♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2013

Av Debora Persson - 30 september 2013 20:04

Mannen och hans kompis har startat företag och nu säljer de barnkläder på nätet.

Sidan heter Like A Kid och ni hittar den HÄR.

Kika in på hemsidan och gilla dom på Facebook.

                                                             


Av Debora Persson - 29 september 2013 20:39

Om några veckor är dessa små gullen redo att flytta! Maximilian säljer dom så är någon sugen på en eller fler kaniner så säg till!

 

Idag har vi haft fullt upp. Vi har åkt bort till farfars verkstad och lämnat vå bil som ska fixas och fick då låna pappas bil under tiden. På vägen hem stannade vi inom mormor och morfar. Maximilian som satt i bilen tidigare hade sagt att han älskar att äta hos "mormor Majs" hade tur för när vi kom till mormor och morfar stog maten på bordet och det var lika gott som vanligt! Till efterrätt blev det äppelpaj. Barnen lekte lite och sen började Vilmer dela ut våra skor. När han vill åka hem så går han och hämtar våra skor och ger oss så det är ett tecken på att det är dags att åka hem. ;)

Vi begav oss hemåt mätta och belåtna.

Söndagkväll nu och helgen har gått galet fort! Önskar att helgen var lite längre! Så man kan hinna med lite mer. Ska slänga mig på soffan nu och räkna lite matte tänkte jag. I morgon påbörjas ny arbets- skol- och dagisvecka med fullt upp från morgon till kväll.


Av Debora Persson - 29 september 2013 20:17

I fredags blev det utflykt till Kristianstad för vårr del. Vi var på Biltema, Jula och de affärerna som är lagom roliga. Sedan åkte vi in till stan och skulle hämta en present på BR leksaker som man får om man fyller år när man är medlem i BRklubben och så blev det en sväng inom H&M med eftersom jag hade presentkort där så fick vi lite handlat på barnavdelningen med.

Vilmer fick sig en tjockare jacka eftersom det börjar bli rejält kyligt om mornarna nu. Häromdagen var det 0 grader så då är det för kallt med skinnjackan. Dock blir det ju varmare under dagen.. Maximilian har jacka som fortfarande passar honom i höst så han behövde ingen ny just nu iallafall.

 

Bebiskläder blev det med.

 

Inne på BR stog Maximilian och valde nog bland de grejer man får välja på när man fyller år. Tillslut valde han något spel.

 

Efter Kristianstad åkte vi till Eko och handlade det sista inför Maximilians barnkalas innan vi tillslut åkte hem till mamma för att fira hennes 46-årsdag. Hon bjöd på hemmagjord gulachsoppa och till efterrätt blev det äppelpaj.

Maximilian tyckte det skulle bli så roligt att träffa moster Kakka igen, vi har ju inte träffats sen i somras eftersom hon bor i Stockholm nu. Men hon hade med sig en mössa till bebisen iallafall som jag skickat henne att köpa eftersom den inte fanns här nere i butikerna. Ballaste vintermössan till en nyfödd!

 

Eftersom Karin inte är kvar nästa helg när det är kalas för Maximilian fick han sina födelsedagspresenter med. De är från Karin, Khaled, Kalle och Sofie. Angry Birds, Spindelmannen och Pez är ju stora favoriter! Sen fick han även en Lär Mig Mer Bok så han var minsann nöjd!

 

Även Vilmer fock sig lite presenter...  

 

Av Debora Persson - 29 september 2013 07:46

I morse vaknade mina prinsar strax efter 06 och det gjorde jag med.

Morgonmys deluxe i sängen och vi steg upp strax innan mannen kom hem från jobb. Han hade hoppat in extra i natt på jobbet han hade i somras.

Vilmer och jag myser i soffan denna morgon medan Maximilian sitter i köket och bygger med sitt smålego han fick i födelsedagspresent igår.

 



Av Debora Persson - 28 september 2013 20:18

Idag hade Maximilian barnkalas och de bjudna var hans kompisar på hans avdelning på dagis.

Perfekt start nu när han börjat på nytt ställe och ska lära känna många nya kompisar.

Vi hade hyrt ett ställe för att slippa ha kalaset hemma.

Till vår hjälp hade vi lillasyster Karin, lillebror Algot och Danne. Karin var lektant, Algot hjälpte till med det mesta och Danne var kökshjälp ;)

När alla barnen hade kommit så bjöd vi på korv med bröd. Därefter blev det lek och sedan presentöppning. Efter presentöppningen var det dags för fika och då bjöd vi enklast på glass, maränger, bullar och kex. Eftersom det var både allergi mot mjölkprotein och ägg bland barnen så var det enklast med glass :) Vi sjöng för födelsedagsbarnet och efter vi fikat så hade Karin hittat en skattkarta och barnen fick bege sig ut för att leta reda på skatten och dess ledtrådar. För varje ledtråd de hittade fick de ett uppdrag/lek att göra för att få nästa ledtråd och tillslut var det dags för skatten och den var såklart gottepåsarna. När barnen fått sina godispåsar var kalaset över och jag tror både föräldrar (de som var med) och barn var väldigt trötta! :)


En otålig Maximilian väntade på sina kompisar!

   

Stora lillebror.

   

Vi sjunger för födelsedagsbarnet.

 

Vilmer är ute på skattjakt.

 


Nästa helg har vi ett kalas till då släkt och vänner ska fira vår 4-åring.

Så kommande vecka blir det mer bakning och kalsfix! :)


Maximilian fick massor med fina presenter av sina kompisar. Bland annat piratsaker, smålego, Vem Där-spel, troll, tatueringar, godis, pennor, målarböcker, pysselbok och bilar.

 

     

Piraten!

 

Av Debora Persson - 27 september 2013 22:48

Idag har vi haft fullt upp från morgon till kväll!

Skolan hela förmiddagen och därefter blev jag hämtad av mina pojkar och vi begav oss iväg till Kristianstad för shopping.

Efter shoppingen blev det kalas hos mamma eftersom hon fyller 46 år idag!

Grattis till världens bästa mamma!

Efter kalaset åkte vi hem och fixade inför Maximilians födelsedagskalas.

Maximilian vägrade såklart att förlja med oss hem eftersom det var en massa barn kvar fortfarande när vi skulle åka så han frågade snällt sin gamla mormor om han fick sova över där och det fick han såklart.

Efter Maximilians förfrågning om övernattning kom yttligare en förfrågning från en annan liten grabb (Götes barnbarn) så ikväll fick dom två små herrar som övernattar.

De har även Karin hemma från Stockholm så de har fullt hus i natt! :)

I morgon är det barnkalas! Nu ska jag gå och nana så jag orkar med morgondagen. Förhoppninngsvis kommer Maximilian hem innan kalaset :)

Och även Karin med för hon ska agera lektant på kalaset!

Jag skriver mycket mer i morgon!



 

Av Debora Persson - 26 september 2013 20:05

Vecka 26+3 idag och strax efter 8 var jag hos barnmorskan för att göra glukosbelastningen. Fick 5 minuter på mig att dricka upp det som fanns i glaset. Fick en smärre chock efter första klunken, smakade det verkligen såhär?!

Kräkmedel deluxe. Sött och taskigt. Hann precis dricka upp på de fem minuter jag hade. Det kom en annan tjej strax efter mig och när hon druckit upp sitt så fick vi titta på film om amning. Sen var det bara att vänta och vänta. Min barnmorska kom sen och hämtade mig. Dags för kontroll. Vi lyssnade på bebisens hjärta och allt var bra där med. Magen mättes och jag är helt normalt tjock då jag låg precis mitt i kurvan. Vi pratade om amning, förlossning och min foglossning.

Hon sa till mig att jag ska ringa sjukgymnasten så de kan hjälpa mig med det. När det gäller amning så ska jag amma denna gången med och förlossningen är jag sjukt jävla rädd för så den ska vi prata med om nästa gång. Jag vet att jag inte borde vara rädd och jag har ändå gått igenom det två gånger tidigare men för varje gång blir jag mer rädd. Konstigt nog.


Hjärtslag: 150/minut

SF:26

Glukos: 5.5


Efter jag varit inne hos barnmorskan fick jag sitta ner och vänta lite till eftersom det skulle gå två timmar innan jag kunde stickas i fingret. När det väl var dags såå fick jag väga mig och sen stickas i fingret. Om värdet låg på 10.0 eller mer så var det inte bra men jag låg på 5.5 så någon diabetes var det inte tal om. Tror jag låg på 5.9 med Vilmer och Maximilian. Bra jobbat av mig! Eftersom mitt värde såg så förbaskat fint ut så kunde jag bege mig därifrån.

Nästa besök gör jag vecka 30.

 

Av Debora Persson - 25 september 2013 21:33

I morgonbitti ska jag på glukosbelastningen och hoppas det går lika bra som de andra gångerna. Då har jag inte ens varit i närheten av graviditetsdiabetes. Det jobbiga i morgon blir ju att jag varken får äta eller dricka något på hela förmiddagen men har jag överlevt innan så gör jag nog det i morgon med :)

Igår var vi förresten och köpte syskonvagn. Inte alls dyr och denn var jättefin där det är vändbart handtag, 4 rejäla däck som funkar perfekt under vintern, två smjukliftar och lite annat som är bra att ha. Lätt att köra och lätt att fälla ihop. Dock så är den lite tyngre att lyfta in i bilen och sånt än de andra dyra vagnarna men sen å andra sidan så väger ju en syskonvagn överhuvudtaget mer än en enkelvagn och så jätteofta kommer inte jag lyfta in någon syskonvagn i bilen heller. Så jag är nöjd med vår vagn iallafall!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards