♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2010

Av Debora Persson - 31 december 2010 23:33

Gott nytt år allihopa!

Sista inlägget för detta året! Hoppas alla haft en bra kväll för det har vi haft här hemma! :)

Av Debora Persson - 31 december 2010 16:09

Innan kom min älskade storebror David med flickvän hit. Med sig hade de Karin, Khaled och lilla Algot. Blev fika och David passade på attt leka med Maxen. Vet ju aldrig när de träffas igen tyvärr för i morgon åker de tillbaka till Umeå igen.

Men det var roligt att de kom hit och fikade med oss iallafall! :)


Maximilian med morbror David♥

       

Pojkarna spelar spel...

    Maximilian står och väntar på att bussen ska komma. När bussen kommer blir han hlt till sig och hoppar och vinkar till bussen och låter som en bil :)    

Maximilian ser nog något roligt...

     

Gudfar Algot fick leka med sitt gudbarn..

   

Väntar på att bussen ska komma..♥

 

Av Debora Persson - 31 december 2010 12:01

Nu blir det stressigt. Har massor kvar att göra och om en stund kommer storebror mfl för att hälsa på eftersom de åker hem till Umeå i morgon istället för på söndag. Och jag vill hinna träffa honom igen innan de beger sig så nu får man lägga på två kål!

Av Debora Persson - 31 december 2010 09:53

Idag fyller världens bästa farfar 73 år!  

(eller som man säger i den åldern, 50+    )

GRATTIS!


 

Av Debora Persson - 31 december 2010 09:32

God morgon!

Årets allra sista dag är här! Kan inte direkt fatta att det är nyårsafton idag. För ett år sedan(känns som förra veckan) var Oskar här, Maximilian var en liten plutt som bara skrek och skrek hela kvällen och när vi väl gick ut vid tolvtiden så somnade min pojk. Men vaknade lika snabbt när vi kom in genom dörren igen. Detta var för ett helt år sedan och det känns verkligen inte som det!

Idag har vi fullt upp hela dagen men massa fix och om en stund ska vi tvätta igen. Hade tur som fick tvättid idag igen eftersom vi behövde tvätta klädseln på soffan.

Av Debora Persson - 30 december 2010 22:18

Hade för tillfället förträngt att jag fyller år på söndag. Så när jag fick förfrågan om jag inte skulle ha födelsedagsfika på dagen blev jag lite förvånad. Så nu är det väl till att baka tårta med?

 

Av Debora Persson - 30 december 2010 17:53

Idag går det verkligen segt att städa här hemma. Vill ha tipptopp till i morgon när det vankas gäster men jag orkar inte idag. Håller på att tvätta med så springer fram och tillbaka till källaren. Här hemma står jag bara och tittar på jerusalems förstörelse och vet inte vart jag ska börja någonstans. Men eftersom jag är mer en kvällsmänniska så kommer jag få några ryck framåt senare i kväll för det brukar jag få, sådär lagom till när man ska kolla på film eller något;) Då blir jag på städhumör.

Vi har iallafall hunnit med att rensa ut lilla toaletten som alldeles för länge varit någon typ av pappersinsamling så man inte kunnat använda den toaletten. Men nu jäklar kan man det :)

Min son har varit duktig och hittat en chokladtomte, själv öppnat den och sitter och kladdar choklad i soffan. Buhu. Då är det iallafall tur att vi ska tvätta klädslen till soffan i morgon så gästerna slipper få choklad i rumpan när de sitter i den.

Nej, nu är det dags att gå ner till tvättstugan igen!

Av Debora Persson - 30 december 2010 15:51

Jag och Maximilian åkte in till stan innan för att gå med lillasyster när hon skulle handla. Jag tog inte med mig någon plånbok eftersom jag ändå inte skulle handla något.

Efter att vi varit på H&M så skulle lillasyster in på systemet och handla till i morgon så jag och Maximilian följde med in i väntan på att mannen skulle hämta oss.

Så efter att ha stått i kö i 20 minuter kom Karin fram till kassa. Fick visa sitt leg och på köpet skulle bruden i kassan se mitt leg med. Jag hade inget med mig så hon blev helt enkelt nekad att köpa sin alkohol.

Jag vet inte om jag såg ut att vara under 20 år och min lillasyster skulle köpa ut till mig eller om bruden bara skulle jävlas.

Men men, ingen idé att bråka så vi lämnade allt och bara gick. Alla flaskor var inslagna i kassan och utrullade på bandet och några flaskor hade hunnit bli packade i kassarna. Nu fick kassörskan fixa allt istället med att plocka undan och göra återköp i kassan med massor av extrajobb.

Jag vet inte om jag ska ta det bra om det vore så att jag såg yngre ut än min lillasyster? Om några år kanske men nu??

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards