♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 24 november 2010 17:37

Maximilian sitter i mitt knä, trött efter dagen.

Snutten i ena handel och med andra handen sitter han och drar ut sina små hårlockar han har bakom öronen  samtidigt som vi sitter & tittar på Emil i Lönneberga 

Av Debora Persson - 24 november 2010 16:49

Kom igen & rösta på oss så vi kan komma iväg på lite semester till solen;)

Maximilians pass måste ju komma till användning mer än en gång bara, eller hur?  

 


Rösta Här!




 

Samtliga 5 vinnande bidrag vinner en vecka på Apollos Mythos Beach på Rhodos. Utresa den 22/5 och hemresa den 29/5. I vinsten ingår resa och boende i dubbelrum/lägenhet samt All Inclusive, för upp till 4 personer. Avresa sker från Stockholm, Göteborg eller Malmö. All transport till och från avreseflygplatsen bekostas av vinnaren själv. Vinstens värde är ca 6300 kr per vuxen och ca 3100:- per barn i extrabädd.

Av Debora Persson - 24 november 2010 15:52

Idag stannade ju mannen hemma med Maximilian. De var på VC, men det visade sig att han inte hade öroninflammation- som tur var! :)

De tog även prover på halsen, och ingen halsfluss heller:)

Men däremot har han feber till och från hela tiden så i morgon är jag hemma med honom igen.

Jag befann mig på kloster idag. Först var det prat om att vi kanske egentligen inte borde åka för snöovädret men vi begav oss iallafall.

Där var en nunna som pratade och visade och berättade och sen fick vi vara med på deras gudstjänst innan vi åkte hem igen.

Det var ganska tråkigt visserligen för ögonlocken var rätt så tunga på mig men sen var det ändå ganska trevligt, hur ofta är man på ett kloster annars? Gäller ju att passa på när man får chansen:)

Sen somnade man visserligen på bussen hem igen.

Kom till skolan och var med på det sista på Naturkunskapen innan vi slutade.

Mina pojkar hämtade mig inne i stan och jag pasade på att fylla på mitt busskort med innan vi åkte hem eftersom jag ska åka buss i morgon eftermiddag när jag ska iväg och Mosterk leker med Maximilian.


Resten av denna dagen blir vi inomhus. Det är kallt ute och blasket börjar komma fram så inget roligt att gå ute med vatten upp till knäna.

 

Av Debora Persson - 24 november 2010 06:21

-3 grader ute och massor, massor av snö! Helt vitt utomhus.

Mysigt visserligen, men inte när jag ska ut vid sjutiden   

Iallafall så är det snart dags att bege sig så jag måste göra mig klar inför dagen.

Idag är ju mannen hemma med Maximilian, jag är van vid att ha Maximilian om mornarna/dagarna så då vill jag ha, eller jag är van vid att ha kontrollen över allt så varje gång mannen är hemma så får jag skriva en lapp eller be honom att inte glömma saker som jag vet att han egentligen inte glömmer. Men ifall.. tandborstning, d-droppar, mössa om de går ut mm. Sådana småsaker som jag vet att de fixar men som kan vara lätta att glömma.


Exakt om en månad är det julafton!

Godmorgon! :)

Av Debora Persson - 23 november 2010 20:21

Ikväll blev det tacos till middag. Alltid lika gott! :)

I morgon blir det Maximilian och hans pappa som är hemma, jag ska på kloster med klassen och det får man ju inte missa;)

Så far och son Sunesson ska till vårdcentralen och kolla öron.


Min bästa vän och hennes karl beger sig ifrån vårt vackra väder i morgon till solen i Gran Canaria och njuter en vecka i solen. Det är hon värd och jag önskar att jag hade fått följa med i resväskan för jag känner att jag med hade behövt lite semester men det går tyvärr inte. Vi får helt enkelt vara glada och hoppas dom får det bra. Och hoppas vädret blir prima ballerina!

  

Om en stund är det Desperate Housewives som gäller och fram tills dess blir det massor av Maximilianmys som har blivit på bättre humör efter alvedonen han fick:)



Av Debora Persson - 23 november 2010 19:00


426 Dagar Sen Maximilian Kom Till Oss.

14 Månader Gammal Har Han Hunnit Bli.

1 År & Två Månader.

  


 


Av Debora Persson - 23 november 2010 16:24

Röd om nosen, snorig, trött & sjuk tar han sig ändå tid att ringa...;)


  (Vem han pratade med var hemligt och mycket viktigt.)


     

Av Debora Persson - 23 november 2010 13:22

Frågan är om inte min lilla prins har fått öroninflammation igen?

Han är jättegnällig och trött hela tiden och ville heller inte äta något. Han har fått i sig lite välling allt som allt idag. Får blir vårdcentralen i morgon igen. För det är väl så, om man en gång har haft öroninflammation så är det väldigt lätt att få det igen..?


Fick post idag om lägenhetesbesiktning här nästa vecka. Och eftersom vi inte ska flytta så fick jag ta och läsa det noggrant. :) De besiktar lägenheterna inför nästa år då mycket ska bytas ut/målas om osv.


Det vi kan få nytt gratis är nya tapeter i Maximilians rum(Äntligen!- tanttapeter där inne nu)

Hallen får nya tapeter om vi vill- och det vill vi verkligen, tapeterna i köket kan vi även få utbytta.

Frågan är då när de ska kasta ut golvmattan i Maximilians rum. Den underbara blå mattan är verkligeni ngen hit! Och gärna plastmattan i hallen får med försvinna..Plastgolv är det fulaste som finns.

Skåpsluckorna i köket som är ljusrosa och världens fulaste ska egentligen inte bytas ut förrän år 2013 men det är bud på att beställa nya luckor redan nu.

Det skulle inte kosta så mycket faktiskt att få dom ubytta nu..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards