♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 18 augusti 2010 10:01

Hallå.

Idag är dagen jag börjar skolan! Ska inte vara i skolan förrän klockan 14 så är ett litet tag till jag ska åka.

Kollade busstider häromdan och då skulle bussarna gå bra, en gång i timmen och ibland halvtimmar med.

Idag går bussarna annorlunda. Tillochmed vissa tider skulle man behöva åka tåg och sen byta till buss och åka tillbaka halvvägs :S

Får se sen när man börjar skolan hur man går då för vill absolut inte ta tåget längre än vad jag ska och sen åka tillbaka med buss.


Nu ska vi ta och göra oss i ordning för dagen. Mysa med lilleman som har överskottsenergi och kryper fram mellan rummen snabb som en iller och pratar för full hals. Kryper han förbi något intressant (läs: något han vet att han inte får pilla på) så stannar han upp för någon minut och underhåller sig.

Av Debora Persson - 17 augusti 2010 20:11

Känner ingenting inför i morgon.

Jag ska börja skolan! 

Visserligen är det bara upprop och lunch i morgon så är väl inget märkvärdigt.

På torsdag däremot är det skoldag tror jag så kommer nog kännas mer imorgon kväll antar jag.

Längtar tills allting drar igång nu. Jag har ju faktiskt varit hemma sen i slutet på juli förra året (förutom mars-maj) så ska bli skönt att göra lite annat nu.

Och snart börjar Maximilian dagis och mannen kommer förhoppningsvis få ett nytt jobb i närheten inom snar framtid.

Förresten har det nog löst sig med sista veckan för Maximilians dagisinskolning för mannen fick ledigt några av dagarna och resten kunde han jobba halvdagar så då kunde min lillasyster ta Maximilian sista timmarna innan jag kommer hem från skolan. Så är alla glada och nöjda.


Ikväll ska vi nog dra igång en film, REC 2 kommer jag att rösta på så får vi se vad gubben vill se..


         



Av Debora Persson - 17 augusti 2010 16:57

Vilken seeg dag!
Vi har legat på soffan och glott på Alice i Underlandet. Fattar inte varför folk snackat så mycket om att den ska va bra. Tyckte den var skittråkig och väntade på att den skulle ta slut hela tiden.

Sen har vi mest segat dagen igenom.

Får vila upp sig när man väl kan! Och i morgon ska jag börja skolan... Jösses.

Nu ska vi börja med middagen och plocka lite här hemma.

Av Debora Persson - 17 augusti 2010 11:42

Besöket hos tandläkaren gick ungefär på två röda sekunder.

Förstår inte besöket egentligen. Vi kom dit, jag och Maximilian fick sitta i stolen och hon visade lite bilder på hur mjölktänder ser ut, hur det kan se ut i munnen om barnet använder napp och en bild på godis som hon sen sa att man inte fick äta godis på vardagar.

Sen fick Maximilian en grön tandborste sen var det över.


På vägen till tandläkaren slapp vi som tur var regnet. På vägen hem öppnade sig hela himlen och vi blev helt dyngsura. Maximilians regnskydd på vagnen är totalt kasst. Han blev dyngsur trots skyddet. och sen samlades massor av vattnet i vecken som sen forsade ner på honom, stackarn.


Nu är vi iallafall hemma och dyngsura. Ska gosa ner oss i soffan och titta på film nu.

Av Debora Persson - 17 augusti 2010 10:21

Strax beger vi oss till tandläkaren med Maximilian!


Vad som kommer hända där har vi ingen aning om för han lär ju inte vilja öppna munnen, och särskillt inte nu när en tand i övre käken är på gång.


Vore väldigt pinsamt om han skulle ha ett hål eller något..;)


 

Av Debora Persson - 16 augusti 2010 22:15

Först och främst skrämde Maximilian ihjäl oss när han skulle äta lunch innan. Vi förberedde maten och han den busen satt och gungade på sin stol som han alltid gör fast han vet att han inte får göra det.

Rätt som det är ser jag på avstånd hur han gungar på stolen och att han sen börjar falla bakåt... Springer fram men hinner inte innan han slår i huvudet i väggen och gallskriker.

Men han skrek inte så länge så han slog sig nog inte så mycket utan han blev nog mest bara rädd, precis som vi. Inte ens en bula fick han som tur var!

När han sen får mat så sitter han lik förbannat och gungar på stolen. Den lilla busen.


Sen kommer Karin hem efter ca 8 timmar på väg hem från Malmö. 18.30 åker jag, Karin och Maximilian in till stan och ska titta på en lägenehet åt Karin och Khaled.

Tog oss ett bra tag att hitta rätt.

På vägen hem missar vi bussen så beslutar oss för att gå istället.

21.30 är vi hemma igen.

Nu blir det ett eller två glas vin innan vi lägger oss. Mannen glor ju på fotboll så han är inte så social så det är tur man har lillasyster som övernattar hos oss:)

Av Debora Persson - 16 augusti 2010 14:33

Lite tur i oturen idag.

Karin & Khaled begav sig till Malmö innan och på vägen hem gick Khaleds bil sönder. Han får bogsera bilen till Kristianstad och i veckan kommer min kusin och bärgar bort både vår och Khaleds bil bort till Karlskrona.

Oturen är att vi inte hade någon sådan försäkring som täckte bärgningen men turen är att Khaleds bil gick sönder så vi nu kan dela på kostnaden ;)

Nu har vi gett pappa och farfar lite extra arbete med ;)

Men vad gör det om 100 år?

Dom är bra pappa & farfar :) Dom fixar allt och lite till :) Rena klippor!


 

För övrigt så händer det inte mycket idag. Segisdag. Vi tvättar och glor på tv. Mannen spelar tvspel och jag pysslar med mitt. Det blåser som sjutton ute så vill helst inte ut idag men vi har lite som måste fixas utanför dörrarna med så måste ut iallafall. Har fått hem en massa filmer i brevlådan som vi sen kan ligga på soffan och gotta oss med heela dagen om vi så vill det! Maximilian har sovit en bra stund nu men vaknade nyss och så nu sitter han och sin pappa och leker på golvet.

Av Debora Persson - 16 augusti 2010 10:09

Måndag idag ja.. Ny vecka igen och det är rätt så skönt faktiskt för nu sätter hösten igång.

Jag börjar skolan denna veckan och även om jag skulle vilja vara hemma med Maximilian resten av livet så är det skönt att börja få lite rutin i vardagen.

På onsdag börjar jag som sagt och det ska bli kul samtidigt som det kommer bli ett jäkla jobb känner jag.


Idag är det rena slappedagen för oss. Kasst väder ute och vi har ändå ingen bil så vi kommer inte särskilt långt heller :p

Blir en innesittardag utan att vi behöver skämmas. Sista slappedagen nu på ett tag. Det enda som är inbokat är att vi ska tvätta idag.

I morgon har vi lite mer att göra. Maximilian ska gå på sitt första tandläkarbesök och så ska vi se om lillasyster kan fixa mitt hår.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards