♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2011

Av Debora Persson - 31 juli 2011 07:56

Gomorron!

Sist jag kollade klockan i morse var den kvart i sex ungefär så det blev ungefär två timmars sömn för min del..

Nu är jag pigg, vaken och redo för sista flyttstädningen innan vi beger oss mot ny adress.

Mina ögon går i kors så bråka inte med mig idag.. ;)

Pax för att få sova i bilen sen när vi är på väg!

Nu ska jag asa migg upp för att göra mig i ordning innan Oskar kommer och hämtar mig. Då blir det frukost!

 

Av Debora Persson - 30 juli 2011 16:53

Idag vaknade jag vid elvatiden, gjorde mig i ordning för att sen åka hem till lägenhten och fixa lite där hemma. Fick en hel del gjort men det är såklart massor kvar att göra.

  Saknar min lilla älskling idag, men i morgon får jag äntligen träffa honom igen :) Idag var han ute på sin första cykeltur, och den var med farmor och farfar. Får ta och fixa min cykel med snart så man kan ta och bege sig ut och cykla med honom med.


Om två timmar är det dags för arbete igen, är inte alls taggad för det ikväll. Natten till idag var väldigt lugn och jag hoppas på denna natten med blir det. Behöver det om jag ska orka med i morgon för då får jag inte många timmars sömn. Två-tre timmar kanske... Somnar nog inte förrän vid 5.30 och stiger väl upp vid 8 i morgon när mannen och de andra kör hemifrån.


Nehej, lägga mig på soffan och vila en timme innan jag beger mig. Är toktrött så behöver all vila jag kan få..

 

Av Debora Persson - 29 juli 2011 20:15

Idag har varit en riktig städdag vill jag lova! När mormor kom så satte hon och jag igång med köket som är en av de saker som tar allra längst tid när man flyttstädar. Vi höll på med köket heeela dagen.

Vi pausade visserligen när vi åkte till Maxi och handlade och sen bjöd mormor på lunch. En minipaus blev det när det var dags för kaffe, jordgubbar och muffins. Men annars höll jag och mormor på med köket fram till 18.00 så vi har haft fullt upp!

Även Oskar kom och hjälpte oss med en del saker med idag.

Fick lite dåligt samvete för vi inte hade så mycket tid att leka med Maximilian idag men han var så duktig ändå, han satt snällt och tittade på Musses Klubbhus, men tyvärr så var vi inte så sociala mot mitt lilla hjärta idag. Men som tur är så har jag hört att han kommer ha en bra helg när han är hos sin farmor och farfar! :)

Tur vi hade mormor hos oss idag för vi fick så mycket hjälp av henne och mycket blev verkligen gjort idag!


I morgon när jag vaknat så ska jag ta och bege mig bort till lägenheten igen för att fortsätta med städningen så det inte blir så mycket på söndag att göra!

För nu befinner jag mig i min ensamhet hos lillasyster. Skulle börjat jobba 23.30 idag men hoppar in 23.00 istället. Egentligen borde jag vila för är riktigt slut efter dagens städning men kan inte sova tyvärr så det är tur man inte jobbar såå många timmar i natt.


Jag saknar redan min lilla Maximilian, honom kommer jag inte träffa förrän på söndag eftermiddag! Undrar ens om jag varit ifrån honom så länge tidigare!? Tur man kommer ha fullt upp under helgen så tiden går snabbare och jag får träffa Maximilian snabbare! :)


Jättetack mormor♥ för hjälpen idag!
Och tack Oskar för hjälpen!




 


Av Debora Persson - 29 juli 2011 09:34

Det värsta är när man vaknar mitt i natten och inser att ens pass alldeles snart går ut. Jag vaknade i natt och kom att tänka på att mitt pass går ut när som helt och mitt leg gick ut i januari så jag har hela tiden tänkt att jag har gått om tid på mig att fixa nytt eftersom passet inte går ut förrän i augusti. Men nu vaknade jag och fick panik, måste ju kunna visa upp att jag är jag och att jag är giltig nästa vecka!

Låg vaken i en timme innan jag somnade.

Nu på morgonen såg jag att jag hade tur som har ett pass som håller lite till, men det kanske är dags att fixa nytt snart..... Men frågan är om man ska skaffa pass eller vanligt Idkort. Pass är ju inte lika smidigt att ha i plånboken men passet kan va bra att ha ändå ifall man skulle få för sig att åka någonstans i framtiden.


God morgon förresten! Äntligen fredag och helg, fast vi ska jobba denna helgen så har vi längtat! :) Nu blir det frukost och sen kommer mormor och sen sätter vi igång med det vi ska!

P.s Jag vet att bloggen är rätt tråkig nu och det uppdateras inte som jag brukar, det har jag hört av min karl. Blir bättre snart ska ni se! :) Mycket just nu bara...

 

Av Debora Persson - 28 juli 2011 19:21

Denna eftermiddagen har vi packat och plockat här hemma. Har massor kvar men har kommit en bra bit på vägen, det är dock inte det lättaste när man har en gnällig liten älskling som har vägrat att sova på hela dagen. Snart ska han få sig ett bad och sen tror jag nog att han slocknar rätt så snabbt.

Det bli vår sista natt här hemma ikväll, känns gudaskönt! I morgon kör ju mina pojkar och sover resten av helgen i blekinge och jag spenderar helgens nätter hos lillasyster.

Så i morgon kommer vi verkligen ha fullt upp med allt, sängen ska skruvas isär, tv ska ner från väggen, fönster ska putsas, skåp och luckor ska rengöras och mycket mer. Ju mer vi gör i morgon desto mindre behöver jag göra på söndag för då har jag hand om städningen medans alla karlar bär flyttkartonger. Jag måste ju helst hinna klart med städningen lagom tills karlarna är klara så de slipper vänta på mig.

Men som tur är kommer min mormor och hälsar på oss i morgon och styr upp det hela:)

Hon är bra på allt, så oavsett om hon får underhålla Maximilian eller hjälpa till med packningen så går det nog kalas. Såklart ska vi ju hinna umgås lite med:)

På kvällen när pojkarna åker till blekinge så ska jag hem till lillasyster, jag börjar jobba 23.30 (!) så får underhålla mig själv några timmar. Lillasyster befinner sig just nu i London så henne kommer jag inte se mycket av..

Nu blir det iallafall strax middag och sen blir det väl till att fortsätta med att packa... :)

 

Av Debora Persson - 28 juli 2011 12:33

Här kommer några av de bilder som pappa skickat till  mig från när vi var i Norje förra veckan. Bilderna från Skattjakten dröjer lite till. :)

Klicka för större bilder.

                       

Av Debora Persson - 27 juli 2011 20:01

Idag var vi i stan, jag och Maximilian. Efter en stund möter vi upp mamma och Algot som skulle handla lite kläder. Mamma bjöd på lunch och det blev bakad potatis med kyckling och ananas för min del.

Jag fick en tröja och ett par byxor köpta till Maximilian som blir lagom till hösten.

Det blev leksaksaffären med och därifrån kom Maximilian med en kassaapparat som han fick av morbror Algot!

Snacka om nöjd Maximilian! :)


   

 

Nu är det iallafall kväll, Maximilian är riktigt slö och gnällig och jag tittar på Tina som befinner sig på Sweden Rock. Om  mitt hjärta vill somna snart så ska jag packa och fixa lite här hemma så jag får lite gjort här hemma. Problemet är att man inte vet vart tusan man ska börja någonstans...

 

Av Debora Persson - 27 juli 2011 11:35

Ledig dag idag och jag har tusen saker att göra. Måste in till stan och fixa lite, baka och packa. Börjar dra ihop sig rätt rejält nu inför flytten och vi har massor kvar att göra. Och på fredag kväll lämnar vi bostaden för jag ska jobba natt och sover därför hos lillasyster. Mannen ska jobba i helgen med och tar med sig maximilian till Mörrum fram till på söndag då vi flyttar så vi har egentligen bara fram till fredag på oss att fixa här hemma.

Känns skönt att man snart kan koppla av och tänka på annat än flytten nu, om några dagar har vi tid för allt annat som inte har med flytt att göra och det är ju så mycket annat roligt som händer som man gärna vill tänka på. Men först ska vi bli blekingebor:)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards