♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 14 november 2010 17:33

Lite bilder till från igår...


   

 

Av Debora Persson - 14 november 2010 09:30



 

Av Debora Persson - 14 november 2010 08:00

God Morgon.. Så himla mysigt att vakna med en pojk som kramas och pussas på morgonen så man vaknar :) Tycker dock att han hade kunnat sova en liten stund till.

Idag är det Far Dag, och vi firade våra pappor igår istället. Men det är iallafall deras dag idag så får hoppas de får en bra dag!

  

Idag blir det en städ och tvättdag. Och så ska vi åka och hämta vår tv.  Så det blir massa plock och städ.  Ska äen försöka hinna att plugga lite idag med.

Av Debora Persson - 13 november 2010 22:10

Dagen har varit hur bra som helst. Vi har haft en liten linslus hela dagen. Han älskar att bli fotad såklart så många bilder har det blivit.  Och stilig var han med smoking idag! :)

Lägger upp några från pappas kamera. Hoppas jag får lite fler bilder till från honom:) Alex, Simon och Hugo var på plats och även Becca med pojkvän så det var fullt hus idag. Lite intressant var det med en bebis till huset tyckte Max, han är van vid att alltid vara minst men idag var där en ännu mindre pojk ju..

Pappa hjälpte oss att fixa bra foton som vi kan använda som julklort att skicka ut för Maximilian hade fina julkläder med sig men de bilderna kommer inte upp nu så de får ni se när det kommer i brevlådan:)

Dessutom var mannen och pappa iväg hos farfar och fixade på våra vinterdäck på bilen. Skönt att ha det gjort, fick även två nya däck därpå.

På vägen hem så hann vi tyvärr inte inom min mormor och morfar så åkte direkt till Mörrum och fikade hemma hos Maximilians farmor och farfar. Faster Carina var även där med sin man med.

Kom hem för en stund sedan så nu blir det lite film innan vi lägger oss.

Den här minen ser man ofta på Maximilian :)

Höjda ögonbryn och ser lite förvånad ut ;)

                  

 


Provar morfars KHKtröja till mannens stora olycka..

     

Av Debora Persson - 13 november 2010 10:04

Är just nu på väg mot Karlskrona för att hälsa på min pappa & Sussi. Kalleponken & Sofie är med oss med så bilen är fullpackad. Jag fick äran att sitta fram, vilket brukar vara bästa platsen annars men inte med barn bakom för då blir det trångt. Jag är kortast så fick sitta fram medans de två långa sitter där bak tillsammans med en sovande Maximilian.

Av Debora Persson - 12 november 2010 21:27

Bilden blev visserligen rätt mörk men man ser att han försöker göra rörelserna till Imse Vimse Spindel.. =)


Av Debora Persson - 12 november 2010 20:25

Först fick vi en trevlig överraskning som sen visade sig att det inte var någon trevlig överraskning. 18:30 fick mannen ett sms som det stod att vår tv var lagad och klar så den fanns att hämta . Så han & Oskar åkte iväg för att hämta den men så hade affären stäng klockan 19.00 Inte så stor mening att skicka ut sms då kan man tycka..

Så vi får helt enkelt hämta den på söndag istället efterom vi är iväg hela dagen i morgon.

Så vi står ut ett par dagar med vår lilla minitv :) Men det gör inget, har ju vant mig vid den lilla nu:)

Ikväll glor vi på Idol och myser. Maximilian har något närhetsbehov ikväll så det blir mycket "bärapåbebisannarsblirMaximilianledsenocharg"

Har försökt städa hans rum med idag, men inte så lätt för han har ju varit intresserad av att leka med allt jag plockade ihop så han röjde ut allt igen och tillslut hade han legokrig så det flög legobitat över hela rummet så jag gav upp med att ens försöka städa.
Och så har vi spelat Imse Vimse Spindel på youtube som han gillar. Då blir det mycket dans och han har börjat lära sig rörelserna till sången med så han försöker med sina små händer :) Filmade när han gjorde det så får se om jag hinner lägga upp det i helgen.

Om en liten stund ska jag fortsätta plocka i ordning sakerna som ska ner i Maximilians väska för hann inte innan eftersom det blev "Bärapåbebistid" inget mig emot visserligen:)




Dags att avsluta nu, Maximilian "kör bil" med min mobiltelefon så han kryper runt här och drar telefonen längs golvet och försöker låta som en bil..

Av Debora Persson - 12 november 2010 15:30

När jag hämtade Maximilian på dagis så blev han på jättebra humör och skrattade massor. Sen gick han själv, fast han höll mig i handen. Gick nästan hela vägen själv, jag bar honom över vägen bara sen gick han nästan hela vägen hem.

Han stannade och tittade på allt och allt folk som gick förbi vinkade han glatt åt. Bilarna var speciellt spännande och när bussen körde förbi så sa han "OHHHH". Lät verkligen imponerad gullet. Efter en stund orkade han inte att gå längre så fick bära hem honom. Vanligt vis tar det 2 minuter att gå hem från dagis men idag tog det 15 minuter :)


   


    

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards