♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 16 november 2010 20:56

Träffade lilasyster innan när jag hämtat Maximilian från dagis.

Hon passade Maximilian när jag solade sen underhöll jag min son medans hon solade. Mannen hann komma från jobbet med så vi tog bussen tillsammans hem.

Man blir mycket piggare av att sola och efter 10 minuter är man som en helt ny person. Underbart!

Maximilian springer runt med sin gåstol. Han har lärt sig att svänga med den nu så han kan springa runt i lägenheten från hans rum ut mot hallen, genom köket och så kommer han in i sitt rum igen så han springer i en cirkel och varje gång han fastnar så hör man det för han blir vansinnig och skriker rakt ut! ;)


 


Av Debora Persson - 16 november 2010 15:48

Stressig morgon, ledsen bebis på dagis, jobbig dag.

Har fått sova en stund och känner mig inte ett dugg utvilad ändå.

Men min syster är en vänlig själ som låter mig sola på hennes solkort.

Att sola lite gör en mycket piggare och lite gladare i detta mörka och kalla, blåsiga och regniga höstväder som ändå gör en så deprimerad.

Höst och vinter är ingen hit alls. Sommar året runt och man hade mått prima.

Av Debora Persson - 15 november 2010 19:17

Efter vårdcentralen fick vi springa upp till lägenheten igen och leta reda på bilnycklarna som vi efter mycket svett och tårar hittade den.

Ner till bilen, plocka ut vagn och springa till bussen.

Är inte annat än stressad nu för tiden. Ingenting blir som man tänker sig eller vill ha det. Jag vet vad jag vill och kommer nog inte få det så heller, tvärr.

Möta upp lillasyster och sen bort till bibblan. Jag skulle låna en bok till ett arbete till skolan och Maximilian hade fått ett kort från BVC där man kunde hämta ut en barnbok gratis.


 

       

Av Debora Persson - 15 november 2010 18:20

Det blev stressigt innan jag skulle hämta Maximilian på dagis och sen till vårdcentralen. Mannen är expert på att lägga bilnycklarna överallt förutom i nyckelskåpet. Och eftersom barnvagnen låg i bilen var jag tvungen att hitta dom men det gjorde jag inte först så fick springa ner till dagis utan vagn och hämta min lilla älskling som hade fullt upp med att åka rutchkana.

När det var dags att gå kom tjejgänget efter oss och skulle pus och krama och vinka hejdå till Maximilian.

In på vårdcentralen och fick träfaf doktorn. Han kollade i Maximilians öron och såg att han fortfarande var lite röd i öronen men inget han skulle få antibiotika för och heller var det ingen vätska kvar.

Sen sa han: "Nesirildroppar och ligga högt med huvudet ska han göra"

"Jaha, okej...."

"Går han på dagis?"

"Ja"

"Då får han bli hemma"

" ?, Jaha, hur länge då da?

"Tills han blir frisk, jobbar du?"

"Nej, jag pluggar"

"Din man då?"

"Han jobbar"

" Okej, ska du vara hemma med honom då eller?"

"Ja, det får jag ju vara isf...."

"Okej, behöver du lapp"?

"näää?"


Ja, han menade ju på att den lilla hosta Maximilian har så tänkte han att Maximilian skulle vara hemma. Men sen sa jag att han har ingen feber och snorar inte. Dessutom var det ju inte därför vi var där, för att kolla förkylning.

Men i vilket fall så kom vi fram till att han inte behövde vara hemma från dagis, men bara om han blir värre...(Jo, det vet jag ju...)

Jaja, nog om det. Det var inget fel på honom iallafall. Dock så var han ju röd och på små barn kan allt slå till över en natt så i morgon skulle han lika gärna kunna ha öroninflammation igen eller så skulle han lika gärna blivit av med det lilla röda som fanns där.. Vi får ju hoppas på det sistnämnda...

Av Debora Persson - 15 november 2010 14:36

Hemma från skolan, fick en till hos vårdcentralen med Maximilian för att kolla hans öron igen klockan 15.00 så fick gå lite tidigare frpn skolan. Strax ner till dagis då för att hämta min lilla älskling och sen bär det av in mot stan för att träffa min syster, ska bort till bibblan en sväng, kanske bort till Andys en liten stund om Maximilian orkar och så ska vi bort till affären för att hämta ut ett paket på posten. Julklapparna vi beställt har kommit=)

Evetuellt blir det kanske upp och hälsa på hemma hos lillasyster med. Vi får se vad tiden räcker till helt enkelt... :)

Av Debora Persson - 15 november 2010 06:44

Nu är det måndag igen och ny vecka. Det är kallt och ruggigt i lägenheten och det är kolsvart ute. Maximilian snarkar fortfarande i sovrummet. Jag har hamnat i något nu så nu tycker jag absolut ingenting är roligt längre. Allt är bara jobbigt och tråkigt. 

Får ta och rycka upp mig lite och vänta på att min gulleplutt ska vakna så vi kan mysa en stund i soffan innan frukost. Ska ju inte vara på dagis förränvid 9 idag..


Av Debora Persson - 14 november 2010 19:10

Idag har då varit en riktigt seg söndag. Har både varit jobbigt och icke jobbigt. Har fått en del gjort samtidigt som man suttit och slöat en hel del. Tre Kronor har gått på högvarv både med mig sittandes i soffan och i bakgrunden när man gjort annat Vår saknade tv har kommit hem igen, och jösses vilken skillnad det blev jämfört med den lilla vi haft sålänge..

Resten av kvällen blir lika lugn som den har varit hela dagen. Hade hellre tillbringat kvällen hos lillasyster, som ville att vi skulle komma idag men har fortfarande en del att göra så får bli hemma hela dagen. .

Av Debora Persson - 14 november 2010 17:37

Min kärlek.

     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards