♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2009

Av Debora Persson - 28 februari 2009 21:01

Sjukt sjukt sjukt mycket att göra på jobbet idag. Men hann iallafall springa ut och träffa pappa ett par minuter.

Men han kommer snart ner igen och hälsar på oss.


Melodifestivalen ikväll. I Malmö. Hade velat vara där och titta men jobbar ju.

Men nu sitter vi hemma i soffan och tittar på det, även om självaste festivalen bara är fem minuter härifrån. Bittert.

Danielsson och hans kompis skulle dit iaf, för dom var här och lånade vår lägenhet innan dess.


Och vad gör Darin i tv?? Jusus, kan dom inte komma på något bättre?? 

Ja, herregud.


Imorrn blir det arbete med. 9-18. Och inte nog med det, jobbar även på måndag med. Och kommer kännas hemskt, med tanke på att när jag alltid jobbar lördag och söndagar så är jag ledig på måndagar. Så jobbar ju en "extra" dag. Men kan va skönt för på tisdag är jag ju ledig och då kommer veckan gå snabbt, för då kommer det kännas som om det är måndag, fast det är tisdag!


Nästa vecka kommer nog gå väldigt snabbt med. Måndag jobbar jag ju.

Tisdag ledig, upp tidigt och sen på eftermiddagen kommer min syster med hennes vänner och hälsar på. Då bjuder Debbie på taccos.


Jobbar onsdag, torsdag och fredag. Sen åker jag hem till mamma i helgen.


Av Debora Persson - 27 februari 2009 19:47

Dagen har la inte varit sådär skitbra. Den började ju med att jag missade bussen jag skulle byta till. Fick då gå i 20 minuter till jobbet istället.

Kändes inte som om det var fredag idag heller. Dött på jobbet.

Men senare på eftermiddagen började det kännas att det var fredag verkligen. 

Trött som en jude var jag med. 

Slutade 18.00, missade bussen som skulle ta mig hem, den körde mitt framför nyllet på mig. Gick in till stan från Södervärn. 

Fick vänta länge på min buss. Den var ju givetvis sen så fick vänta ännu längre.

Min man kom och åkte bussen med mig med. Bussen var judefull.


Grannarna har haft dunkfest sen dom flyttade in här för flera veckor sedan. Det dunkar fan exakt hela tiden. Ska se om man hittar ett telefonnummer man kan ringa och klaga på.

Okej EN helg med dunk, men fan varenda dagjävel! Hur länge ska dom hålla på egentligen??


När man ändå är igång och klagar så kan man passa på att klaga lite till. Aldrig i helvete kommer jag ställa upp för folk på jobbet igen när dom vill att jag ska ta en extra tid för dom. Imorrn ville jag gå lite tidigare, eftersom min far är i stan men fan heller. Då är det ingen som kan stanna kvar ett  par timmar. Kul att dom ställer upp för mig.

Så aldrig i helvete mer att jag kommer vara någon annan till lags.


Min man är nu och hämtar käk till oss från pizzerian. Mina kläder från HM har kommit med som han är och hämtar.

Och lite Lets Dance på detta med, även om det inte är någon höjdare.


Av Debora Persson - 26 februari 2009 20:20

Jag var uppe redan lite efter åtta i morse. Låg kvar en stund tills jag fick myror i arslet. Kunde inte somna om även om jag ville så det var ju bara att stiga upp.


10.50 kom jag och min man iväg mot stan.Först gick vi och skulle köpa böcker på rean.

Hittade dock inte så mycket som jag hade hoppats på. Hittade bara en bok!

Missar alltid rean! 


Men fortsatte handlandet, hittade ny tröja, klänning och bh. 

Blev lunch efter det. Och tillsist bar det av till maxi och skulle handla.

Förutom mat så hittade jag en bok till och mascara.


Fattiga och trötta kom vi hem.

Dagen har verkligen varit bra, men det tar på krafterna!

Vi skulle ju städa en massa när vi kom hem. Blev lite plockande men mest gick vi som två zoombies.





Av Debora Persson - 25 februari 2009 21:41

Imorse steg vi upp vid åttatiden eftersom några gubbar skulle komma hem och kolla något. Dom brukar ju alltis passa på att komma den mest olägliga tid. Så tänkte att vi skulle stiga upp tidigt ifall. Men klart att dom inte kom då.

Så min man åkte till affären och handlade frukost till oss.

Lönen kom ju idag. Även om jag inte får så mycket som jag skulle vilja så får det duga. Jag överlever ju.


Sedan fick jag min man att köra mig till jobbet. 

Hade stängning idag ju.

Det gick faktiskt bra. Men tog ett tag innan vi var klara.
Hemma nu iaf. Min man är på väg hem från sitt jobb med.



Imorrn är jag ledig iaf. Och mycket ska man hinna med.

Shopping ska det bli.
Sedan ska jag städa allt med.

Även ute i förrådet. Ska plocka ihop saker till loppisen.




Av Debora Persson - 25 februari 2009 09:30

gomorrn. Steg upp i tid idag ifall gubbarna skulle komma tidigt. Dom brukar ju komma när det passar dom bäst och gärna så tidigt som möjligt.

Men dom har fan inte kommit än.

Min man åkte och handlade lite frukost. Lönen har ju kommit idag. Inte den bästa hittils,men tror jag överlever.

Ska jobba 11.30-20.30 idag.

Imorrn är både jag och min man lediga. Hur ofta händer det?? Knappt aldrig att vi är lediga tillsammans. Men imorrn är vi. Då kommer det bli shopping.

Och städning.


Min man ringde H&M innan, de nötterna skickade en faktura på de klädernavi fått,sen kommer en faktura till. Är det inte bättre att skicka en bara efter man fått alla kläderna? Jävla jobb det blir av det.

Av Debora Persson - 24 februari 2009 22:42

Jag bakade innan. Blev sockerkaka. Blev inte helt bra, men god blev den.

Mycket städande blev det visserligen inte. Men på torsdag blir det.


Syster och hennes vänner kommer kanske på tisdag. Mycket som händer den dagen.

Och kommer dom så bjuder jag på käk och ska bli kul med lite besök med! Så hoppas dom kommer. Dom ska ändå ner till Malmö för att kolla på en skola.


Ska lägga mig nu. Trött och irriterad till max.

Av Debora Persson - 24 februari 2009 19:20

Jobbet idag vatt inte så illa som jag trodde. Märkte inte av det så hemskt mycket.

Stack tidigare från jobbet med. Det var lugnt och jag behövde komma hem.

Massa att göra.

Dessutom har jag ingen lust att ställa upp för folk längre. Man får aldrig något tillbaka. Så varför ska man göra andra till lags? Imorrn är fan sista gången jag gör någon en tjänt fram tills det att någon gör mig en tjänst. Och jag vet att det kommer komma flear chanser till det, så slut på det nu.

Tröttat på folk nu. Vill jag prata med någon kan jag lika gärna ringa hem, där har jag en som lyssnar mer än vad vissa vänner gör.


Äter nu, ska snart titta på Halv åtta hos mig.

Sen ska jag städa vidare. Måste lägga upp mina gardiner och tömma garderoben till gubbarna som kommer imorrn.


Verkar som om grannarna brevid ska flytta snart med. Och det är lustigt eftersom Oskar började söka lägenhet här redan i oktober(?) Och han har inte fått reda på något om en ledig lägenhet.. Och så många som flyttat och flyttat in här sen dess. Antingen så väljer nötterna ut några på måfå som ska få lägenhet eller så skiter dom bara i vilket. Han fick säkert inte ens ett "tack för ansökan".


 Ringde H&M med innan. Fråga varför jag ska betala fakturan innan jag ens fått hem alla kläderna. Och tantan svarade "JA DU MÅSTE GIVETVIS RINGA INNAN 18.00 FÖR DE ANDRA HAR GÅTT HEM REDAN OCH JAG KAN INTE HJÄLPA DIG!!!" 

Man kan ju undra vad kärringen då satt där och gjorde?


Av Debora Persson - 24 februari 2009 09:17

gomorrn.

Snart åka till jobbet. Börjar ju tidigare än vad jag trodde. Så typiskt. Men då slutar jag ju tidigare med.

Handlar visserligen bara om en halvtimme. Kommer nog mkt folk idag. Bokrean börjar ju idag.

Och jag får inte handla böcker förrän på torsdag när vi är lediga.

Käka fruskost nu.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards