♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 19 november 2010 14:00

Äntligen är det helg igen! Ska tvätta om en stund, har massor av tvätt som ska tvättas eftersom vi inte tvättade allt förra gången när någon tog vår tvättid så vi hann inte mer än någon maskin. Lillasyster kommer hit om en stund och ska vara hos oss hela kvällen. Mannen är med jobbet ikväll så vi här hemma ska underhålla oss med Idol så länge.

Ska försöka hinna fixa lite här hemma med så man kan sätta sig i soffan med gott samvete ikväll. Är fruktansvärt trött idag så hade helst sluppit men vila får jag göra sen. Inget vidare väder ute heller. Först regnade det i morse, sen kom snön och nu är det regn igen så blasket ligger på marken och det blåser i luften. :(

Ska strax ner till dagis och hämta hem min underbara son igen.

Fick tillslut upp honom förresten i morse. 06.50 fick jag klä på honom medans han sov. 07.00 skulle han vara på dagis.. Han vaknade till och gjorde lite ljud ifrån sig redan vid 06 i morse så tände lampan och tänkte att han snart skulle vakna då men icke! Jag försökte prata med honom, jag sjöng, satte tvn på hög volym och fick tillslut dra väck täcket. Han rörde inte en fena förrän jag drog väck täcket för då blev han som en liten igelkott igen men han sov fortfarande.

Men som sagt, fick klä på honom 06.50 och när jag lyfte upp honom vaknade han, tyvärr fick det inte bli något morgonmys så fick klä på ytterkläderna direkt och gå till dagis. Trodde då att han skulle bli ledsen när jag lämnade honom för det blir han när han vaknar så sent. Men nu senaste tiden så har han varit ledsen varje dag trotts morgonmys. Men idag var favoritfröken på plats så då blev det inga ledsna miner inte:) Mycket nöjd när jag lämnade dagsiet såklart:)


   

Av Debora Persson - 19 november 2010 06:40

Ska snart väcka min son, eller har egentligen försökt att väcka honom i en halvtimme. Det enda han gör när man försöker prata med honom är att vända sig med ryggen emot en. Man sjunger, pratar högt, tänder lampan och skruvar upp tvn men inget väcker honom. Igår drog jag väck täcket för honom(taskigt jag vet, men det är sista utväg:)) Men då bara kurade han ihop sig som en igelkott och somnade om. Så söt! Får se vad som kan väcka honom idag...

Bra

Av Debora Persson - 18 november 2010 20:08

Det som är bra med jobbet mannen är på just nu är att han kan plocka hem varor som man kan prova på hemma.

Har bland annat fått prova Abtronic (det där magbältet som fixar magrutorna utan att man ska behöva svettas ;), även små "lappar" som man kunde fästa på armar/ben)

Har även testat något med alltiallo i, hårborttagning, massage mm.

Idag fixade han hem Instyler till mig. Ska man köpa den så kostar den som ett helt barnbidrag, så den är visst inte billig. Men jag har provat den ikväll och den verkar hur bra som helst faktiskt. Jag har inte ens borstat håret idag för någon(läs: en liten Sunesson) sågs senast med den igår och sen dess är den borta, men nu är jag banne mig redig i skallen igen:)


Tycker lillasyster ska komma hit och prova den innan den tas med tillbaka till jobbet igen ;)


"Föreställ dig ett stylinghjälpmedel som plattar, stylar och ger volym - allt på samma gång! InStyler är den fantastiska, innovativa, roterande lock- och plattången som tar hårstyling till en helt ny nivå och kommer att förändra sättet du stylar ditt hår - för alltid!"

 


Av Debora Persson - 18 november 2010 17:50

  

  Hej. Äntligen hemma efter en lång dag i skolan. Mannen är på väg hem från jobbet så snart är hela familjen samlade igen. Maximilian ska snart sätta sig i badet och få sitt hår duschat, för det behövs. Han har visst samlat på sig lite av varje i kaluffsen så han är helt tovig i lockarna där bak. Och få honom att bada är absolut inga problem alls. Det är ju det roligaste som finns.. Ska även ta och fixa lite här hemma innan mannen kommer hem, om min son somnar efter badet. Han är på icke-bra-humör idag.

Av Debora Persson - 18 november 2010 06:22

Idag kör vi mjukisbrallor hela dagen.

Annars inte ok men idag är det jäklar i mej helt ok!

Nu ska jag strax väcka min sjusoavre till son. Så bra och hårt som han sover varje morgon borde han sova hela nätterna men det vill han inte.

På morgonen är han jättesvårväckt. Skulle kunna gå in i sovrummet med en hel orkester och han sulle knappt vänt på sig.

Sån är han.   

Av Debora Persson - 17 november 2010 21:51

Känns som om jag stressat hela dagen för är helt slut i kroppen och i huvudet men stressat har jag väl ändå inte gjort så mycket idag..

Maximilian däremot har krävt en hel del av mamma idag, han har varit knepig ett tag nu så kan tänka mig att en liten tand snart är på G igen.. Var ett tag sen han fick upp några tänder nu så skulle inte förvåna mig om det skulle komma någon nu..:)

Snart blir det läggdags för vår del, är rätt så lagom trött nu..


  Äter kvällsmat i soffan. Korv med bröd blev det:)      

Av Debora Persson - 17 november 2010 17:10

Idag var det prat om våld i nära relationer hela dagen i skolan. Filmer och dikussioner på hög nivå. Min pojk är nu hemma och sitter och myser i soffan efter att ha kastat ut allt lego som jag försökte städa upp..:) Går inte riktigt att städa hans rum när man är hemma. Ska sätta mig ner och pussas med min son en stund innan jag ska fortsätta att plocka undan här hemma.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards