♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2012

Av Debora Persson - 31 juli 2012 22:00

Nappar, nappar, nappar- har man nappbarn vet man hur bra det är att ha lite extra av dom.

Det räcker sällan med bara några stycken. Ena dagen har man massor och andra dagen har man inga. :)

Nu tänkte jag lotta ut ett valfritt paket namnnappar från swebaby.se till en lycklig vinnare!

 

 

Jag tävlar hos Debbie- Mamma till 2 prinsar om ett valfritt paket med namnnappar från swebaby.se!

Tävla HÄR du med!

Reglerna är enkla och alla kan vara med!

Ju fler alternativ du väljer att göra desto större chans har du att vinna!

Kom bara ihåg att läsa igenom reglerna noga så det blir rätt! :)

  1. (Obligatorisk!) Gå in på Swebabys hemsida HÄR och välj ut de nappar du skulle vilja vinna.

Kopiera länken och skriv den i en kommentar. Skriv också med vad som ska stå på napparna!

Skriv gärna också vem som ska få napparna- ditt eget barn, en kompis barn eller kanske ditt syskons barn?

  2.  Gilla swebaby på facebook. Skriv att du gör detta i en kommentar och även ditt namn som du gillar med.

  3. Tipsa om tävlingen! Antingen kopierar du bild och bildtext och publicerar på din blogg eller delar du tävlingen på facebook. Skicka länken i en kommentar.

Tävlingen avslutas 15 augusti klockan 21.00


Av Debora Persson - 31 juli 2012 20:30

I natt sov Vilmer hela natten utan att vakna en enda gång. Det är så på något konstigt vis att han gör det när mannen jobbar natt. Annars är mannen uppe varje natt i stort sett när vilmer vaknar till. Jag trodde dock han skulle vakna i natt eftersom han fick välling vid strax innan 20 och han sov ganska oroligt. Jag somnade inte förrän 01:30 och tänkte ändå precis innan jag somna att jag kanske borde göra lite välling till honom för annars kommer han vakna när jag precis somnat men struntade i det. Han fick sen mat vid 7:30 när han vaknade när mannen kom hem från jobbet.


Mannen fick sova till 11 idag eftersom han är ledig inatt och ska vända tillbaka dygnet. Därefter åkte vi till Fia och Hugo för att leka. Mannen åkte hem till sina föräldrar under tiden. Vi käkade lunch och fikade. Lekte inne och lekte ute. Vi hade det mysigt. Det var ju ett tag sedan vi träffades för att leka så detta behövdes.

Efter lek blev det affären för att handla mat till i morgon då vi ska iväg på en liten utflykt över dagen. Något som Maximlian ser jättemycket fram emot och han hoppar högt av  lycka bara vi nämner det.


I morgon får vi förresten ny spis! Eller senast på torsdag kommer den. Bra! Jag har saknat att inte kunna baka! Så när nya spisen kommer ska jag minsann baka baka baka! :)


Ska strax fortsätta plocka i ordning lite här hemma och packa våra väskor. Tror minsann att det kommer att komma upp en liten tävling ikväll med eller i morgon. ledtråd är nappar! :)

Vi får se om jag hinner idag eller om det blir i morgon!


Av Debora Persson - 30 juli 2012 21:22

Måndag måndag måndag.  

Det är ny vecka och den är fullspäckad med massor av lek!

Idag startade vi dagen med att åka bort till Maximilians dagiskompis och lekte.

Det blev både lek inomhus och utomhus.

När det sen var dags för oss att åka hem igen så var båda killarna jätteledsna.

Maximilian var beredd att ge upp bekantskapen med båda sina föräldrar, om han inte fick stanna kvar och leka.

Tror allt vi får ta och hinna med lite lek där med nästa vecka ;)   


Efter lek hos kompisen var det en liten herre som däckade i stort sett direkt i bilen. Dundertrött av all lek! Det bådar gott! Då har han haft roligt:)


Annars har vi tagit det ganska lugnt resten av dagen. Vilmer har haft lika jobbigt som de andra dagarna. Kvavt och jobbigt för honom. Hade det inte regnat hade vi nog gett oss ut för det är lättare luft ute än inne men det fick bli en innedag resten av dagen istället. Hoppas det blir bättre väder i morgon.


Nu börjar klockan dra ihop sig för sängdags minsann. Mannan jobbar natt och tillbringar natten på jobbet medans jag är hemma med världens finaste små prinsar!





Av Debora Persson - 29 juli 2012 20:24

Vilmer har de senaste dagarna varit en riktig pina rent ut sagt. Det måste vara den kvava värmen, vetesjutton vad det är annars. Ongen sover 3 minuter och sen vaknar han. Massor med gnäll och knappt någon vila. Han somnar aldrig fast han är trött. Han kan va nyäten och nysketen och inget duger. Trötta föräldrar.

Hoppas det blir bättre snart iallafall! :)


Jag la Vilmer på filten och en minut senare hade han förflyttats sig en bra bit. Han har kunnat förflytta sig ett bra tag men det är nu det börjar gå undan! Han är snabb som en iller, pojken! :)♥

Snart kryper han nog med. Hela tiden lyfter han på rompan och in med benen precis som om han ska ställa sig på alla 4.

 


Ja, en riktigt seg söndag idag iallafall. Hade tänkt bege oss ut men det har regnat hela dagen så vi har plckat lite så gott det går. Någon har ju fått sitta med Vilmer hela tiden;) Tvättat har vi gjort och vi har Danne på besök.

Maximilian var nog väldigt trött idag. Han tryckte i sig ett gäng skurna falukorv innan de hann stekas och när vi satte oss och skulle äta middag så sa Maximilian att han skulle gå och lägga sig och sova.

3 minuter senare sov han som en stock, lilla gubben ♥
Att Maximilian som är en riktig nattuggla somnar vid 18 hör ju inte till vardagen direkt;)


Nu ska vi ta itu med Vilmer och försöka få honom att somna för natten.

Om nätterna har han inga problem att sova. Det är väl värmen då eller?


Av Debora Persson - 28 juli 2012 09:05

Igår var det fredag och det kändes absolut inte som om det var det! Vi fixade och donade en del på förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi till mamma. Det var bara mormor och morfar på plats eftersom de bor där nu medans mamma och de andra är på väg till Bali för att tillbringa några härliga veckor där.

Maximilian var direkt på poolen så han slängde av sig kläderna. BADA!

Morfar hade varit och hämtat en vagn till oss  med. Den vagn vi haft sen innan gillar jag absolut inte sittdelen på och Vilmer är för liten för att sättas i sittvagn där han sitter med ryggen mot mig. Dessutom var bromsen sönder så det gick inte bromsa vagnen. Och sufletten åkte ner hela tiden.  

SÅ det fick helt enkelt bli en annan vagn.

En Teutonia Mistral fick det bli. Den är det både liggdel med mjuklift, sittdel, vändbarthandtag så Vilmer kan sitta både med rygg och ansikte mot mig, skötväska, myggnät och regnskydd. Så den var helt ok. Hittade den på blocket. Och bilden kommer från blocket. Vagnen ser bättre ut i verkligenheten.


Jag hade ju fått biljetter till Narnia så jag tog med min mormor och det var igår. Vi hade definitivt tur med vädret!

Vi var där vid strax innan 18 och redan då hade de börjat släppa på folk på båten och vi kom väl med den tredje båten ut till Kastellet.

Solen sken och teatern var bra. Jag är inte så där jättehaj på Narnia och tror jag bara sett början av filmen ett par gånger men man hängde med ändå.

Den var bra iallafall. Inte ofta man är på teater ju. Jag var på teater med mamma för något år sedan men annars händer det inte direkt.

Under tiden hade mannen, barnen och morfar gått iväg och tittat på hästarna, Maximilian hade badat igen och de tog de lugnt.

Efter teaterna blev det båt till fastlandet och sedan begav vi oss hem igen. Klockan hade hunnit bli efter 22 och vi åt lite korv innan barnen hade somnat och vi åkte hem.

Nöjda med dagen helt enkelt!

 

Av Debora Persson - 26 juli 2012 09:36

Idag har jag haft bloggen i hela 4 år!

I 4 år har den varit en del av vardagen här!

Jag har skrivit hela (ej detta inlägg inräknat) 3600 inlägg sen start!

Laddat upp 9065 bilder och lagt en jäkla massa tid på eländet.

Och ja, jag ska sluta upp med detta men inte nu. Jag skriver ett tag till iallafall! :)


 


  
  
  
  
  
  
Av Debora Persson - 26 juli 2012 08:59

Även i natt jobbade karln och Vilmer sov hela natten igen! Dock sov jag inte lik bra då Maximilian "Virvelvinden" sov brevid mig. Vi har 1.80 säng och jag kn nästan påstå att Maximilian utnyttjade 1.60 av sängen medans jag fick den lilla resten. ;) Vaknade jag inte av att jag höll på att bli utsparkad ur sängen så var det den icke så tysta tidningsbuden som väckte mig. Vi har ändå dubbla ytterdörrar så tidning och post kommer mellan dörrarna och ändå hördes det jättehögt. Mycket högre än vanligt och så sprang han ner för trappan så det dånade.

Vaknade sen när mannen kom hem från jobbet och steg upp när han la sig. Strax därpå vaknade mina små prinsar.


Det ska bli hela 27 grader dag! Och mannen ska vänd tillbaka på dygnet nu så han ska bara sova till 11 så då åker vi iväg och badar! Han är sen ledig några dagar så förhoppningsvis fortsätter sommarvärmen som den är nu!


 



Av Debora Persson - 26 juli 2012 08:52

Bilder från igår.


       

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards