♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 30 augusti 2010 21:15

Maximilian är världens sötaste när han ska pussas.

Han gapar med hela munnen och sen kommer han emot en.

Ikväll har han varit förälskad i lillasyster.

Han har attakerat henne hela kvällen med pussar. :)

Åh så söt! Lillasyster uppskattade pussarna fram tills han kräktes lite och sen blev de inga mer pussar ;)


 

Av Debora Persson - 30 augusti 2010 17:57

Hallå.

Mina käraste & lillasyster kom och hämtade mig på skolan idag. Åkte in till stan och banken där för skulle skaffa en ny internetdosa men de skulle ha 250 spänn för den så gick därifrån utan dosa. Jag vet ju att den är här hemma någonstans så tänkte jag skulle leta lite till innan jag får köpa en dosa då.

In sen till lindex och köpa strumpor till lilleman. Han fötter växer så det knakar. Och de lite större strumpor han har är utan halkskydd så de kan hjan inte gå i utan att halka runt. Så nu fick de bli lite större med halkskydd.


Lillasyster som lämnat sin bosdat nu ska sova hos oss i natt så hon slipper åka från Sölvesborg till skolan i morgon. Hon lagar mat till oss just nu. Mannen är i affären och köper något som vi missade köpa till maten och postar inbjudningskort.

Fick hem inbjudningskort idag till Maximilians ettårskalas.

Dock så fick vi ett mindre än vi skulle så någora kort får vänta med att skickas iväg. Min sida kunde vi skicka kort till nu och mannens sida får vänta några dagar till med att få kort så vi skickar alla de samtidigt. Alla kalasen blir på olika dagar eftersom vi inte bor i någon jättestor villa så är det bara till att dela upp kalasen. Nu blir det 4 olika kalas för honom. :)

Så det kommer snart kort till er som inte får de i dagarna:)


Nu ska jag fortsätta fixa lite här hemma. Leta efter internetdosan står överst på listan just nu :)

Av Debora Persson - 30 augusti 2010 08:25

Kan ni tänka er att om en vecka så hemmatiden för Maximilian slut!

Han börjar på dagis! Då är det dags för inskolning i två veckor först men sen ska han klara sig själv utan mamma & pappa hela dagarna! ;(


 

Av Debora Persson - 30 augusti 2010 07:30

God morgon.

Ny vecka & nya möjligheter.


Just nu har vi Sally hos oss. Gillar det inte egentligen. Inte Sally heller. Hon vill vara ute och inte inne. Till en början igårkväll gick det bra men nu vill hon ju ut. Följer varje steg man tar i hopp om att få gå ut.

Det cirkulerar redan massor av katthår i lägenheten som vi inte är vana vid längre.

Denna veckan ska vi hitta lösningen. Lägger ut henne på blocket eller något annars får det bli veterinären. Det gillar jag absolut inte men vad ska man göra annars. Finns inte mycket till val.


Sally

         


Båda pojkarna sover fortfarande. De vaknar väl snart antar jag. Äta frukost & sen göra oss klara. Jag börjar skolan 10.30 så de kör mig dit för vi har lite att fixa med innan dess. Förhoppningsvis är banken öppen när vi kör sen vi min internetdosa är spårlöst försvunnen och ska vi kunna betala räkningar så måste vi ha dosan. Om jag skaffar en ny dosa nu så kan jag lova att jag hittar den andra så fort jag fått hem en ny. Men vi har verkligen letat överallt. Tror dock vi har en liten Maximilian som varit och lekt med den senast..



Bilder från igår. Välling och russin är väldigt omtyckt!

   


               

 

Fina unge




OM det är någon som vill ha



en katt eller vet någon som




vill ha en katt så hör av er!


 

Av Debora Persson - 29 augusti 2010 21:02

Jag och Maximilian har haft mysdag på hög nivå.

Nu ligger han i soffan ihopkurad i en filt och med vällingen i handen. Somnade precis.

Älskade unge.

Vi har inte gjort alls mycket egentligen. Tittat på film och busat mestadels.

Och mys massor.

Är glad att ha honom hemma hos mig i natt igen.

 



Av Debora Persson - 29 augusti 2010 15:22

Maximilian ligger och sover på min arm & jag ligger & glor på Änglavakt.

Mannen & Danne har kört iväg till Malmö för att glo på fotboll så jag & Maximilian är ensamma resten av dagen nu så det kommer bli massor av mys här hemma.

Har fått oss lite problem med. K flyttar idag hem till mamma och kan inte ta med sig Sally. Finns ingen som vill ha katten heller och det finns bara ett alternativ kvar. Får bli veterinären. ;(

Hon kan inte bo hos oss för hon vill vara ute. Och sist tålde inte Maximilian att ha katter hemma.

Men ikväll kanske vi får ha Sally hemma hos oss och fram tills vi har lösningen på hur det kommer bli...

Av Debora Persson - 29 augusti 2010 11:47

God Morgon!
Idag sov vi faktiskt till 10:30! Helt underbart! Så fort jag stigit upp ringde jag mamma för att se när Maximilian skulle komma hem till oss och de var redan på väg så han kom väl hem vid 11.00 ungefär.


Gårdagen var iallafall hur bra som helst. Först var vi inne i stan. Åt, handlade present till Kalleponken, och fixade lite annat innan vi åkte hem igen. Strax efter vi kommot hem så ringde mamma och hon var på väg till Kristianstad. Hon hade varit och hämtat sin häst någonstans i Skåne så hon kunde inte åka inom Kristianstad med stora släpet så vi skulle möta upp mamma lite längre bort. Så fick klä på oss nästan direkt igen  och åka ivälg. Skulle nämligen hämta upp Thaimat åt mamma med innan vi lämnade Maximilian.

När vi lämnat av Maximilian och vinkat hejdå till honom åker vi och hämtar upp Karin & Julia innan vi åker hem igen.


Kvällen sen fortsatte och vi hade trevligt, Kalleponken & Sofie kom tyvärr inte eftersom Kalleponken bvlev sjuk, men vi hade roligt iallafall. Spelade Kampen Mellan Kvinna & Man.

Killarna var lite fler än oss tjejer och de fuskade eftersom de vann. Väldigt jämnt var det faktiskt och vi kunde lika gärna vunnit- utan att fuska.

(jag är fruktansvärt dålig förlorare, frågade hela tiden om vi inte skulle lägga ner spelandet när killarna ledde för då hade det blivit lika istället ;))

Lite senare så åkte Karin & Julia för de skulle vidare på en 20-årsfest.


                    

Vid läggdags hade Danne fixat sin egen nattamat

   

Av Debora Persson - 28 augusti 2010 10:37

Igår fick jag hem två av fem (tror jag) böcker till skolan!

Tror jag gav 300 för båda böckerna och det är inte ens vad en bok hade kostat om jag köpt de nya. Engelskaboken var dessutom som helt ny. Kan knappt ha varit använd. Inte stött i kanterna eller något sådant alls.

Den andra boken var naturkunskap och den var väldigt använd men det gör absolut ingenting med tanke på priset.

Tror det är tre böcker till jag måste skaffa mig men det är jag på god väg det med... :)


 


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards