♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2009

Av Debora Persson - 31 oktober 2009 21:36

herre vilken dag alltså..

Den började tidigt, steg upp vid sjutiden duschade och gjorde mig klar och mannen fick åka och hämta frukost.

Vid 10 var båda släpen på plats och gubbarna var redo att börja arbeta.

Jag fick mest stå och hålla i lilleman men när han somnat så kunde jag allt hjälpa till lite.:)

Vid 12tiden var vi väl sånär som klara och redo att åka.


Fanns dock 2 problem.

- Katten var försvunnen

- Nycklarna till nya lägenheten var försvunna.


Inte alls roligt! Jag var inte alls glad över att lämna min katt. Men illa tvungen eftersom vi inte kunde vänta in henne längre. Så vi åkte och käkade och vi tog vår bil och åkte hem och kollade om Sally kommit hem vilket hon inte hade. T och N var kvar och rotade i släpet efter de försvunna nycklarna. Inga framsteg där heller..


På vägen till Kristianstad satt jag mest i baksätet och svor över min försvunna katt och skyllde det mesta på mannen och försökte få honom att få dåligt samvete för egentligen ingenting. Inte hans fel att katten sprang bort men var tvungen att skylla på någon medans D satt i framsätet och flinade åt mina svordomar.

Men mannen fixade så att Fanny ska se efter Sally tills han kommer och hämtar henne i morgon. Blev lite gladare då.


Väl framme i Kristianstad så fick vi börja riva ut allt ur släpen, rotade igenom både lådor och påsar. Tydligen skulle nycklarna ligga i en vit påse. Hade hur många vita påsar som helst kändes det som och efter att vi rivit ut näst intill ett helt släp så hittade min pappa nycklen i vår bil.. hellyckat. Och där sprang vi allihop runt som virriga höns bland lådor och prylar på gården!


Tillslut började gubbarna bära upp sakerna till lägenheten och jag fick träffa pappa och Suss:) Var senast i  somras någon gång vi träffades senast så det var trevligt och så fick de träffa Maximilian för första gången med.

Trevligt:)

Julafton för Milian blev det med. Massa presenter.

Pappa och Suss stannade inte så länge för dom var tvugna att åka men dom hann med en snabbisfika innan dom åkte. Blev längre fika sen efter när gubbarna kommit hem från Karins lägenhet då de bytte soffa.


Nu är vi sjukt trötta och vill bara sova men samtidigt packa upp. Önskar dygnet hade dubbelt så många timmar.



Får tacka alla som hjälpte oss med flytten!

Kan lova att det inte blir någon flytt än på ett par år så ni kan pusta ut:D Vi kommer nog trivas jäkligt bra här förhoppningsvis!



Av Debora Persson - 30 oktober 2009 23:06

Nu börjar det verkligen dra ihop sig.

Börjar få ordning här hemma nu, ikväll har vi haft en underbar bebis, betalat räkningar och samtidigt packat.

Har lite kvar, men det känns som om det är sånt småskit som man bara slänger in i bilen sen för man inte vet vart man ska göra hän det.

Soffan ska vi nog plocka isär ikväll med, förhoppningsvis kommer Fanny ner sen efter hon slutat jobba och hjälper oss med det. Hon är bra på sånthär:)

Sängen får gubbarna skruva isär i morgon.



Nu ska Maximilian bada för han har kräkts en hel del idag. Dessutom får han ju vara fin i morgon när han ska träffa massa nytt folk, och sin gammle morfar ska han träffa för första gången imorrn med:)





Av Debora Persson - 30 oktober 2009 10:31

Då är det bara en dag kvar tills vi flyttar!

Först trodde jag denna vecka skulle gå sjukt sakta men det har gått för snabbt! Hinner ju inte med. Känns som om vi har sjukt mycket kvar att göra här hemma nu det sista.

Men det får väl gå som det går. Ut ska vi iallafall i morgon.

Idag ska vi då packa ner det allra sista, handla, underhålla en eventuellt skrikig bebis, försöka städa i alla utrymmen så vi slipper städa så mycket när vi kommer till städningsdagen.

Igår tog jag och städade hela badrummet, skurade golv och väggar. Just nu ekar det inne i badrummet eftersom där är näst intill helt tomt nu.

Nu ska jag försöka få lilleman att somna så jag kan hoppa in i duschen och sen försöka få något gjort här hemma!


   

 

I morgon lämnar vi Malmö!





Av Debora Persson - 29 oktober 2009 13:24

Det kliar i fingrarna på mig, vill få i ordning här nu, packa ner allt men är lite svårt när man har Lilleman själv för det blir mer passupp på honom än vad man får nerpackat så blir till att vänta till mannen slutat jobbet. han jobbar förmiddag idag så då kan vi få lite gjort när han kommer hem.

Fick mail från kanslihuset idag och han skrev att vi kunde komma ner och hämta en liter färg till vägarna, men inte idag och inte i morgon skrev han.

Hur kan dom då gå och säga att vi ska köpa färgen själva för flera hundra och sen har dom färg där borta man kan få!? Snålgubbe, det var för vi skrev och klagade. Tur vi inte köpte färgen häromdagen då. Nu får vi visserligen lägga en helg på att måla här istället eftersom vi inte kunde få färgen innan vi flyttade men det får vi leva med. Vi får iallafall lite färg.


Jag ska snart ta Maximilian i vagnen och gå en runda, ska nog äta innan med så jag har det gjort. Han ligger ändå här och sover nu.

Av Debora Persson - 28 oktober 2009 22:48

Efter BVC idag så ringde jag Fanny och vi gick en lång runda. Nästan en timme, ihopp om att Maximilian skulle somna. Det gjorde han aldrig men Fanny skulle iväg sen så vi gav upp.


Dagen har sen varit allmänt jobbig, jag har varit så sjkut trött hela dagen så jag har mest fått sitta och vänta på att Maximilian skulle somna så jag med kunde få sova 5 minuter.


Han somnade aldrig. Lite somnade han och det gjorde han på min mage/bröst, det är typ enda gången han somnar så är det där. Han är väl van vid att höra mitt hjärta. I vilket fall kunde jag själv inte sova sittandes och när jag försökte flytta på honom så vaknade han och visade sitt missnöje över att jag väkt honom genom att skrika en timme.

La honom sen i vagen och gick en timme till med honom i hopp om att han skulle somna så jag med kunde få sova 5 minuter. Han somnade tillslut i vagnen men vaknade samma stund som vi passerade in genom ytterdörren.



När mannen kom hem så satte vi igång att koppla ur min vän Tvättmaskinen. Vi la upp den på blocket igårkväll eftersom vi inte får plats med den i andra lägenheten. På mindre än ett dygn har har vi fått 7 bud på den! Så den blir vi förhoppningsvis av med i morgon!




Av Debora Persson - 28 oktober 2009 21:04

När lillasyster var och hämtade våra nycklar igår fick hon ta lite kort på lägenheten så vi kunde minnas lite hur den såg ut. Kom inte ihåg tapeterna och lite sånt.

Ja, får hoppas vi kan göra det lite snyggare sen eftersom det är inte världens snyggaste. Som sagt så ska vi ju få det otroligt fula blåa golvet i vårt sovrum utbytt. Tapeterna skulle varit trevligt om man fått nya med men det får vi inte förrän om ett par år, om vi inte fixar det själva. Är kanske bud på att göra det ändå.. Så tråkiga tapeter där är ju.


   En del av köket

     Tvrummet       

  Vårt sovrum     Maximilians rum

BVC

Av Debora Persson - 28 oktober 2009 13:05

Sista BVC-besöket idag innan flytten.


Idag 5 veckor gammal vägde han 4770 gram. Han har gått upp 300 gram sen förra veckan.

Idag hade han dessutom blivit 56.5 cm lång. Sist vi mätte han var för 16 dagar sen och då var han 53.5 cm lång.

Och så har han nästan växt 1 cm runt huvudet med på en vecka. 7 mm om vi ska vara exakta.


Annars gick besöket snabbt och det blev inte mycket prat egentligen. Fick skriva på papper på att vi byter bvc och lite sånt bara.

Nästa gång det är bvc-besök så är det läkarkontroll för lillemans del. Det blir väl av om 1-3 veckor.




Av Debora Persson - 27 oktober 2009 21:59

Det ser fortfarande ut som jerusalems förstörelse här hemma även om vi fått en hel del packat. Vi har en massa kassar med skräp och saker som ska slängas.

Egentligen är det inte så mycket kvar, ser nog bara ut så eftersom allt ligger lagom fördelat över hela lägenheten.

Vi har bokat ett släp till på lördag, dom hade inga inne just nu men det kommer alltid in släp hela tiden sa han så det är bara att hoppas på det nu för annars sitter vi i skiten kan man säga.

Lillasyster har varit och hämtat våra nycklar idag med och skickat dom till oss vi har väl det mesta klart kan jag tänka, fast det känns som om vi glömt något viktigt...?

Sjukt trött på att packa och städa en massa nu.

Vill gärna ha lördag nu så vi kan lämna detta stället och komma till nästa. Få packa upp allt. Det är det roligaste med flyttningen.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards