♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 31 maj 2010 21:58

Idag har vi haft Fia på besök. Först blev det fika och massa babbel som vanligt:) Sen vid 17 var det dags att gå ner till tvätten. Fy sjutton vad mycket tvätt vi hade! Nu hade vi ju visserligen klädseln och kuddfodralen till soffan som vi tvättade med men vid 21 var vi klara med tvätten iallafall.

Dagen har iallafall varit väldigt trevlig och nu senaste timmarna har gått så snabbt så man inte hunnit med alls.

Nu tänkte jag ta och packa lite medans mannen försöker få Maximilian att somna och så ska han glo på nyheterna.


Så här ser det ut när lilleman och Fia fikar.

Och kladdar tillsammans.

 

Av Debora Persson - 31 maj 2010 10:28

Har fått skickat till mig att lista 7 saker ni inte(?) visste om mig..


  • När jag var liten ville jag ha en sjöko. Hade nog ingen aning om hur stora de var eller hur Icke-Husdjursvänliga de var. Men en sådan ville jag ha iallafall. Men fick såklart ingen..

   


  • Har fotfobi. Har skrivit om det innan så det kanske ni visste. Fötter är äckliga och smutsiga helt enkelt. Oavsett om de är rena och fina egentligen. Bebisfötter klarar jag av för de är fortfarande rena.
  • Hatar att vänta på saker och ting. Och folk. Något tålamod finns bara inte.
  • Litar inte på någon eller något. Jo, någon kanske. Ytterst få.
  • Jag brukar sitta och lösa korsord (pensionärsvarning, jag vet) och inte fan blir jag smartare för det. Men det är kul.
  • Jag ångrar att jag inte gick lumpen. Hade varit skitballt. Och tänk de där gröna helt osexiga långkalsongerna man får. Dom hade jag velat ha. Ser så förbannat sköna ut. Pappa och storebror är stolta(?) ägare till ett par sådana. Men iallafall hade det varit sjukt häftigt och även om jag aldrig skulle få för mig att ligga och krypa i skogen och sova där ute mitt i vintern så hade man varit illa tvungen.

 


Blev bara 6 saker. Kommer inte på mer nu så det får räcka.

Åh, just det ja, jag ska utmana andra på det med. Så nu gör ni det allihopa.

Av Debora Persson - 31 maj 2010 10:04

Äntligen ny vecka! Veckan som har gått har verkligen gått i snigelfart.

Tur den är över.

Däremot kan man ju önska att denna veckan går i snigelfart för annars går semestern för snabbt.

Ny vecka och nya tag iallafall.

Av Debora Persson - 30 maj 2010 22:39

Kvällen har varit lugn. Maximilian somnade för ett par timmar sedan och har inte ens vaknat en enda gång sen vi la homom i sin säng.

Vi har slöglott på tv och spelat SkipBo ikväll.

Nu när jag skrev det där så känner jag mig som en gammal pensionär! Herregud, måste göra något av våra liv. Kan inte sitta som två gammlingar hela kvällarna!

Vad  beror det på? Förr hade vi alltid folk hemma hos oss till efter midnatt. Oavsett vilken dag det var. Rena rama fritidsgården:)

Är det för att vi fått barn eller? Eller för att folk tror att vi är rätt lama efter att ha fått barn? ( sitter hemma och ammar, glo på ekonominyheterna och stickar strumpr till vintern?)

Eller för att vi inte bor lika nära folket längre?

Beror säkert på allt jag skrev. Har skrivit om det tidigare, och sen man blev gravid hörde vissa av sig mer men sen dumpat en sen man fick barn (var visst inte lika kul som de trodde när de fick träffa den lilla gaphalsen)

Vissa blev man dumpad av direkt. Sa upp bekanskapen hux flux.

Bara för att man inte kunde dricka alkohol så blev man därmed hemmasittande varje helg eftersom kan man inte dricka så kan man inte umgås/gå på fest. Men däremot nyktra som kör är gärna bjudna för då har de taxi.

Vissa å andra sidan har man fått bättre kontakt med och umgås allt oftare än vad man gjorde förr. Andra är kvar där de alltid varit:) Det är ju bra och det gillar vi:) Man vet vilka ens vänner är på riktigt.

Livet är allt konstigt ibland. Jag är hellre hemma med världens finaste lilla son än att vara ute med en massa drägg och super skallen av mig om man skulle välja:)

Och nej, jag är inte bitter idag. Jag bara funderar..:)

Nehej, om man skulle gå och lägga sig. I morgon har vi fullt upp hela dagen för då kommer det hit en fin vän och hälsar på oss. Mindre roligt är ju alla ikeakassar med tvätt...

 

Av Debora Persson - 30 maj 2010 18:23

Har abslut inget vettigt att skriva idag. Vi städar och har tråkigt mest.

Har precis ätit pannkakor och ska fortsätta med det vi gjort idag. Städa. Ska läsa lite andra bloggar och vila lite nu efter maten innan jag börjar slita igen.


      

Av Debora Persson - 30 maj 2010 10:29

Grattis till alla morsor på Mors Dag idag. Och mig själv. Har inte tänkt direkt på att jag är en av dom. Jag har firat min mamma och då känns det fel om jag med ska bli firad. Så därför bryr jag mig inte sådär mycket över det.

Iallafall så har det inte blivit mycket firande här hemma idag. Dagen har liksom börjat med städning och är fortfarande städning på schemat. Min present kommer sen tydligen.

Nej, nu får vi lägga ner detta. Maximilian ligger och sparkar på datorn så ev. stavfel är inte mitt fel ;)

Han ligger även och vinkar till sig själv och studerar sina händer.  

"hur funkar det egentligen?"


 

Av Debora Persson - 30 maj 2010 08:32

God morgon.

Ingen sovmorgon idag inte. Idag väckte Maximilian oss lika tidigt som vanligt. Låg och gosade i sängen en stund innan vi steg upp.

La oss ändå rätt så tidigt igår så lite har vi fått sova ändå.

Tyskland vann ju Eurovision igår. Vi såg det ju inte eftersom Sverige inte fick vara med och tävla.

Men eftersom mannen är en tvättäkta halvtysk så får vi väl vara glada för att Tyskland vann helt enkelt.

Låten var väl inget speciellt kan man tycka men ändå..



Idag har vi en hel del att pyssla med här hemma. Hade hoppats på att lillasysterK hade kunnat komma och leka med Maximilian medans vi gjorde det vi skulle men hon skulle iväg.

Men det löser vi själva:) Idag har vi som sagt fullt upp, i morgon får vi besök av Fia och så ska vi tvätta massor. Galet mycket tvätt! Tisdag måste vi packa för att sen ge oss av på natten!

Av Debora Persson - 29 maj 2010 23:20

LillasysterK kom till oss innan, satte oss i soffan med ett gäng chokladkakor och vindruvor och lillasyster fick för sig att göra fondue så det blev det.

Till det startade vi filmen Shutter Island. Lite lagom seg till en början och K somnade. När det väl började hända lite saker och det blev lite spännande så somnade jag. Mannen tyckte det var onödigt att glo ensam på filmen så han satte givetvis på Sporten och glodde.

Nu är han precis hemkommen från att ha kört hem K och vi ska gå och lägga oss.

Tydligen på de 45 minuter av filmen som vi (mannen) såg så var den väldigt psykisk och långt ifrån bra säger min sambo nu. Så frågan är om man ens ska glo klart på den i morgon?

God natt.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards