♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2012

Av Debora Persson - 31 maj 2012 20:28

De senaste dagarna har jag varit extremt dålig på uppdatering men jag har haft fullt upp från morgon till kväll med planering och allt med dopet.

Idag har jag bakat hela dagen. Maximilian har varit på dagis mellan 9-14 och under tiden bakade jag massor. När vi hämtat Maximilian blev det en runda till stan för att byta Vilmers hatt, fanns inte i den storlek vi behövde så fick bli en annan istället. En keps fast med solskydd i nacken.

Hem sen igen och fortsätta städa och samtidigt försöka hinna med barnen och städa. Fullt upp med andra ord.

Nu är Oskar på besök hos oss, han hade doppresent med sig till Vilmer eftersom han inte kan komma på dopet på lördag. Vi har fikat och killarna har mest hållt sig inne på Maximilians rum och lekt med bilbanan Maximilian fick häromdagen av sin farbror.

Nu ska jag fortsätta en stund att plcoka och försöka få i ordning inför dopet innan det är läggdags. I morgon bli en lång dag..

Av Debora Persson - 30 maj 2012 21:40

Det är så festligt att man näst intill avlider när man hör detta.

Rodney från Big brother ringer och beställer en Calzone utan bröd bland annat.

Det roligaste man hört på länge!


Av Debora Persson - 30 maj 2012 08:34

Om jag tar bort lösenordet på bloggen så kommer jag ha en del lösenordsskyddade inlägg och då kommer lösenordet ni har nu att gälla på de inläggen.

Jag vet att jag sa att jag inte ska ta bort lösenordet men det är inte lika roligt att skriva när inte lika många läser. Man förlorar ju jättemånga läsare när man sätter lösenord på bloggen. Det är mycket roligare att skriva när man vet att det är fler som läser. Så antagligen så kommer jag ta bort lösenordet. Lösenordet sparas inte på allas datorer och många läser från telefonen där inte heller lösenordet sparas och jag vet själv att det är inte kul att läsa när man hela tiden måste skriva in ett lösenord innan man ska läsa, det är dötråkigt och tillslut så slutar man läsa.


Nu ska jag ta och gulla med min Vilmer som ligger och tokpratar på golvet. Dennis är iväg och lämnar Maximlian på dagis nu.

Av Debora Persson - 29 maj 2012 21:33

Idag mina vänner har vi hunnit med en hel del vill jag lova!

Maximilian lämnades på dagis vid 9 och det var som vanligt inga problem för den lille mannen.

Därefter hade jag en tid att passa på sjukhuset för cellprovtagning.

Var väl tillslut tvungen att gå dit när man bokat av tiderna hela tiden så det var väl dags.

Därefter ringer vårdcentralen eftersom jag bokat telefontid med dom.

Maximilians eksem blir bara värre och vi skulle komma dit vid 13.00 idag. Ringer dagis och säger att jag kommer tidigare och hämtar honom och beger oss sen in till stan för att handla kläder till bland annat dopet.

Maximilian fick en hatt och ett par röda byxor som han ska ha på dopet.

Vilmer fick sig en solhatt och Dennis handlade röda shorts så han och Maximilian matchar varandra på dopet samt någon skjorta och lite till.

Slängde sen i oss lunch innan det var dags att hämta Maximilian på dagis. En glad gosse följde med och jag sa att vi skulle till sjukhuset "FUKKUSET, JAAAA!" fick jag till svar från den lille mannen.

Han fick Miniderm och Emovat (medelstarkt verkande kortisonpreparat) utskrivet.

Minidermen ska smörjas mycket och ofta medans den andra salvan bara två ggr per dag.

Har på senaste tid blivit sjukt fattig på Maximilians alla mediciner.

(snart uppe i högkostadsgränsen eller vad det heter och detta då sen i slutet på dec..)

Tycker inte han borde ha sådan otur mer nu stackarn. Med orden att han bör max bada/duscha 2 ggr i veckan begav vi oss därifrån. 2 ggr i veckan!?

Nu på sommaren!? Aj, aj aj..

För min del går det bra, men att säga till en 2½åring som ÄLSKAR att bada att han inte får bada är inte särskillt roligt..

Vi får väl se, smörjer vi honom ofta kanske det blir bättre på honom.

Efter besöket på sjukhuset begav vi oss bort till affären för att handla veckans middag och en del saker till dopet på lördag innan vi äntligen kom hem igen.

Hemma har vi fixat och jag har donat inför dopet och sen kom Danne på besök.

Full rulle hela dagen och har knappt haft tid att sitta ner någon längre stund.

Maximilian har varit duktig idag och låtit mig smörja in honom ordentligt, hela han är knallröd och det svider på honom när jag har smörjt honom, stackarn.   

Jag tycker det är lite konstigt att de inte försöker ta reda på vad det är som han reagerar på nu när vi varit inne med honom ett par gånger. Blir det inte bättre på några dagar får vi väl åka in och be dom ta reda på det. Så här kan vi knappast ha det längre.


Mammas gosse

 

Av Debora Persson - 29 maj 2012 08:17

Sparas lösenordet på er dator? Eller ska jag byta till något annat lösen som går lättare att skriva in, kanske beror på vilket internet man har med?

Jag har Firefox och då sparas lösenordet så man slipper skriva in det varje gång.

Explorer kanske det inte sparas på?

 

Av Debora Persson - 29 maj 2012 07:55

God morgon!

Nu har det tråkiga vädret börjat här nere, alldeles precis lagom till vårt tänkta utomhusdop!

Regnet kommer lagom till helgen och vi får börja räkna för inomhusdop.

Tur mamma har så stort hus!

Gradena sjunker från vad vi hade igår, 25 grader och idag ska vi ha 12 grader!

I Gammalstorp hos mamma får de lite varmare.

 

Vi får hoppas att vädergudarna ändrar vädret till helgen och att de sen kommer på ett system så man kan få boka in det väder man vill ha så inga planer krachar.

Får vi taskigt väder på lördag så hoppas jag iallafall att vi kan få tur med vädret de dagar vi ska åka till Öland. Jag som alltid brukar ha tur med vädret!

Vad hände!? På lördag VILL JAG HA TUR MED VÄDRET!

Jag är besviken. Riktigt besviken.



Av Debora Persson - 28 maj 2012 22:07

Idag, eller ikväll var det dags för lite fest på dagis. Vi träffades vid 17 och alla hade fika med sig. När alla hade kommit så blev det en liten promenad i skogen där massor med djur hade gömt sig som man kunde sjunga visor till, en spindel (imse vimse spindel), en nallebjörn (björnen sover) osv.

Direkt när vi kom ut i skogen märkte vi att Maximilian började klia sig i ögonen och näsan började rinna(?). Mycket kli i ögonen blev det och i morgon ska jag ringa vårdcentralen och boka tid så vi kan komma dit igen. Det  måste väl ändå va pollenallergi han har då!? Medicinen han fick för en vecka sen verkar inte ta på honom?


När vi gått lilla rundan i skogen lekte barnen en stund innan vi satte oss för att fika lite och där efter lekte barnen vidare. Fallskärmen åkte fram och vi lekte björnen sover. De vuxna höll i fallskärmen medans barnen låg under och var björnar. Maximilian ville dock inte vara björn första rundan så han stod och höll i fallskärmen han med men efteråt skulle han givetvis va björn så det blev en runda till med en björn under fallskärmen ;)

        

Av Debora Persson - 28 maj 2012 21:59

   

Min lilla Vilmer.. Om några dagar ska du döpas, och detta är en sjukt stressig vecka för din mamma! Jag har knappt förberett något inför dopet och inte bakat någonting! När Maximilian skulle döpas bakade jag flera veckor innan. Förutom massor bak och fix till dopet ska det handlas nya kläder till två av killarna, fikafest på dagis, det är babysim och massor mer denna veckan.

Men mys, det hinner vi iallafall med för det tar vi oss tid med hela familjen!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards