♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 27 november 2010 09:19

Morgonmys

  Idag känns det som om vi har tusen saker att göra så vi får se vad vi hinner med.. Snart blir det fruksot och sen ska vi bege oss för att fixa lite. Senare kommer Karin och Julia för att leka med Maximilian och vi drar på bio. Ner i källaren och leta upp alla julsaker (kommer INTE bli roligt, så som det ser ut i vår källare och dessutom vet jag att julsakerna ligger i olika kartonger..) Vi får se vem som drar den nitlotten och får gå ner där.. Och så ska vi tvätta idag med. Förstår inte hur sjutton vi ska hinna allt. Men det går nog:)

Av Debora Persson - 26 november 2010 22:00

Många har slängt upp denna listan för att se vad de själva känner igen sig i, vi som är födda på 80-talet.. Och visst kommer man ihåg en hel del..(fetstil för min del)


Vad känner ni igen er i?


Det var...


Vi som "knackade på" hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem
Vi som lärt oss räkna genom att räkna antal pet-flaskor som behövs pantas för att köpa 100 st 50-örestuggummin
Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt
Vi som kan skillnaden mellan discodans och tryckare
Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade

Vi som har sparat en blå/röd kudde fylld med märken såsom silverfisken och baddaren
Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen
Vi som samlade på allt - främst kapsyler
Vi som var den första generationen som kunde zappa mellan Skurt och Björnes magasin
Vi som i våra egna dagböcker inte kunde undvika att använda samma fraser som i "Berts Dagbok"
Vi som försökte allt vad vi kunde att bygga lika fina trädkojor och hitta lika coola "gömställen" som det fanns på TV
Vi som förmodligen var den sista generationen att motta hemstickade tröjor och sockar från våra far/mor-mödrar
Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail
Vi som visste skillnaden mellan att ringa billiga lokalsamtal och dyra riksamtal
Vi som trodde att vi blev rika när guldtian ersatte papperstian
Vi som upptäckte erotik genom ryska posten och snurra flaskan
Vi som hade kvar Sovjet i kartboken hela grundskolan (trots upplösningen)
Vi som trodde att pins i stil med "Rör inte min kompis" skulle förändra världen
Vi som använde gnuggisar dagligen
Vi som förtjusades av att leka med slime ifrån Buttericks
Vi som började "hänga med våra polare" när det blev för ocoolt att "leka med våra kompisar"

Vi som jublade när gröna/svarta tavlan bytades ut till whiteboards i skolan
Vi som fick hjälpa läraren att trycka på play på videoapparaten
Vi som fyllde våra cykelhjul med kulor eller spelkort för att det skulle låta så mycket som möjligt när vi flög fram
Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs
Vi som spelade in musik på kasettband genom radion
Vi som köpte sura droppar för tioöringar
Vi som gick från altavista till eniro och från eniro till google
Vi som frågade chans på någon ny varje vecka
Vi som hittade på ett eget språk för att kunna sjunga med i engelska texter
Vi som drack Cuba Cola och Jaffa

Vi som läste OÄ i skolan
Vi som insåg att dagliga duschar och deodorant är en självklarhet
Vi som var närvarande medan myrornas krig fortfarande gick på TV
Vi som fortfarande säger negerbollar och aldrig har sagt det och menat något förolämpande

Vi som var för coola för vanliga sällskapsdjur och skaffade vandrande pinnar och tesvamp
Vi som har gjort massvis med busringningar innan "Anitan" dök upp
Vi som smällde äkta tiger-smällare och thunder kings (inga nya mjukisvarianter) varje nyår
Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen
Vi som tvingades runt för att sälja bingolotter varje vecka
Vi som fick fler finnar av Clearasil
Vi som hade förstaklickare-kepsar (neongul keps hade jag:))
Vi som läste Lyckoslanten
Vi som inte fick slänga maten eftersom det fanns barn i Afrika som uppenbarligen var hungriga
Vi som drack Sunkist ur pyramidformade förpackningar
Vi som kallade 1:orna för ettakladdare och 2:ornna för toalettdykare
Vi som lämnade Bingolotto samtidigt som Leif Loket Olsson
Vi som hade en väldigt härdad men ändå öm nintendotummen
Vi som införde pizza, kebab och tacos i svensk husmanskost
Vi som dansade så långa tryckare att vi klibbades fast i varandra
Vi som fortfarande kan dansa Macarena till punkt och pricka

Vi som är de sista att komma ihåg movieboxen
Vi som fortfarande inte kan se Ingvar Carlssons ansikte utan att tänka på dojan
Vi som använde telefonkort och beeper innan mobilernas tid
Vi som fick förbud att använda tamagoshi på lektionerna
Vi som använde sockiplast för att förhindra det groteska vårtspridandet

Ski-pants
Vi som spelade snake på datorn som små innan det dök upp på mobiltelefonen i tonåren
Vi som fortfarande säger Domus eller Servus i stället för Coop
Vi som älskade bockastyren och max antal växlar på cyklar
Vi som var de som började med lunarstorm och vi som tog jävligt lång tid på oss innan vi hade hjärtat att sluta med det

Vi som vara jäkligt skeptiska till MSN när det kom då ICQ faktiskt fungerade alldeles utmärkt
Vi som har försökt att säga krankelibrankelfnatt eller killevippen för att se om det gav någon effekt
Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet

Vi som går igång på "När du hör den här signalen... *pling* ...när du hör den signalen, då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi..."
Vi som var tvungna att blåsa i våra nintendospel för att de i överhuvudtaget skulle fungera, teknik: kraftigt men utan salivstänk

Vi som drev våra föräldrar galna med monotona piptrudelutter från ett hypermodernt gameboy i bilen
Vi som i våra busringningar aldrig lyckades lika bra som Hassan gjorde på radio
Vi som hade gameboy color med färgrannt hölje, inte färgskärm
Vi som utan besvärliga åldersgränser sprang upp och handlade Blend Ultra (!) till våra mammor
Vi som åt Bamse-meal på Clock innan vi upptäckte Happy Meal
Vi som vek alla våra nya tjugokronorssedlar till skjortor
Vi som käkade Raider och inte Twix!
Vi som hade en hel hylla med filmer som vi spelat in från TV på kassetband
Vi som tyckte att vi var extremt välberesta genom timmar framför BackPacker (1 och 2)
Vi som hade bänkar med lock på

Vi som fick de blåaste tungorna av Vira Blåtira
Vi som fick onödigt mycket information om att vi skulle ringa 112 i stället för 90 000


 

Av Debora Persson - 26 november 2010 16:38

Del 1 & 2.

Han skrattar så mycket att han måste tröttat ut sig själv för 5 minuter senare somnade han:)





Av Debora Persson - 26 november 2010 15:40

Min lilla prins är verkligen på bushumör idag så även om jag mår kasst så ska vi gå och leka på hans rum och bygga lego nu:)


   

Av Debora Persson - 26 november 2010 13:05

Igår hade jag verkligen ingen ork i kroppen alls, men fick ta och ruska liv i mig själv, klä på mig lite snyggt och bege mig in till stan för att möta upp min mamma så jag blev på bättre humör och större ork i kroppen.

Vi skulle gå och äta innan teatern. Stog i kö för vi skulle äta bakad potatis med massor av god fyllning men när vi väl kom fram till kassan så var såklart potatisen slut!

Tiden tickade på och det slutade med att vi käkade på Burger King.


Ner mot teatern- trodde vi ja, men vi hade kommit fel såklart. Tio minuter på oss till teatern skulle börja och vi fick springa genom parken i snödrivorna för att komma i tid. Men vi kom i tid tillslut iallafall. Teatern var faktiskt bra och det var bra skådespelare.

Hade varken förväntat mig bu eller bä om teatern. Har aldrig varit på riktig teater, endast skolteater. Men som sagt så var den bra.

Och jag fick lite egentid med mamma för det händer absolut nästan aldrig så det var skittrevligt med.

Bara hon och jag.

Efter teatern hade klockan hunnit bli 21.30 så vi begav oss hemåt. Mamma lämnade mig hemma och sen åkte hon för att hämta lillasyster som skulle följa med henne hem.

  Vi tittade på Hedda Gabler

Av Debora Persson - 26 november 2010 06:15

Efter att Maximilian var en piggelin igår- utan alvedon får han gå till dagis idag.

Jag försöker mig på skolan. Det är halvdag idag så är inte så farligt egentligen. Och skulle jag bli värre och måste vara hemma nästa vecka så har jag iaf gått idag och inte missat allt för mycket:)

Men fyy för att gå ut i dessa -5 grader... men ska inte gnälla, det finns de längre upp i landet som har det betydligt mycket kallare;)

Av Debora Persson - 25 november 2010 12:54

Mår inte alls bra just nu. Känner mest för att sova men det vill inte Maximilian göra så får hålla mig vaken tills han blir trött. Ont i hela kroppen, och så vet jag inte om jag inbillar mig eller om jag faktiskt har tandvärk? Hela mitt huvud känns upp och ned för förhoppningsvis inbillar jag mig bara för något tandläkarbesök har jag verkligen ingen lust med just nu.

Vi får väl ta och lägga oss på soffan och titta på en film nu antar jag. Måste vila upp mig för ikväll..Då ska jag må bra!

 

Av Debora Persson - 25 november 2010 08:39

God Morgon!

Vilken tur att det är jag som är hemma med Maximilian idag för nu har förkylningen kommit till mig.. Har ett par dagar kännt mig helt däst i huvudet och seg i kroppen. Inatt kom förkylningen och det är inget vidare alls. Blir till att äta massa nyttighter under dagen så jag åtminstone kan komma iväg ikväll när jag ska på teater med mamma.

Och massa planerat i helgen,  det ska inte få förstöras.

Och Maximilian han är med fortfarande sjuk.

De såg ut som om han hade halsfluss igår så de tog prover på honom men han hade ju ingen halsfluss, men däremot har han nog iallafall ont i halsen. Han vägrar äta förutom en stund efter att han fått alvedon i sig varje gång, stackarn.


Idag är det ännu mer snö ute, och mer kommer det. Snöar som sjutton ute nu så det är helt vitt ute.

 

Igårkväll så bokade vi bio tills på lördag med. Det blir Unstopable & vi tar med oss Oskar på bion. Maximilian ska leka med mosterK & Julia under tiden så han lär ju inte klaga iallafall:)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards