♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2013

Av Debora Persson - 29 april 2013 20:29

Idag har vi haft massor att göra!

Pappa och Suss skulle komma på förmiddagen men jag och Maximilian hann inte träffa dom då vi skulle med bussen in till stan. Dags för första besök hos frisören! Och jag måste säga att det är värt varenda krona. För här hemma är han helt omöjlig att klippa.

Han sitter inte stilla, han får panik när han hör och ser rakapparaten. Och när jag har duschat och fönar håret springer han för livet.

Idag: INGA PROBLEM! Nu har han visserligen klippt sig hos farmor de senaste gångerna och då brukar det med bli bättre än hemma.

Men som sagt, han hade sett fram emot detta och var riktigt taggad inför friörbesöket. Han hoppade upp i stolen utan problem som var förberedd med pall så han kunde sitta högre upp och ett skynke med motorcykelmotiv.

Killen som klipper Maximilian pratar med honom och klipper, en stund senare åker rakapparaten fram och det var inga problem. Tjejen brevid får sitt hår fönat och jag ser Maximilian vrida huvudet fort som sjutton för att se vad som händer. Jag tänkte att det skulle bli livat när väl han skulle få sitt lilla hår blåst men det var heller inga som helst problem! Klippningen tog ca 15 minuter och efteråt fick han lite vax i håret och sedan bad Maximilian om lite färg också! Så därifrån gick jag ut med en nyklippt kille med vax i håret och som dessutom var nyfärgat i grönt och blått.

En nöjd kille med andra ord!

 

Efter klippningen åker vi och köper lite frallor eftersom det väntas besök från våra kompisar. Så en stund senare så är det full rulle här hemma. Maximilian leker med sin kompis, Vilmer leker med sin kompis och jag pratar med min kompis :)


Av Debora Persson - 29 april 2013 08:55

God morgon!

Ny vecka igen! Tiden går ju så fort! Denna veckan kommer med gå farligt fort kan jag lova!

Idag måndag och i morgon har vi studiedag så vi är lediga. På onsdag är det röd dag och då är vi lediga. Har dock en massa att plugga så kommer ha fullt upp under dessa lediga dagarna ändå!

På torsdag och fredag är det skola som vanligt igen. På lördag ska vi ju ha lite inflyttningspartaj och barnen ska hem till mormor. Härlig vecka!


Och idag har vi lite fullt upp med.

Om en liten stund kommer pappa och Suss hit en stund. Sedan åker jag och Maximilian in till stan för att klippa honom.


 

Av Debora Persson - 28 april 2013 20:24

Idag var det dags för gymnastikuppvisningen med Maximilian.

Vilmer fick åka till faster under tiden medan vi andra åkte till uppvisningen. Jag var med Maximilian nere på golvet och mannen fick sitta i publiken och titta på. Jag hade gett honom uppdraget att ta foton men han behöver nog gå en fotokurs innan jag sätter honom på liknande uppdrag. Men jag hittade iallfall några bilder som var dugliga! :)


Tråkigt nog var det ingen annan som kunde komma idag och titta på.

Jo, det klart hela hallen var fullsatt men inga släktingar till oss. Men vi klarade oss iallafall :)

Maximilian var taggad till max inför uppvisningen idag. Vi var bland de första ut och därefter ville Maximilian vara med i alla andra grupper som visade upp sitt men det gick ju inte.

Men vi satt kvar och tittade en stund på de andra grupperna innan vi var tvugna att bege oss iväg för att hämta upp Vilmer.


                         

Av Debora Persson - 25 april 2013 21:56

Vilken lång jävla dag! Jesus, i morse var lillasyster hos oss och det känns som om det var igår hon var hos oss. Efter hon var hos oss blev det skolan ett par timmar och sedan inom stan och boka klipptid till Maximilian. Han följde med in och skulle boka tiden och när vi gick så sa han "Meeen jaaaag dåååå?". Han ville klippa sig direkt! Men det får bli på måndag! :) Därefter blev det lite veckohandling innan vi äntligen kom hem. Mannen och Maximilian vände nästan i dörren, de hann äta lite först innan de begav sig iväg igen. Mannen skulle glo på fotboll hos sin bror och Maximilian lekte under tiden med favoritCajsa. De hade gått till lekplatsen occh var ute och lekte ute under hela tiden mannen glodde på fotboll.

Vilmer somnade vid 19 och jag passade på att plocka lite och plugga. Nu är jag helt slut i skalle och kropp.

Nu är iallafall helgen på ingång och i morgon startar vi dagen med att gå med Vilmer på hans första tandläkarbesök! Spännande! :)

Av Debora Persson - 25 april 2013 10:19

I morse strax efter 07 kom lillasyster och hälsade på oss. På söndag flyttar hon till Stockholm och vi kommer toksakna henne! Men ett litet sista besök hos oss gjorde hon. Mamma lämnade henne här innan jobbet och hon hade med sig frallor till frukost.

Maximilian fick ett trevligt uppvaknande när moster Kakka väckte honom idag iallafall. Han sken som en sol!

Moster följde med och lämnade barnen på dagis idag och hon fick också träffa sina gamla dagisfröknar, och en av dom är även hennes kompis mamma som hon inte träffat på många år så det var väl trevligt för dom :)

Efter dagislämnandet lämnade vi Karin på tåget så hon var inte hos oss så länge. Men det var trevligt så länge det varade :) Nui vet vi ju inte när vi träffar henne nästa gång.


Om en stund ska jag ta och bege mig iväg till skolan för redovisning på psykologin. Ska redovisa om hur ärftligt eller inte ärftligt alkoholmissbruk är. Om arvet eller miljön påverkar hurvida vi blir alkoholister eller inte.


 

Idag är jag dock väldigt trött. La mig vid 23 igår, låg vaken till 01.30, sov en stund och vaknade, sov en stund och vaknade. Sov knappt någonting fram till 06 och sen gav jag upp. Min förkylning har gjort att jag har sjukt taskig hosta och särskillt på nätterna. Jag får inte sova alls.

Av Debora Persson - 22 april 2013 09:01


                             

Av Debora Persson - 22 april 2013 08:23

Nu är vinnaren dragen i tävlingen om en fin fylla-i-bok från Lilla Fjärilen Design.

Vinnaren blev Heidi (HÄR) Grattis till dig och jag kontaktar dig! :)

Och tack till Lilal Fjärilen Design fär samarbetet!

 


Av Debora Persson - 20 april 2013 20:34

Ousch, jag är fortfarande förkyld, näsan rinner och jag hostar som en tok. Mina magmuskler har fått jobba de senaste dagarna och har gått från noll till hundra. Snacka om kramp i magen!

Idag har vi iallafall haft strålande sol och varit ute mycket.

Barnens farmor och farfar var här och så kom även barnens farbror med sambo. Vi satt ute i solen medan barnen lekte av sig. Jag är så jäkla glad att vi flyttat till hus så de kan vara ute mycket mer. De älskar att vara ute och leka så vår stora trädgård passar dom perfekt!


Nu är iallafall kvällen kommen, mannen har grillat och middagen är uppäten. Vilmer sover men Maximilian är fortfarande uppe en liten stund till. Han är visserligen väldigt trött så han kommer nog somna om en stund.

Min förkylning gör sig mer påmind på kvällen och blir mycket värre. Lär ju inte sova så mycket i natt heller.

Och på tal om att inte sova på nätterna.

Jag kan säga er att jag är så jäkla mörkrädd. Att bo i lägenhet känner man ju sig mycket säkrare eftersom man har så många grannar så nära inpå. Skulle någon försöka bryta sig in i lägenheten så skulle någon granne höra det. Och skulle någon mördare komma in skulle förhoppningsvis också en granne höra.

Men sen vi flyttat till hus har jag varje kväll när jag lagt mig legat och väntat på att det ska komma en inbrottstjuv, en mördare eller ett gammalt spöke och skrämma skiten ur mig. Huset är ju gammalt så skulle inte förvåna mig om det skulle komma ett spöke. (precis som jag drömde innan vi flyttade till huset).

Häromnatten kunde jag inte somna och därför låg jag och väntade på att något underligt ljud skulle komma. Plötsligt så hörde jag något och fick för mig att det var fönstret i källaren som öppnades. Jag sparkade till mannen på smalbenet så han vaknade och sa till honom att gå och titta. Det gjorde han inte och sa att det var inget som lät. Jag låg vaken ännu längre och så hade jag ju väckt mannen så inte han heller kunde somna om. Tror jag låg vaken i över två timmar. Men tillslut så tänkte jag att om det hade varit någon så hade dom ju definitivt kommit upp i huset inom denna stunden så därför kunde det ju inte varit någon där.

Det har ju varit så mycket inbrott i detta området så det är väl därför jag blir skiträdd. För det är ju ändå det värsta om någon skulle bryta sig in i huset när vi är hemma. Då skulle det bli värre.

Fast vi har varken guld eller kristallkronor eller något annat dyrbart så det är ingen idé för bovarna att komma hem till oss.

Är ju inte van vid att bo i hus.När jag bodde hemma hos förälder var jag aldrig rädd men det är väl för att man har föräldrarna då som skyddar en ;) Nu är det vi som ska skydda.

Jag borde inskaffa mig ett sånt där entrepip som finns i små affärer dom plingar när man går in genom dörren. Då hör man om någon kommer. Sånt ska jag önska mig! :)

Och att behöva sova ensam hemma vill jag inte ens tänka på. Vilket kommer hända snart då mannen börjar jobba natt igen. Usch. Tur det inte är många nätter på rakan när man jobbar det.

 

Nog om det nu. Nu ska jag fortsätta med soffläge resten av kvällen.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards