♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 12 november 2010 14:00

Äntligen kan helgen börja!

Kom precis  hem för en liten stund sen, har laddat med latte och Tre kronor.

Ska sitta ner en liten stund och sen ska jag hämta min lilla älskling på dagis.  När min prins kommer hem, så blir det mammabebismys på hög nivå eftersom jag inte hann kela med honom alls igår. Så det tar vi igen idag! Sen ska vi packa i ordning inför morgondagen. Väska ska packas för Maximilians del. Blöjor, extrakläder mm, sånt som behövs när man är borta en heldag för massa mys och lek.




Av Debora Persson - 12 november 2010 05:58

Senaste tiden har det tagit dubbelt så lång tid för mig att stiga upp på morgonen, dubbelt så lång tid att duscha, dubbelt så lång tid att göra mig i ordning. Det märks att det är kolsvart, kallt och verkligen höst ute.

Man blir mycket tröttare.

Av Debora Persson - 11 november 2010 21:15

Hemma från skolan nu. Herregud vad jag var stressad innan. Min första buss skulle gå kvart i fem, men kom inte förrän fem i fem. Nästa buss skulle gå tjugo över fem så skulle igentligen fyllt på mannens busskort emellan bussarna så han skulle slippa göra det imorrnbitti. Men busschauffören var en seg jäkel och det tog nästan en halvtimme att komma in till stan som annars tar tio minuter. Nu fick jag springa till nästa buss och hann med den precis.


I skolan bjöds det iallafall på förrätt, tunnbröd och anjovisröra. Fisk är inte min starka sida så åt tunnbrödet och gav N resten. Samtidigt fick även de som ville ha svartsoppa äta den. Och jag blev svimfärdig bara jag såg den. Soppan såg inte så läskig ut men leverbitarna som låg i gjorde mig fruktansvärt illamående. Att folk äter sådant?!

Sen blev det varmrätt. Såklart var det ju gås och jag smakade en pyttepyttebit. Men annars var det kyckling som gällde tillsammans med potatis och sås.

Lite lekar därefter och annat trevligt. Jag och N blev hämtade av mina pojkar sen innan efterrätten. Maximilian somnade vid sju och sov sen.  Han sov när mannen klädde på honom och sov hela bilresan och även när jag bar upp honom igen. Och nu ligger han i sin säng och sover. Så det var ingen idé att stanna i skolan hela kvällen om Maximilian sov så vi kunde lika gärna åka hem så han får sova i lugn och ro.

Hemma har de ätit våfflor så Max var nog nöjd:)

Det var iallafall trevligt med lite gratis mat. Gratis är det väl egentligen inte eftersom vi har betalat en förmögenhet när vi började skolan.


Idag fick jag även hem min efterlängtade Tre Kronor. (hur länge som helst har jag gnatat om hur underbart det vore om denna serien skulle komma ut på dvd, och det var långt innan vi visste den skulle komma ut) Så jag är perfekt glad och hade hoppats på att få se något avsnitt idag men icke, vår dvd är bluray och funkar inte på vår tillfälliga minitv. Men har vanlig dvd undangömd så det ska vi ta fram i morgon så jag kan viga mitt liv åt Mälarviken hela helgen.

 


Tyvärr har jag bara fått yttepytte lite tid för min pojk idag. Några minuter efter skolan innan jag skulle till skolan igen och så sover han nu. Visserligen bra att han sover men jag vill mysa med mitt gull. Vi har snart helg och då blir det massor av gooooos!

Nu blir det lite tv innan vi ska lägga oss.

Av Debora Persson - 11 november 2010 16:28

Hemma och bara vänder i stort sett.

Ska strax åka tillbaka till skolan igen för att äta gåsmiddag.

Kommer då knappast bli någon svartsoppa eller liknande för min del.

Jag äter det andra som det bjuds på:)


 

Pussa på min son nu sen drar jag.

Av Debora Persson - 10 november 2010 21:22

Maxtax sover, jag har pluggat klart för idag och mannen glor på livsviktig fotboll.

Frågan är vad man ska göra nu egentligen? Inte kan jag gå och lägga mig redan?

ÅH, visst faaan. Jag måste laga mat till i morgon.. Jag visste att det var något jag hade glömt.. Ok, göra mat  nu och sen gå och lägga mig. Tjao!

Av Debora Persson - 10 november 2010 18:46

Snart är onsdagen slut med. Onsdagar är tunga.

Så snart närmar det sig helgen. Och på lördag ska vi åka till Karlskrona för att hälsa på min lilla pappa så vi ska även få på våra vintedäck på bilen. På vägen hem blir det ett besök hos min mormor med och så blir det eventuellt ett besök i Mörrum med. :)


Ikväll blir det bonde och mys. Blir lite plugg med förhoppningsvis. Gjorde förresten matteprovet idag ändå och klarade det:) Kanske inte direkt något mvg men än sen, behöver knappast göra om det iallafall.

Av Debora Persson - 10 november 2010 18:17

Sätta upp fåtöljen i soffan är super!


Pussglad kille idag. Pussas hela tiden..

     

Av Debora Persson - 9 november 2010 20:20

En skitkväll på hög nivå.

Och dessutom har min telefon gått sönder (nej det var inte Maximilian som exprimenterade denna gången..:)) så har fått packa upp min förra telefon som jag egentligen skulle sälja, så väck med skyddsplast och andra grejer för nu ska den användas igen. Men jag har aldrig gillat den och kommer aldrig att göra heller.

Så nu kommer det varken bli särskillt mycket sms eller ringande. Jag orkar bara inte med telefonen och slipper helst.



 

uppackad och redo för användning igen. kul.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards