♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Debora Persson - 28 februari 2011 21:59

Som ni ser har det kommit upp lösenordsskyddat inlägg..

Det är ni som är familj och vänner som får tillgång till lösenord så har ni inte fått det ännu så be om det så kanske ni får det :)

Och får ni det så betyder det självklart att ni håller lösenordet för er själva! Det kommer såklart inte komma så många lösenordsskyddade inlägg! Så det är inte mycket att oroa sig över. Men nu har det precis kommit ett här under!


 

Av Debora Persson - 28 februari 2011 21:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Debora Persson - 28 februari 2011 21:15

Fick idag bilder från pappa som han tog i helgen. Eller ja, jag är väl en stor del av bilderna som togs för jag älskar hans kamera så jag gick runt med den mer än honom;)

Här kommer iallafall några av alla 100 bilder han skickade..;)


Att få ett bra foto på barnbarnen var icke lätt...

Jag, Daniel & Alexandra fick försöka få ordning på barnen men det gick knappt det heller....Här kommer ett par bilder från försöket..

Maximilian, Li och Hugo

            Jag & min älskling♥

  Min snygga lillebror   Ser trött ut hjärtat   Buslasse i farten..   Jag & Hugo   Ser ut som om Maximilian fixat sig en ny frilla.. Men det är bara Sofie:)   Lilla Hugo   Glad i hågen hos morfar   Kalleponken och Sofie   Rebecca   Sofie och Maximilian   Kalleponken  

Min lilla skitunge♥   ♥   ♥♥   ♥♥♥   Jag och Hugo  

Älskar när han gör den minen och morrar till♥

  ♥♥  

Av Debora Persson - 28 februari 2011 12:33

Sådanhär post är alltid rolig att få i brevlådan! :)

 

Jag som alltid har koll på födelsedagar, namnsdagar och andra sådana dagar hade helt glömt bort min egen namnsdag. Idag är det Maria!

Enda namnsdagen jag har på året. Men min mormor har med stenkoll på dagarna och det var av henne och morfar jag fick kortet och lotten av! :) Det tackar vi för! Tyvärr var det ingen miljonvinst på den men det gör inget ;)

Av Debora Persson - 28 februari 2011 08:50

God Morgon, Idag är vi hemma jag & Maximilian fast vårt sportlov är över.

Maximilian spydde så sent som igårkväll när han hade lagt sig och precis somnat. Då tömde han lilla magen. :(

Så idag blir vi hemma och myser & leker.

Iallafall så är det ny vecka nu. Har en hel del inplanerat som jag hopp jag kommer hinna med.

Idag är det även sista februari,  så skönt för nu kan väl ändå våren börja på riktigt?!

Vi behöver sol och värme!

    

Av Debora Persson - 27 februari 2011 20:15


  Två plåtar kärleksmums blev bakade idag. En med kokos och en med strössel. Mycket kakor blev det men på tisdag ska vi åka och hälsa på hos mamma och de andra och då tar vi fika med oss! :)



Av Debora Persson - 27 februari 2011 13:15

Tradig dag idag.

Hade kunnat ge en miljon för att åka ner till farfar och Sonja som tillbringar 5 veckor i värmen nere i Indien.

Maximilian har åkt på någon kräksjuka men det börjar avta och han är pigg emellanåt. I natt hade dessutom grannen fest som hette duga. Man hörde exakt vilken musik hon spelade och man hörde öven texten på musiken. Vi hade kunnat ha fest hemma hos oss och festa på hennes musik. Nu var det ju knappast fest vi ville ha. Mannen skulle upp klockan 05 för att jobba..

I början av veckan gjorde jag en lista på allt jag skulle hinna med denna veckan men har knappt inte gjort något. Som sagt har hela veckan varit jobbig för oss alla och idag är jag inte på något vidare humör heller men ska se till att hinna med en hel del ändå. Plugga får jag göra när mannen är hemma ikväll så jag kan fixa här hemma. Fixa kattlådan, dammsuga, hinna baka, städa Maximilians rum och massor mer står på schemat =)


 

Av Debora Persson - 26 februari 2011 21:00

Hej!

Vilken dag det varit!

Morgonen började med att jag väckte hela huset när jag ställde Maximilians bilstol i trapphuset och den tippade bakåt så jag hann inte ta den innan den for rätt ner i trappan och dånade och small så det ekade i hela huset.

Strax därpå hörde jag grannungen på våningen under gallskrika.. Detta var strax innan 08.00

Och visst var det lite knepigt att ha en son, en bilstol, en väska och en kasse på mina två armar.. Men det gick bra faktiskt ändå. Både buss och tåg gick okej först.

Maximilian var glad i hågen och tyckte det var roligt att åka buss och tåg men sen började han bli trött och gnällig.

I Bromölla mötte Kalleponken och Sofie upp oss.

Tog oss ett bra tag att få ihop det där med barnstolen i bilen men tillslut gick även det.

Affären nästa och sen begav vi oss mot mammas hus.

Absolut ingen trvlig syn att se på vill jag lova!

Usch och tvi verkligen.

Kändes inte alls bra och man började tänka en massa igen.  

"tänk om någon varit hemma" "tänk om det hänt på natten" osv..

Där var avspärrat med stängsel och annat så man kom ju inte allt för nära.

Tog massor av bilder på huset men jag ringde och kollade med mamma om jag fick lägga ut bilderna.

 (med tanke på att huset varit med i tidningen, men de var långt ifrån än vad mina bilder är..)  

Och jo visst det fick jag men tycker ändå inte det känns bra att lägga ut så många bilder så bjussar bara på någon bild från det.  


Efteråt så åkte vi mot Karlskrona för lite trevligheter och kalas. Firade Susanne. Blev massor gott att äta och fika. Maximilian var på strålande humör. Han lekte med sina styvkusiner Hugo och Li.

Pappa och Suss ville ha foto på sina små barnbarn när de äntligen var samlade tillsammans alla tre, men det var absolut inte det lättaste vill jag lova! Det slutade med att jag, Danne och Alexandra fick sitta med ungarna i knät i stället. Att få tre små barn att sitta stilla samtidigt brevid varandra går knappast inte...

Tillslut var min lilla herre dödstrött och somnade strax innan vi skulle bege oss hemåt.


Blev inget besök hos mamma eftersom de hade åkt till Ikea för möbelhandling så det besöket får vänta ett litet tag. Insåg sen att jag skulle missa tåget i Bromölla med endast ett par minuter så vi följde med hem till Sofie för att vänta på Oskar som ändå körde från blekinge så han kunde plocka oss på vägen istället.

Ikväll har det varit tacos som gäller samt Melodifestivalen:)


Spännande att åka tåg!


Min farmor, Inge och Maximilian

  Maximilian och Snuff   Smörgåstårta=smarrigt!   Till efterrätt blev det tårta!   Sofie, Kalleponken, Suss & pappa   Kollar in nya presenten..   Suss & Snuff   Maximilian   Sofie & Maximilian   Söta Becca   Hugo & Alexandra   Pappa, Suss, Kalleponken, Sofie & Maximilian   Becca, Sofie & Maximilian   Pappa, Alexandra, Kalleponken, Sofie & Maximilian  






Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards