♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2009

Av Debora Persson - 31 januari 2009 19:47

Dagen gick ändå bra tillslut. Algot blev glad för presenterna. Men tror han var ,er intresserad av den som han skulle få av mamma och Göte som jag köpte åt dom. "Jag tror det är Guitar Hero. Den har sådan form. Lagom lång för gitarren!"


Göte körde in oss till bion sen. Helt okej film. För de yngre. Den var bra, lite sorglig, rolig, töntig, och allt de andra. Men som sagt, helt okej.

Sedan bar det av till Mörrum. Göte dumpade oss vid kebaben. Men så gick vi upp till affären för min man och Negern hade inte kommit än. Karin skulle ju ha glass och cola. Eftersom Algot är sådan turgubbe som han själv sa så träffade vi Göte i affären, han pröjsade allt och Algot försökte lura på mig en Pokemontidniing för 50 kronor. Hade han aldrig fått om inte hans far kommit. Turgubbe.


Pizza blev det för Algots del. Debbie fick kyckligsallad.Mätt

Tedde träffade vi med på kebaben.


Hem mtill Bjäraryd och dumpa av Algot. Prata med mamma.. lite förvirrad. Så söt .


Av Debora Persson - 31 januari 2009 12:28

Nu har jag lugnat ner mig en aning. Snart i Kristianstad. om 4 km. Jävla tid det tar. Uttråkad med. Kryper i benen på mig.

Funderat på hur jag och Algot ska göra sen.. Får göra så att jag och Algot åker på bio och Karlsson hämar och lämnar oss. Han får lämna oss i Mörrum så får vi se vad Algot vill käka, om det blir kebaben eller donken. Hans val.

Så får vi äta, min man och Negern med. Så lämnar vi Algot när vi åker hem till Malmö igen. Om vi kommer hem vill säga.



Jävla pissdag, och den har knappt börjat än. Och att min man är värdelös på att byta däck. Herregud. Killen som gjorde det gjorde det på nolltid. Hade min man gjort allt sjäv hade vi nog varit kvar ute i ingenstans. Det här kommer jag reta han för väldigt länge. Och han skrattar själv åt det.

Det gjorde kanske dagen än så länge. Men måste nog tagga  ner ett par kilo till känns det som. Minsta lilla och jag exploderar.

Av Debora Persson - 31 januari 2009 11:54

Sitter i bilen hem till Sölvesborg nu. Skulle åkt till Umeå istället.

Allt är fel idag.

- Biljävlen bråkar. Stanna och pumpa däcket. Den varnar direkt igen. Stanna igen, Byta till reservdäck. Som tur är kom det en annn bil som hade punktering och snubben hjälpte oss att byta däck eftersom min man inte kunde så bra själv. Två timmar har vi kört och är inte ens i Ekeröd. Fan vad tråkigt allt är.


- Mamma har maginfluensa. Karlsson får köra oss till bion, men jag skulle bjuda Algot på mat med. Och hur mycket mat finns det i Bromölla? Ett gammalt gatukök bara. Förbannade sjukdommar. Så blir inget Kristianstad idag heller.


Förbannat vad jag hatar att åka hem. ALLTID händer det något som får mig att vilja gräva min egen grav.




Av Debora Persson - 30 januari 2009 23:33

Allting stressar mig just nu. Helt galet. Hit och dit. Gör det. Gör inte det. Ring hit och dit. Aja Baja, Gör si, gör så, och de där jävla mötet. Snälla Gud skjut mig i nacken, låt mig slippa. Jag hatar möten. Dom för alltid med sig något ont och dessutom något av det tråkigaste som finns är ju att sitta och lyssna på en bitter kärring som lika gärna kunde varit död för 20 år sedan. Man hinner inte andas.

Gick dessutom och la mig vid elvatiden. Men kan inte sova. Min man fick hutta in datorn till mig i sängen.

Lat? Nej, inte direkt. Ingen ork bara. Usch vad jag vill hem till min mamma. Bara hoppas att alla är på bra humör när man kommer hem imorrn, annars kommer jag fly upp till David i Umeå och stanna där till nästa jul.

Mycket snö dör uppe nu hörde jag. Man såg inte ens marken av all snö.

Jag måste försöka sova snart. Annars kommer jag somna på bion imorrn. Taskigt mot Algot om jag gör det. Sist fick han väcka mig två gånger när vi var och såg på Natt på Museet. Stackarn. 


Av Debora Persson - 30 januari 2009 21:31

Just nu känner jag att jag är trött på allt och alla. Och helt plötsligt så mycket att tänka på. Så mycket man ska göra. Så mycket jobb. Så lite vila och fritid. Och det där förbannade mötet med. Varför? Jävla möten. Måste man så måste man. Jag behöver egentligen städa klart nu och hänga upp tvätten men orkar inte. Tvingar mig själv att titta på Lets Dance. Inte det minsta intressant vill jag lova.

Jag vill att det ska bli i morgon nu. Så jag kan sitta i bilen på väg hem till mamma. Där slipper man tänka på något. Jag vill hem och leka med Algot.



Av Debora Persson - 30 januari 2009 18:01

Att ett arbete kan vara så jobbigt ibland. Och att tidvisarna på en klocka kan gå baklänges. Otroligt sakta gick tiden idag.

Men nu är man som sagt ledig. Har ju hela helgen på mig. Utnyttja varenda sekund till max.

Nu ska jag iallafall städa, slå in paket till Nallen och tvätta en del.tjao

Av Debora Persson - 30 januari 2009 08:20

Har inte sovit bra inatt. Och klockan ringde för tidigt, Snozade en kvart tjugo minuter.

Ikväll blir det till att städa, det är tur det inte känns som fredag.

För imorrn kanske vi har Negern med oss hem till Malmö. Kan bli kul.

Av Debora Persson - 29 januari 2009 19:59

Nyss hemkommen från jobbet. Det var helt dött hela dagen med 17.00 blev det sjukt mycket att göra. Och så var det fram till jag skulle hem. Helt slut är jag. Men är ju bara imorrn med sen är man ju ledig. Ska bli jävligt kul att komma hem på lördag.

Hade tänkt jag skulle städa lite nu, men sjukt trött och dessutom är det ju Sveriges Värsta bilförare eller vad det heter nu. Det ska ses.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards