♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2011

Av Debora Persson - 30 september 2011 21:25

Sitter hos lillasyster just nu, tittar på Idol och myser. Maximilian somnar snart och om två timmar börjar jag jobba. På ett sätt är det skönt att börja 23.30 men på ett annat sätt är det så dryg väntan till dess. 

I morgon blir det andra bullar, då börjar jag 19 och jobbar fram till 04.00 Hoppas verkligen lillasyster och Maximilian låter mig sova i morgon så jag kommer orka en hel natt till :)

Nu blir det lite soffslapp och mys med gullungen innan han somnar. Jag är fruktansvärt trött jag med men det är nog ingen idé att somna nu heller....

Ha en skön fredagkväll allihopa! 

Av Debora Persson - 30 september 2011 17:44

Redan inne i vecka 26 nu! Fattar ni vad tiden går fort!? Att jag redan har gått 25 veckor kan jag bara inte fatta.

Foglossning känner jag av nu. Det kryper i benen så fort jag sätter mig ner och inte har stödstrumpor på mig. Jag är stel i kroppen och känner mig som en gammal kärring. Annars mår jag kanon! Folk tjatar och frågar om jag orkar och jag måste säga till om jag måste sitta ner och vila.  När jag var gravid med Maximilian så höll jag på att dö vid denna tiden men nu mår jag kalas. Det enda svåra är när jag ska böja mig ner för då fastnar jag liksom i den ställningen ungefär men annars mår jag prima och behöver inte sitta och vila emellanåt. Än. Jag ska ju inte ropa hurra ännu eftersom det antagligen kommer vända när som helst och rätt som det är kommer jag sitta och klaga på att jag inte kommer upp ur soffan utan att dö av smärta.

Nu njuter jag i fulla drag!

 

Av Debora Persson - 30 september 2011 17:37

I onsdags hade vi lite kalas här hemma på kvällen. Maximilians farmor och farfar kom hit och även hans gammelfarmor Saga och hennes Nisse kom på besök.

Trevligt med lite besök men Maximilian blev snabbt trött och gick sig själv lite på nerverna, tog inte lång tid efter de hade åkt som han däckade för natten.


  Maximilian fick snygga kläder i födelsedagspresent!   Även vi vuxna fick fint till våra tomma väggar:)  

Av Debora Persson - 30 september 2011 08:18

God morgon.

Idag vaknade jag FÖR tidigt kan man säga. 7.30 vaknade och kunde inte somna om. Hade inte varit några prombelm om det inte hade varit för att jag ska jobba natt idag. 23.30 börjar jag jobba så jag hoppas på att jag hinner få sova en liten stund innan det blir arbete.

Igår jobbade jag till 22 och mannen började jobba 22 så Danne var här hemma och passade Maximilian den stunden innan jag kom hem. Dock så vaknade Maximlian när jag kom hem så vi låg och tittade på Hitta Nemo i sovrummet. Tillslut somnade iallafall jag och jag vet inte när min älskling somnade faktiskt.


Så idag blir det slappedag innan jag och Maximilian ska bege oss hem till lillasyster och tillbringa helgen där.

Vill bara att helgen ska vara över så man kan vara lite ledig med. Denna veckan har det blivit mycket arbete och på många olika tider. Ena dagen har det varit dagspass och andra dagen nattpass. Man får ingen ordning på sitt lov när det är så röriga tider man arbetar. Det blir bara kaos.

Av Debora Persson - 29 september 2011 10:46

För de som undrat hur syskonvagnen vi köpte ser ut så kan jag tala om för er att den ser ut såhär:

  Jaja, jag vet att jag egentligen inte vill ha en trehjuling men dessa däcken är rejäla och så är de "fasta", de snurar inte runt som de där små hjulen som är totalt värdelösa. Helst hade jag velat ha en vagn med fyra hjul men det är skit samma. Mjukliften har vi med köpt till vagnen.

Av Debora Persson - 29 september 2011 08:26

God morgon.

Jösses vad natten har varit jobbig! Maximilian har snurrat och varit ledsen hela natten. Hostat och skrikit. Han har väckt mig en miljon gånger och när mannen kom hem från jobbet i morse efter nattens arbete fick han ringa dagis. Han skulle varit på dagis några timmar i eftermiddag men nu får han vara hemma mitt stackars lilla troll. Jag hade som sagt hoppats på sovmorgon idag eftersom jag jobbar eftermiddag/kväll idag och resten av helgen kommer jag jobba natt så hade varit skönt med ett par extra sömntimmar men nu är jag uppe.


Nu ska jag ta lite kaffe,värma mormors hembakade bullar, kolla på gåragens idol och fortsätta pyssla ihop en fotobok innan min lilla trollunge vaknar för då blir det massor mys med honom!♥


Av Debora Persson - 28 september 2011 20:23

Eftersom jag har världens gnälligaste och tröttaste älsklingspojk brevid mig så tänker jag tillbringa hans sista vakna minuter med honom så vi hinner mysa lite innan han slocknar för dagen.

Dessutom är jag helt jäkla slutkörd i kroppen idag. Uppe 05.30 i morse eftersom jag tog ett extrapass på jobb idag och efter jobb har vi haft lite kalas här hemma. Blir mer uppdatering i morgon förmiddag innan jobb.


Av Debora Persson - 27 september 2011 21:03

GRATTIS!


Idag är det den 27 september, vilket betyder att världens bästa mamma/mormor fyller år!

44 år har hon hunnit bli nu och nu är hon definitivt mycker närmre pensionen än hon någonsin varit. Det går bara utför.

Äh, hon är fortfarande ung och snygg och brås visst på sin äldsta dotter har jag hört. ;)

Grattis till min mamma iallafall! ♥♥


  Hon är bättre på att facebooka i mobilen än hon är på att virka bakelser!  

Grattis säger vi även till Götes mamma Elsa som fyller år idag med!   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards