♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 30 november 2010 22:18

Klar med Maximilians julkalender ikväll- Har dock inte sytt i allt det svarta med det får vänta. Paketen är upphängda på väggen, men inte alla. Några var för tunga så de får ligga brevid sålänge.  :)

Så i morgon får vi se vad det ligger i första paketet :)


 

 

Av Debora Persson - 30 november 2010 22:09

   


Mina Föräldrar

Idag ska jag då skriva om mina föräldrar. Kommer inte skriva så mycket om dom för jag vet inte vad/om jag får skriva så mycket heller så låter bli.

Mina föräldrar är iallafall skilda sen många år tillbaka. Mamma Irene är gift med Göte och bor på landet med lillebror Algot och en jäkla massa hästar, katter, hund, höns och får. Ibland har de även inneboende av ett stycke lillasyster och ett stycke lillebror.

Pappa Roger  är gift med Susanne och bor i ett hus tillsammans med Susannes yngsta dotter Rebecca. I huset bor där även två små gullehundar, Snuffe och Siri.

Tyvärr träffar vi inte pappa lika ofta som vi träffar mamma eftersom han bor längre bort än vad mamma gör.


Mer än såhär behöver det inte bli om mina päron.. Men bilder, det bjuder jag på  


     


     

Av Debora Persson - 30 november 2010 18:06

Maximilian har tagit en sen powernap som han egentligen inte borde gjort för då kommer han somna sent ikväll, men han var så fruktansvärt trött när han kom hem från dagis och han orkade verkligen inte hålla ögonen öppna längre så han fick ta sig en lur. Han hade ändå inte somnat för natten redan klockan 17.00 i ivlket fall. Nu är han iallafall vaken och sitter brevid mig i soffan. Ska snart in på hans rum och leka. Och så ska vi försöka städa lite där inne tillsammans. Om en stund kommer mannen hem och då ska vi bort tillaffären och handla lite snabbt innan vi åker hem och lagar middag. Ska försöka hinna göra klart det sista till Maximilians julkalender som han får börja andvända i morgon då det är 1 december.


Just nu ser den ut som bilden nedan.

Jag har gjort det mesta men min mormor har varit vänlig och hjälpt mig med det sista (alla svarta streck runt om bland annat)

Det som är kvar är att jag måste korta in kanterna lite till ramen så den kan hängas upp på väggen, sy några svarta streck runt om som mormor glömde och självklart hänga upp paketen :)

 

Av Debora Persson - 30 november 2010 06:33

-10 grader ute.

Vågar inte ens gå ut.

God Morgon.

Av Debora Persson - 29 november 2010 19:31

  


Min bästa semester


Min bästa semester vet jag inte riktigt vilken jag ska välja. Resor har man varit på och alla har varit bra på sitt sätt givetvis.

När jag & Dennis hade varit tillsammans i ca 4 månader åkte vi till Alanya i Turkiet. Den resan var speciell. När jag var 15 följde jag med min farfar och hans fru, samt min faster, hennes man och min kusin Emma till Opatija, Kroatien. Vi åkte buss hela vägen ner men det gick hur bra som helst. Den resan var med fantastisk! I somras när vi åkte till Alanya igen, fast denna gången med Tim och Maximilian var med helt otrolig!

Klassresan i trean, också bussresa ner till Frankrike för vinprovning var en klass för sig den med.

Egypten med mannen december -08 var också perfekt.

Svårt att väälja vilken som är den bästa faktiskt.

Ingen av resorna har varit minus. Inte ens vädret har varit dåligt- vädret har jag alltid tur med när jag är iväg. Eftersom ingen resa har varit dålig så borde alla vara de bästa. De är de bästa i sitt slag.


Bilder från Turkiet i somras.

             

Av Debora Persson - 29 november 2010 19:15

Fotbollskläder kom i brevlådan! Fotbollsstrumpor, byxor och tröja. Pappa Sunesson blir glad när han ser det vill jag lova!


     


Såhär såg vår lille fotbollskille ut i mars detta året:)

   

Av Debora Persson - 29 november 2010 16:15

Kom nyss hem från skolan. En lektion idag+mentorstid. Mentorstiden var ungefär som vanligt- "hej, och hejdå". Kom precis hem och ska gå och hämta min älskling snart.

Han fick paket på posten idag, han har samlat poäng på Libero så idag fick han preneten hemskickad. Förutom denna presenten, som ni får se bild på senare så får vi även rabbatkuponger på blöjor:)


 

Av Debora Persson - 29 november 2010 09:29

Måndagar betyder ju sovmorgon. Idag är det extra lång sovmorgon eftersom vi inte börjar förrän 12.40 idag. Men jag får ju åka vid 11-tiden iallafall..

Jag har precis varit nere och lämnat min lilla älskling på dagis och ska sätta mig och plugga resten av tiden som jag har innan jag ska åka till skolan.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards