♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2013

Av Debora Persson - 31 juli 2013 21:30


Kaninburen

 

MammaDebbie

 

Maximilian

 

Nymålat och fixat vid garaget.

 

Nya staketet nere i trädgården, det ska målas med sen men det är en jäkla skillnad på staketet nu mot vad det var innan......

 

tidigare.....

 

Av Debora Persson - 31 juli 2013 07:40

Det bästa när barnen är trötta, gnälliga och tjabbiga sent in på kvällen och vägrar sova samt att de vägrar sova på kvällen är att de sen tar sovmorgon och den där ensamtiden man trodde man skulle få på kvällen får man därför på morgonen efter.

Precis som nu. Jag har varit vaken sen strax innan 06 men steg inte upp förrän strax efter mannen kom hem från nattjobbet vid strax efter 07.

Det regnar idag och vi avslutar julimånad med en grådaskig dag.

Men mig gör det absolut ingenting. Idag ska jag och barnen fixa i källaren där det ser ut som en flygolycka med alla kartonger och annat som fått stå där nere och eftersom det inte är det bästa lekia-i-trädgården-väder så passar vi på att ta källaren istället så pappan i huset får sova några timmar innan uppstigning. :)


Av Debora Persson - 30 juli 2013 21:46

Idag har jag jobbat mellan 7.30-14.30 Inte jättetaggad att ta mig till jobbet i morse när det spöregnade och jag skulle cykla och att dessutom mina pojkar fortfarande låg och snarkade i sängen så jag fick ingen taxi.

Hem däremot fick jag skjuts. :)

Hem och byta om och sedan lite övningskörning hem till Fia med familj. Vi har ju inte träffats på två månader så det behövdes träffas lite :)

Barnen lekte och vi fikade och hade trevligt några timmar innan mannen kom och hämtade oss.

Fick fina inflyttningspresenten (lite i efterhand:)) men så passande att jag önksar mig precis sådana Cult Design!

 


Av Debora Persson - 29 juli 2013 21:21

Tillökning i familjen i form av två stycken kaniner har vi fått.

Min lillebror har tröttnat på sina kaniner (inte så konstigt kanske om han är 13 år..) så dom fick flytta hem till oss istället.

Så en morgon kom det en fin kaninbur leverad som Göte mfl snickrat ihop till oss som innehöll två kaniner.

Vet inte riktigt vad dom hette innan men Maximilian är så glad över kaninerna så han döpte dom direkt till Maximilian och Mamma Debbie..

Det är en svart och en gul kanin varav en långöra? Jag vet inte riktigt.


Jag har iallafall målat buren så nu är den vit. Bild på kaninerna och fina vita buren får komma imorgon.

Jag har precis kommit hem från jobbet och ska trycka i mig lite yoghurt innan jag ska sova för att börja jobba i morgon klockan 07 igen.

 

Föresten är de som vi hyr huset av här och jobbar om dagarna. Vi har redan fått nytt staket både uppe och nere, garagetaket renoveras, buskar tas bort och det målas på hus, garage och lite annat. Det blir så bra :)

Av Debora Persson - 27 juli 2013 20:07

Ikväll har vi varit på 25 resp 30 års fest hos våra kompisar Patricia och Krille.

Det bjöds på god buffé. Maximilian hittade kompisar direkt, lite äldre killar som han sprang runt och lekte med. Alltid roligare att leka med de som är äldre! :)

Efter maten var Vilmer dundertrött så vi gick hem. Så någon "fest" bidde det inte för vår del men det hade vi inte planerat heller. Men vi hade iallafall trevligt så länge vi var där! :)

Vilmer somnade i vagnen innan vi ens hunnit därifrån och Maximilian är trött han med nu. Det var väldigt svårt att få med oss honom hem men det gick tillslut :)


Av Debora Persson - 27 juli 2013 08:20

Igårkväll somnade Vilmer ganska tidigt eftersom han tagit sin powernap runt 10.00 på förmiddagen.

Så han däckade utan problem redan 18.15 fast vi brukar försöka hålla honom vaken till 19. Men denna kväll hade väl Vilmer tänkt sig att han bara skulle ta en powernap då vid 18.15

En stund senare dundrar han ut glad i hågen som ingenting. Och just i den sekunden insåg jag att min kväll skulle bli jobbig. Gubben jobbade natt så detta skulle knappast bli hans huvudvärk.

Maximilian hade inga planer heller på att sova men vid 22.30 gav jag upp och la mig med två skrikande barn i vår säng. De skrek och låg och bråkade så jag fick ligga mellan dessa två och svettas. Maximilian somnade tillslut men Vilmer skulle inte sova. Tillslut fick jag honom att somna och efter en sådan kväll är man helt färdig.

Det är ju värmen som gör det.

Annars somnar Vilmer utan problem och tjffs vid 19-19.30 men nu är det varmt och klibbigt för oss alla  när man ska sova.

För att få ordning och reda så hoppas jag minsann att det blir svalare nu, åtminstone på kvällarna så man kan sova riktigt. :)


Men nu ligger fortfarande båda barnen i sängen så jag har min egentid nu på morgonen! :)

 

Av Debora Persson - 26 juli 2013 12:38

Idag för 5 år sedan skrev jag mitt första blogginlägg.

I fem hela år har jag skrivit här. I perioder blir det dagligen och ibland hinner jag inte alltid med här.

 

Av Debora Persson - 26 juli 2013 10:00

I söndags åkte vi till Sandviken för att bada och sola hela familjen.

30 grader i skuggan och inte ett moln så långt ögat nådde. Sjukt härligt- om inte min gubbe glömt packa ner solkrämen. Och jag får faktiskt skylla helt och hållet på honom eftersom han packade väskorna och bad mig sedan dubbelkolla med honom så han inte glömt något. Och jag sa ändå att det viktigigaste var solkrämen till barnen och det hade han ju packat ner- I fel väska som blev kvar hemma. Men som tur var hade jag en solkräm till barnen i min handväska i spf 30 och så hade de uvdräkter på sig så de klarade sig bra. Jag däremot hade förebannat ont i hela kroppen. Jag hade visserligen lånat lite av barnens på axlarna och så men benen var ganska så rätt röda och ömma efteråt. Och inte tala om morgonen efter....

Men men, vi hade trevligt iallafall och barnen badade hela tiden. Efter några timmar var vi dock både trötta och färdiga så begav oss hemåt igen.

                                                          

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards