♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2009

Av Debora Persson - 31 december 2009 21:41

Tänk att snart är detta året slut. 2009 är borta.

Vi har ätit och druckit gott. Spelat vårt nya spel vi fick av mamma i julklapp. Ett roligt spel men fick dock avbryta. Maximilian uppskattar inte Nyårsafton alls. Ont i magen hela kvällen. Och övertrött. Han har inte sovit på hela dagen mer än 10 minuter i sträck. Sen vaknar han igen och vill vara med. Vill inte missa något alls denna stackars lilla pojk..

Den nya maten tycks inte hjälpa? Han har ätit den hela dagen idag och halva dagen igår. Borde den inte börjat hjälpa nu? För det är inte normalt att ligga och skrika av magont hela dagen. Snart ger jag fan upp.

Men nu ligger mitt Gull däckad hos sin far:)... Fast inte nu längre nej..

Men dagen till ära är han ialla uppklädd och fin i sin lilla frack:)


Bilden är dock inte från ikväll.


 

Av Debora Persson - 31 december 2009 18:04


Medans jag väntar på att maten ska serveras så blir det slösurf.
Hittade lite om Maxon taxon på svenskanamn.se

 
  
Populäritet idag: Ökar trend upp
Placering på namntoppen 2008: 74
Antal män med namnet i Sverige: 2499
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 0

Maximilian betyder "Den störste" och är från början ett tysk-romerskt kejsarnamn. En kortform är Max. Namnet är mycket ovanligt bland äldre män, det finns ungefär 100 män över 30 år som bär det. På 1990-talet ökade dock namnet i popularitet och det tillhör numera de 100 vanligaste mansnamnen. Namnsdag: 1 februari (sedan Namnsdag#2001 års namnsdagslängd 2001).

KommunAntal bärare
Karlskrona23
Karlshamn5
Ronneby4
Olofström2
Sölvesborg2

Maximilian - År bland topp 100

ÅrPlaceringBärarePer 1000
2008741943
2007881463
20061001052
2005961042
2004831332
200398932
2002891072
20019879

2

Av Debora Persson - 31 december 2009 08:35

Efter att ha legat och sparkat på mig en bra stund så bestämde sig Maximilian som var pigg och glad att vi skulle stiga upp.

Klockan var då 07.20

Jag som tänkte att jag skulle få liiite sovmorgon. Vad hände med min bebis som kunde sova till 10.30?

Så det var bara att stiga upp. Göra lite mat till den lilla Herren här i huset och sen lite gos på det. Han sitter nu i sin babysitter och pratar. Och tittar på tvn.


Gällande nya maten så fick han ju lite ont i magen igårkväll igen. Men det kunde ju ta ett par måltider innan det hände något sa dom.

Idag är han ju en glad prick. Än så länge:) Jag tror nog att denna matten kan hjälpa hans mage mycket!


Idag är det ju som sagt Nyårsafton. Detta året har gått sjukt snabbt! Känns som om det var i förrgår vi firade nyår i Malmö!

I år blir det lugnt. Oskar kommer hit till oss och så äter vi massa gott istället. Vi drar igång med lite fest på lördag istället för då blir jag 22 och Maximilian flyttar hem till sin mormor över natten..




Lite bilder från förra nyår..

                                                


Nu ropar Maximilian. Han är arg för något..

Av Debora Persson - 31 december 2009 08:03

Idag på självaste dagen fyller min farfar år så Grattis till honom.

Dock så är han inte hemma för han hänger på playan borta i Indien i x anatl veckor. 

Jag ska med bli som min farfar. Resa bort i flera veckor om året till ett land på andra sidan jordklotet. Måste vara underbart. Särskillt i denna kylan. :) :)


 

Av Debora Persson - 31 december 2009 07:45

Mitt 2009
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja massor! Har ju varit på tjocken och fött barn.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag har inga nyårslöften. Isåfall om jag haft några så är dom glömda.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Japp
4. Dog någon som stod dig nära? Nej inte direkt
5. Vilka länder besökte du? Tyskland tror jag bara vi hann med.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja det är det säkert. Vill mest bara komma till ro nu känns det som.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 23 september då Maximilian kom!
8. Vad var din största framgång 2009? Största framgången är väl att jag blivit mamma. Det går väl inte att slå?
9. Största misstaget? Inte gjort några större tabbar direkt..
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Sjuk har jag varit men inget jag dött av.
11. Bästa köpet? Hm.. Ingen aning. Gjort många bra köp. Och dåliga antar jag.
12. Vad spenderade du mest penar på? Hemmet och Maximilian
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, när vi skulle få Maximilian
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Vet inte.. Men när jag var gravid så lyssnade jag mycket på Pink..?
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare
16. Vad önskar du att du gjort mer? Det är säkert mycket..
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Hm.. Önskar jag inte tog åt mig av en massa skit hela tiden.
18. Hur tillbringar du julen? Med våra familjer. Först i Karlskrona, sedan i Mörrum och sist i Sölvesborg.
19. Blev du kär i år? Jag har ju mannen.
20. Favoritprogram på TV? Har mest slöglott på tv. Men gillar program  där tragiska människor är med. Att dom gör bort sig så man sitter och skrattar och skäms för dom.
21. Bästa boken du läste i år? Har nog inte läst så mycket. Sista boken jag häll på med kommer jag inte ihåg vilken det var eller vad den hette. Halvvägs kom jag med den innan Maximilian kom för sen hade jag inte tid med böcker.:)
22. Största musikaliska upptäckten? Vet inte
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Fyllde för snart ett år sedan så minns inte ens vad jag önskade mig. Men brukar alltid få deet jag önskar mig så antar att jag fick det. Jo, min rosa dammsugare av mamma fick jag:)
25. Något du önskade dig men inte fick? Nej
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var nog bara hemma, för dagen efter åkte vi till Karlshamn och festade?
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej, jag är ganska nöjd:)
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Körde på gravidstilen detta året.
29. Vad fick dig att må bra? Mycket
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ingen
31. Vem saknade du? Min familj.
32. De bästa nya människorna du träffade? Den bästa nya människan är ju Maximilian helt klart. Men även de som jag börjat umgås med Igen nu när vi flyttat hemåt:)

Av Debora Persson - 30 december 2009 18:11

Det var mycket viktigt att läsa igenom lappen som följde med maten. Så det gjorde jag och man skulle som med all annan mat använda måttet som följer med. Nu låg där dock inget mått överst i burken. Fick gräva och hittade det längst ner på botten, under all mat. Smart att placera den där..


När det var dags för mat högg han in som vanligt, spärrade upp ögonen, rynkade ihop ögonbrynen och slutade äta. Det här var ju inte den mat han brukar äta, det märkte han.

Men han insåg nog rätt snabbt att det är den maten som serveras så det var bara att fortsätta äta. Han såg dock väääldigt misstänksam ut. haha nu kunde han inte äta lika snabbt som han brukar heller för han måste pausa och rynka på sin lilla näsa emellanåt. Men den går ju ner iallafall. Haha men han ser absolut inte nöjd ut.


Jag smakade på den för att se om den verkligen var så illa som alla säger.

Och Ja, det var inget jag skulle äta frivilligt. Faen vilken hemsk smak det var på den. Usch.



Förövrigt så har vi ett par ligister till katter.

Det var inte såhär jag ville ha min blomma...


 

Av Debora Persson - 30 december 2009 14:51

Tog kort på min fina i morse.

På ett av korten fick han nysattack.

Söt som socker.


  
 

Av Debora Persson - 30 december 2009 14:16

I morse ringde de från sjukhuset till oss igen och sa att vi kunde hämta maten till honom idag istället.

Hon hade pratat med magläkaren på barnmottagningen och han tyckte vi skulle ge honom den maten med.

Hon tyckte så synd om min lilla Maximilian. Hon tyckte synd om mig med faktiskt:)

Hon tyckte det var konstigt att dom inte sagt på bvc tidigare att vi kunde testa denna maten. Och vi som sagt redan från början att han har ont i magen och att vi kanske borde testa mjölkfritt.


Så väl på sjukhuset fick vi nu en hel burk med Nutramigen till honom. Vi trodde ju först vi bara skulle så några portioner till honom som dom sa igår att han skulle få för natten bara. Men en hel burk var inte helt fel!

Slapp vi åka till apoteket idag iallafall.


Någon tid til läkaren gick inte ändra. Nästa lediga tid var inte förrän 27 januari så har kvar vår tid men hon satte upp oss om någon skulle ringa återbud så får vi komma isåfall. För hjälper denna maten kan det bli jävligt dyrt för oss om vi ska åka och handla mat var och varanan dag till honom fram till den 20e utan recept på det...


 


Nu på vägen hem åkte vi inom och hälsade på Sally. Hon var ute så släppte in henne innan vi åkte igen. Karin är ju i Sölvesborg nu fram till fredag så får kolla till Sally så länge.

Hon blev iallafall glad att se oss!:)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards