengarna på vilken Swedbank som helst) Det fattade inte hon på banken så hon gick och hämtade en annan personal som kom efter en kvart. Hon glodde på med på pappret en stund och så funderade hon och så sa hon att det inte var så enkelt ändå. Nu skulle vi sätta in pengarna kontant och det gjorde ju saken inte alls mycket bättre.

Det slutade helt enkelt med att vi fick skriva över fonden på denna banken. Efrer en bra stund med strul så fick Dennis skriva på papper igen, men det fick inte jag. När fonden skapades först så var både jag och Dennis tvungna att skriva på men nu fick jag tydligen inte göra det.

Jäkla nötter. Vi ska flytta över fonden till vår bank sen.

Flyttar vi över den sen till vår bank kan man följa med bättre. Och så slipper man gå till banken för att sätta in pengar med för då kan man göra det genom internetbanken.


Annars har vi städat lite här hemma idag.

 Inte fått så mycket gjort som vi velat. Maximilian var på det pigga humöret och ville aldrig sova mer än en gång och då sov han bara en liten stund. Nu somnade han för en liten stund, den lilla busen. Ingenting ska han missa. Han ska vara med heeeela tiden verkligen:) Så förhoppningsvis sover han nog hela natten.

Så den sista städningen tar vi imorrn innan vi får besök.

Nu är det iallafall soffläge resten av kvällen. Vi skulle käkat tacos ikväll men det var något lurt med köttfärsen så den vågade vi inte äta så det fick bli paj istället.


 

Av Debora Persson - 26 februari 2010 10:41

Idag vaknade vi vid åttatiden. Maximilian låg och klappade mig på kinden tills jag vaknade. Sen var det pappas tur. Inga knytnävar idag inte:)

Låg kvar en stund i sängen. Han är ju så gosig när han precis har vaknat.

Sen blev det frukost och så tittade vi klart på filmen vi inte orkade se klart på igåkväll. Final Destination 4. De första av dom filmer är bra. Gillar dom men denna var både för överdriven och kass. Dessutom kan man inte göra en film på en timme och 10 minuter! Så vi såg nog max en kvart idag sen var filmen slut. Helt värdelöst.


Jaja, har inte tid med detta nu, ska börja städa så skriver senare.


 

Av Debora Persson - 26 februari 2010 10:38

Grattis till Suss som fyller år idag!



       

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards