♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 13 augusti 2010 17:49

Inga mer olyckor skedda. Än så länge :)

Vi plockar och fixar här hemma idag. Jag är otroligt trött så kommer nog somna tidigt ikväll. Mannen håller på med maten i köket så snart ska vi äta med :)

Maximilian mår inte alls bra idag. Hostar och fräser när han andas. :(

Får hoppas han blir bättre till nästa vecka iallafall..

Har inte mycket mer att berätta nu så får bli senare isåfall :)

Tjao

Av Debora Persson - 13 augusti 2010 12:43

Snacka om fett missförstånd.

Jag har blandat ihop alla papper från folkhögskolan & Komvux. Jag får helt enkelt skylla på att jag har småbarn hemma och inte kan tänka på allt här i livet.

När vi kom bort till skolan så insåg vi att det var lagom fel.

Jag ska iallafall gå på folkHS och inget annat.

Visserligen är det skönt att vi insåg det nu för då har jag en massa mindre att tänka på nu. Lektioner och kurser är redan satta och jag slipper söka fler för att få rätt bidrag och så vidare.

När jag kommer dit på onsdag så börjar det. 30 lektioner i veckan.

Inte konstigt att vi inte fick ihop det med tider.


Är som sagt inte min dag idag vill jag lova.

Men efter det här är jag faktiskt lite gladare.

Av Debora Persson - 13 augusti 2010 10:43

Fredagen den 13:e. Jo tacka FAAN för det.

Biljävlen har gått sönder.

Så nu ska jag sätta mig på bussen och åka till skolan, som jag varken vet vart den ligger eller vart jag ska. Vilken buss jag ska ta eller något sådant.

Inte MIN dag idag.

Av Debora Persson - 12 augusti 2010 21:23

Pratade med mannen för en liten stund sedan.

Han frågade om det regnade hemma och jag svarade nej.

Precis efter vi lagt på så smäller det till utav bara faan. Och det ÖSER ner regn.

Sonen har börjat snora massor nu. Förkylningen är verkligen på rejäl ingång. Han frågade om han fick sova jämta mamma i natt, så nu har jag lovat honom det :) Han är trött och seg. Försöker skratta med han orkar inte. Trött, men jag tror att han kommer envisas med att vänta att sova tills pappa kommer hem. Honom saknar han ju. Tror han har feber nu med. Han hade inte feber på VC så får kolla sen vid nästa blöjbyte. Till på köpet har han blivit totalt röd och svullen i baken med så han tycker inte alls det är mysigt att byta blöja. Gör väl ont på stackarn :(


Pratade med mamma för en liten stund sedan. Skor måste ju pojken ha tills han börjar dagis. Fick stränga order att gå till en riktig skoaffär som säljer KAVATskor eller liknande. Där kan de mäta fötterna och ge honom riktiga skor.

För jag sa att skor som vi köpt på H&M inte passar. Stl 18-19 är för små. Stl 20-21 är på tok för stora.

Kavatskor har vi fått ett par som Algot hade när han var liten. Dom är riktigt stabila. Dessutom är dom fortfarande som nya. Så bra kvalité är det på skorna.

Under skorna är fortfarande prislappen kvar- 269 kr! För 10 år sedan. Kan ju bara tänka vad ett par sådana skor kostar idag!?


Så vi kom fram till den bästa lösningen,  

Maximilians ettårsdag närmar sig med stormsteg och av sin mormor har han just önskat sig ett par KAVATskor.

Passar perfekt lagom tills dagen han börjar på dagis på riktigt för innan dess är det ju bara inskolning och då är det ingen skopanik direkt. Skönt att vi slipper tänka på det med nu :) Dessutom har han ärvt ett par vinterskor som oxå är KAVAT och även ett par gummistövlar som han även kan ha på dagis.


 


Nu ska vi fortsätta mysa och titta på tv. Det är verkligen ingenting på tv idag. Och alla filmkanalerna visar samma gamla filmer som de visat senaste halvåret så är tillochmed ingenting där heller.

Förresten så har det slutat regna nu! :)

Av Debora Persson - 12 augusti 2010 20:01

Efter att vi varit på dagis så somnade ju Maximilian. Sov kanske en timme sen vaknade han och bara skrek och hade sådär svårt att andas. Som om han vore helt tjock i halsen igen. Var absolut inte lika illa som i natt men ringde iallafall bort till vårdcentralen så vi fick en tid vid 16.

Doktorn lyssnade på hjärtat, andningen och allt det där. Eftersom han kliade och drog i öronen med så kollade hon om han hade öroninflammation men det hade han inte.

Hon tryckte ner pinnar i halsen för att titta, hon såg att han hade stora mandlar och det kunde påverkat andningen en hel del.

Allt verkade bra med honom men hon hörde att det var inte ansträngt att andas för honom.

Blev ett stick i fingret. Vi förberedde för oss på en arg pojk men han kände nog inte ens sticket för han sa ingenting. Det enda han var lite sur över var att hon höll fast hans finger en stund. Han fick sen ett plåster som han tyckte var väldigt intressant. Han kunde nog inte koppla riktigt att det satt på fingret för han vände och vred på hela handen och tittade underligt på fingret han hade plåster på.

Blodprovet visade heller ingenting direkkt så då var det nog helt enkelt bara förkylning. Fick en medicin mot hosta och som även hjälpte till att vidga i halsen så det skulle bli lite lättare att andas.


Efter VC gick vi hem en liten stund, gjorde oss i ordning och gick sen mot apoteket och affären. Mötte upp K på vägen.

Väl på apoteket insåg jag att den medicin vi skulle hämta ut fick vi ju för någon månad sedan till honom så struntade i att hämta ut den eftersom vi har den hemma.


Gick sen hem till Karin och umgicks en stund innan vi begav oss hemåt igen. Mannen jobbar kväll idag så han är inte hemma än på ett par timmar. Men det är hans sista dag idag för sen ska han vara hemma med Maximilian igen eftersom jag börjar skolan nästa vecka. I morgon måste han vara hemma med oss eftersom jag ska till skolan och fixa massor i morgon och jag har noll aning om vart jag ska, så vi tar bilen bort så slipper jag åka buss med barnvagn och hela kittet mot ingen aning :)


 


Av Debora Persson - 12 augusti 2010 11:51

Vi har precis varit nere på Maximilians dagis.

Det såg jätte bra ut och han kommer definitivt att trivas! Han hade redan fått sin lilla hylla i hallen och sin korg i blöjrummet där blöjor och extrakläder ska ligga. Så nu är det bara Maximilian själv som fattas ;)

Dagisfröken visade oss runt bland alla avdelningar. Tror där var flera stycken småbarnsavdelningar, syskonavdelning och flera avdelningar för de större barnen och allt vad det var.

Bra var det att dom faktiskt hjälpte till om man pottränade barnet.

(jag har hört att dagis kan vara rätt tjuriga när det gäller potträning eftersom fröknarna inte vill ha en massa extra jobb med att jaga ungar som ska sitta på pottan och allt det där. För det är enklare med att bara sätta på en blöja).

Jag sa att vi brukar sätta Maximilian på pottan efter maten och det skulle dom med göra sen då. Perfekt!

Än så länge är jag helnöjd med dagiset. Får se vad vår lille son kommer tycka sen när han väl börjar där med.

I slutet var Maximilian så trött och gnällig så det var bara till att gå hem på fem raka. Satte honom i soffan medans jag gjorde välling och han däckde direkt! :)


 



Av Debora Persson - 12 augusti 2010 09:48

04.30 vaknade vi i natt. Maximilian skrek. Eller skrek, han försökte iallafall. Han lät som ett helt ånglok när han andades och man såg paniken i hans ögon för han inte kunde andas ordentligt. Han hostade och fick jätte ont varje gång han hostade.

Efter en liten stund lugnade han ner sig och andades bättre och somnade om. Jag kunde inte somna om på länge för jag fick för mig att han skulle sluta andas.

Men vid åttaa när vi vaknade igen så var allt borta. Annars hade vi fått åka in med honom. Men nu var det som bortblåst. Han hostar lite bara, men får inte ont av det iallafall. Får hoppas det inte händer igen!

Nu är han pigg och glad som vanligt igen!


Idag ska vi ringa bort till Maximilians dagis, ringde dit i måndags och fick tider för inskolning mm. Jag sa att jag ville dit och titta innan dess eftersom jag inte ska vara med på inskolningen. Så ska ringa och se när vi kans traska bort dit.


Annars har vi inget mer planerat idag. Fint väder ute så får väl bli en runda i solen med.

Får lägga ner att skriva nu för Lilleman är och pillar på tangenterna hela tiden.

Av Debora Persson - 11 augusti 2010 22:09

Jaha, då är snart denna dagen över.


(Kan det ha skett ett under, ett mirakel, ett fel?!!?)

Trotts att det är SPORT på tv, så har båda pojkarna däckat i soffan.

Mannen med tvdosan i handen och Maximilian med nappflaskan i handen.

Båda snarkar.

Men att somna under sporten? Mannen borde skämmas. Har nog aldrig hänt tidigare.

--

Antar då att det är läggdags för våran del nu..Synd eftersom mannen inte ska upp tidigt i morgon eftersom han jobbar kväll så hade kunnat glo på en film eller något men så verkar det inte bli..

God natt folket!



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards