♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2014

Av Debora Persson - 31 januari 2014 15:29

Mannen är på vift då det vankas jobbfest för hans del och vi andra här hemma inväntar barnens mormor som ska tillbringa kvällen med oss. Hon flyr väl hemmet lite med då lillebror har lan hemma vilket betyder att hela huset är fullt med grabbar och datorer.

Här hemma blir det tacos och fredagsmys iallafall.



Hörde att snön börjar regna bort nu.... Tror det kommer bli ganska blött på marken inom det närmsta isåfall....

 


 

Av Debora Persson - 30 januari 2014 18:09

Idag drog jag fram papper och pennor till pojkarna. Tejpade fast pappret på golvet och la ungarna på pappret och målade av dem. Inte det lättaste, Maximilian kunde inte ligga stilla för det kittladess tyckte han och Vilmer kunde inte ligga stilla för han förstod inte till vilken nytta han skulle ligga där på golvet ;)

Men tillslut fick jag små gubbar på pappret och de fick måla kläder och ansikte.

De tyckte det var roligt. En liten stund iallafall.

   

Av Debora Persson - 30 januari 2014 17:51

Idag fick jag ett fint halsband med barnens namn på!

   

Av Debora Persson - 30 januari 2014 14:02

Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar som du och jag
som tror och hoppas och tänker att nu så nu är det väl
Äntligen våran tur att träffa nån som behandlar oss väl
kyss mig ömt och brutalt sover sked håller hårt både morgon och kväll
Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger,
dom ljuger för vi finns ju kvar
Och om dom bara gav oss chansen

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

Svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit
Skitsnack, ge mig kärlek och passion och hunger och magi
så smälter jag rakt av
Och vi som väntar på något gott vi väntar alltid för länge jag vet,jag vet
men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö
Och vem vill leva så

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon
Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

 
 
Av Debora Persson - 30 januari 2014 09:32

Snön öser fortfarande ner även denna dag. Det blir innedag för min del och jag ska fixa med en massa här hemma så jag ska bara dricka upp mitt kaffe, hoppa in ni duschen och sen sätter jag igång med allt jag ska göra. Så hoppas Ellion låter sin mamma göra nytta idag! :)


Massor med snö i trädgården!

 

Av Debora Persson - 29 januari 2014 19:26

Vad man blir glad när postgubben kommer med trevlig post som innehåller minikläder till Ellion!

     

Av Debora Persson - 29 januari 2014 09:19

Godmorgon!
Jisses så mycket snö vi fått! Jag längtar till sommaren nu.

Snön kom liksom för sent för att jag ska tycka det är roligt. Det är så mycket snö så jag tänker inte ens tanken på att bege mig ut med barnvagn just nu. Bättre om snön hade kommit innan jul så jag kunnat komma ut utan vagn.

Minns vilket helsike jag hade Maximilians första vinter. Vad man kämpade för att komma fram med vagnen i all snö!

Men det är härligt med snö med! Jag är glad för barnens skull för de älskar att leka ute i snön.


   


Av Debora Persson - 28 januari 2014 20:24

Igår var jag och Ellion med Maximilian på simskolan. Denna gång skulle barnen ha kläder på sig i vattnet eftersom det var livräddning som stog på schemat. Barnen skulle ha flytväst på sig med. Först skulle de hoppa ner i vattnet från kanten och sen lägga sig på rygg, upp med benen och ha händerna på knäna och ligga och flyta som små köttbullar. Maximilian var först ut och han hoppade ner utan problem och låg där och flöt till alla barnen hoppat i Jätteduktig var han! Förutom att lära sig flyta med flytväst så skulle de rädda varandra med livlina. De fick lära sig hur man räddar med livlina och hur de skulle göra om de blir räddade med livlina. Maximilian lyssnade och gjorde precis som han skulle och han var så stolt när han klarade att göra det de skulle. Och då blev jag stolt över honom. ♥

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards