♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2012

Av Debora Persson - 30 september 2012 07:55

God morgon!

Här har vi varit uppe sen ungefär en timme tillbaka.

Uppe klockan 07 en söndag för att tvätta, det ni! :)

Vilmerbusen är såklart uppe han med. Om en stund vaknar nog Maximilian med, gympa som gäller för hans del idag på förmiddagen. På eftermiddagen är det två kalas här hemma för vår store kille!


Men nu blir det lite frukost så dagen kan börja, och nu ropar Maximilian med!  

Av Debora Persson - 29 september 2012 20:57

Igår firade vi min mamma. Idag firade vi mannens mamma. Septembermammor är vad vi har! :)

Maximilian var glad att få träffa sina kusiner som han alltid har så roligt med.


Nu är snart lördagen över den med. Maximilian ligger i sin säng men sover inte ännu, han har precis fått sig en nattamacka precis som lillebrorsan som just nu äter smörgås. Han somnade innan men lurade oss och tänkte knappast sova för natten. En liten powernap gjorde susen och sen var det en liten piggelin vi har här springandes i gåstolen. Glad som aldrig förr.

Får hoppas han tänker sova sen när vi ska sova iallafall. :)


Av Debora Persson - 28 september 2012 22:37

Båda barnen har äntligen somnat nu. Sist ut med att somna var Vilmergubben som somnade för en kvart sen ungefär.

Vi var hemma vid 21 och det tog en stund att varva ner barnen och Vilmer som inte sovit alls sen en stund i tidig eftermiddag men som precis hann slockna på vägen hem strax innan vi var framme. Och han vaknade såklart när vi kom hem. Så sen vi kom hem har han varit extremt gnällig och trött. Maximilian satt en stund i soffan och myste innan han bad mig bära in honom till sin säng.


Det var som sagt firande hemma hos mamma

som fyllde 45 igår.  

(bilden har jag lånat frn hennes fb)

Vi var hos mamma och firade henne och hon hade gjort det enda rätta efter en lång arbetsdag--> Hon skickade Göte till att köpa hem några pizzor, dvs hela 7 familjepizzor som dom bjöd på. Nu var vi 30 pers med vuxna och barn så pizzorna gick åt!

Men det blev väl ändå en pizza över tillslut. Men de hade nog att göra borta på Köpmanna med den beställningen :) En hel kasse med pizzasallad hade han med sig hem med :)


Mycket folk var det. Många barn med mycket spring i benen!

Vilmer har blivit väldigt tykännslig senaste tiden så det var bara mamma som gällde och höll någon annan honom och han fick syn på mig så gick det inte längre... Då skulle han till mamma. Jag fick som vanligt stressa i mig maten :)


Efter pizzorna blev det lite fika.

Mormor hade bakat rulltårtor som vi sen spritsade lite grädde på och så hade jag med mig finströssel så det blev fina bakelser till efterrätten. Strax efter fick vi bege oss hem. Jag och barnen åkte med morfar hem (mannen jobbar natt) så han körde oss för att sen köra tillbaka till kalaset för att hämta upp mormor, Kalle och Sofie. Inte bara min mamma som jobbar extra som taxi ;)


Vi har haft en trevlig kväll iallafall och nu är även jag dundertrött och ska lägga mig och sova nu!


  Bilden har jag lånat av Göte.



  mina bilder jag tagit får ni säkert se i morgon!

Av Debora Persson - 28 september 2012 09:47

God morgon!

Båda barnen är uppe sen länge och i full gång denna fredagsförmiddag.

Helgen har startat och 4 kalas ska avverkas denna helg, varav två stycken för Maximilian.

Snart ska vi ta och fixa lite här hemma då det finns en hel del att göra idag innan vi ska bege oss iväg till min mamma för 45-årsfirande. Mannen får inte följa med ikväll eftersom han jobbar 12-timmarspass i natt och startar jobbnatten klockan 18 så han lämnar oss på vägen sen.


Av Debora Persson - 27 september 2012 21:41

Så var torsdagen snart över med.

Två nybadade barn ligger och sover och luktar så jäkla gott efter en smarrig inoljning från topp till tå med

Bedtime Baby Oil från Natusan. Den luktar så gott!

Mannen är på nattakneg och jag ska strax gå till sängen och sova jag med.Är duktigt trött efter dagen som varit.


Idag ser jag att Maximilian hunnit bli 1100 dagar gammal! Jesus! Vilmer är bara 262 dagar! :)


Av Debora Persson - 27 september 2012 17:35

Idag fyller världens bästa mamma år!!

Min mamma har födelsedag och hon fyller så mycket som 45 år! Det börjar gå utför nu....   

Det är inte bara min mamma som firar födelsedag idag, även hennes svärmor fyller år idag med! Det är måååånga födelsedagar denna månaden!

Men som sagt, idag är det min mammas dag!

Hennes födelsedag ska vi fira i morgon! ♥♥


 


 

Av Debora Persson - 27 september 2012 14:29

Alltså jag är så irriterad. Jag kokar! När jag kom till dagis för att hämta Maximilian så står det en lapp på dörren. Maximilian är på en annan avdelning och hans kompis på andra avdelningen. Jag går till avdelningen han ska vara på eftersom hans fröknar har veckomöte.

Inga barn på avdelningen så jag får gå igen, ut och runda dagis för där var barn som lekte på baksidan så jag gick dit. Hittade en fröken jag jag frågar vart Maximilian är någonstans.

Han är ju här säger hon och pekar på ungen brevid henne. "Det där är inte min unge" tänker jag. Han har inte sådana kläder. Jag kände inte igen honom alls över huvudtaget.

"Jaha, sa jag. Men det där är inte hans kläder.." "Neheeee oj så fel det kan bli..." svarar hon. "Jaaaa, det är inte han kläder allafall, inte hans regnkläder, inte hans mössa, inte hans stövlar och inte hans tröja.." "Nehe då får ni gå in och byta då..."

Så skickar hon iväg mig med rätt eller fel unge.

Jag får ta av honom mössan och sätta mig ner och titta på honom, få honom att prata för han hade inte sagt något till mig.

Jag var tvungen att se så det var min pojk jag tog hem och ingen annans pojk...

Han har alltså någon annans regnkläder på sig, någon annans stövlar på sig, någon annans mössa på sig och någon annans tjocktröja på sig... Blev irriterad över att deinte sätter på ungarna deras egna kläder.

Jag vill ju inte att någon annan unge ska ha på sig Maximilians kläder heller. Lite koll på barnen kan man väl ha!?

När jag sen ska leta reda på Maximilians tjocktröja hittar jag den inte.

Kollar i torkskåpet men ingen tröja. Kollar runt över allt men hittar den inte. Och någon personal fanns det heller inte på plats då.

Tillslut får jag rota runt på andra barnens hyllor och då hittar jag Maximilians tröja på en annan flickas hylla under hennes mössa.

Jag får lägga kläderna Maximilian haft på sig framme på pallen eftersom jag inte vet vems kläder han haft på sig.

Och inte nog med det. Sen får man Aja Baja för Maximilian tog glass med sig och bjöd på häromdagen eftersom man inte får göra så sa dom. Men han hade med sig förra året utan att dom sa något och även häromdan kunde dom då sagt något om det... Inget man kan veta om de inte sagt det tidigare eller skrivit det någonstans...


När jag hämtade Maximilian satt han och lekte helt själv.

Eftersom han var enda barnet från en annan avdelning så är det kanske inte så konstigt att han fick leka själv då de andra barnen har sina kompisar på avdelningen. Så varför i helskotta delar dom på Maximilian och hans kompis för? Hade väl ändå varit lättare om han haft med sin kompis till andra avdelningen så de åtminstone hade varandra!

Känns ju inte helt okej när man vet att ens barn leker ensamt på dagis heller. Vet ju visserligen inte om han lekte själv hela tiden men han gjorde det när jag kom iallafall.

Åh, sjutton vad less man blir.

Känns som om hela dagen bara rasade. Alltid är det något! Tur vi tar helg nu! Det behöver vi verkligen!


 




Av Debora Persson - 26 september 2012 21:06

Idag blev det en utflykt till Kristianstad för hela familjen.

Vi mötte upp lillasyster Karin i stan. Tyvärr var inte vädret det bästa men det gick bra ändå. Så en runda på stan blev det innan alla tröttnade och behövde lunch i magen. Jag gick bort till mitt jobb och lämnade in mina arbetskläder och pratade lite innan vi begav oss iväg för att äta lite lunch.

Efter lunch åkte vi iväg till Andys lekland för ett par timmar där. Karin åkte och hämtade Khaled så han med kunde komma och leka! :)

Efter några timmar var vi trötta nog för att bege oss hem, klockan hade hunnit bli efter 17 och en stund senare skulle Karin och Khaled påbörja flytten så det blev inget besök hos dom, vi får ta det en annan dag. Och Maximilian hann knappt sätta sig i bilen innan han däckade efter dagens aktiviteter!


Haha, alltså jag älskar denna bilden! Så jäkla festlig!

Det var som sagt inte bara Maximilian som hade roligt på Andys om man säger så! :)

 

Dessa två alltså! :)

   

Lillprinsen♥

     

Maximilian tar en dricka paus♥

 

En glad kille i full fart!

            

Vilmer gillade bollhavet! ♥

      


   

Det blev lite shopping med såklart.

Eftersom Maximilian fyllt år fick han hämta ut en gratis present på BRleksaker och han valde ett skrivblock med penna. Sen köpte han lite bondgårdsdjur till sin bondgård.

Han hade ju ihopsamlade poäng sen tidigare så idag shoppade han några djur med dom poängen.

 

En hundvalp  ocg ett gäng ankor har flyttat hem till Maximilians bondgård..

 

En ny vinterjacka till Maximilian som vuxit ur förra årets.

 

På Andys Lekland har de en "klädkammare" där man kan köpa begagnade kläder och såklart även lämna in kläder.

Mycket av pengarna går till Min Stora Dag om jag minns rätt.

Idag lämnade vi in en kasse med kläder som vi inte behövde mer och som betalning fick vi 2X 50 kronor att handla kläder för inne i klädkammaren.

Beroende på hur mkt kläder man lämnar in så får man antingen 50 kr att handla för eller fri entré på leklandet.

Men eftersom vi redan betalat inträde på leklandet så kunde vi lika gärna se om vi hittade lite kläder istället för jag tror man skulle använda den fria entrén inom en månad och det skulle vi troligtvis inte göra ändå så vi fick istället 2 stycken 50-kronors.

Kläderna vi lämnade in var begagnade sen länge och inga kläder vi skulle använda på våra barn längre men så länge det är fint skick på dom så kommer de säkert till användning för någon.

För 100 kronor hittade vi alltså 4 bodys, 1 par byxor och en t-shirt till Vilmer.

Några kläder till Maximilian hittade vi inte.

   









Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards