♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 3 augusti 2010 19:31


Fick en inbjudan till BloggSvar så nu finns den här till höger :)


 

Av Debora Persson - 3 augusti 2010 18:30

Nyss hemkommna från en lång promenad. Skulle möta lillasyster vid affären 16.30 men sen som man alltid är så gjorde jag allt i sista sekunden. Skulle packa in paketet jag skulle skicka, leta upp plånboken som jag hade gömt någonstans, leta upp nappar som alltid försvinner fast vi har hur många som helst någonstans, klä på mig själv och klä på Maximilian. 16.20 lämnade jag bostaden. Sprang ner till bilen för att lasta ut barnvagnen och sen satte det fart. Lillasyster hann möta mig halvvägs eftersom jag var så sen.

Völ i affären så skickade jag paketet, hämtade ut ett paket från H&M och sen in i affären. Glömde givetvis köpa det jag skulle köpa. Eftersom jag stressat så och var halvt heldöd så blev det mest bara en massa cola som följde med mig hem. Precis utanför hemmet somnade Maximilian så kände mig taskig att plocka upp honom så fick gå ett extra varv innan jag fick väcka honom.

Nu är vi iallafall hemma och om en halvtimme skulle mannen kommit hem egentligen men nu vet jag inte när han kommer hem eftersom han just nu sitter på en arbetsintervju! Får hoppas han får jobbet nu. Så länge det inte är lägre lön än den han har så tar han det ifall han får det. Ligger ju mycket närmre hemmet än det han gör nu så han sparar ju ett par timmars tågresa varje dag isåfall :)



Av Debora Persson - 3 augusti 2010 11:24

Visst hade det varit mysigt med en katt till. Saknar våra katter. Bosse och Maja som försvann är mest saknade. Sally som vi skaffade efter Bosse och Maja har ju numera flyttat till lillasyster så Sally träffar vi ju ändå rätt ofta.

Men att skaffa katt igen får vänta tills den dagen vi bor i en miljonvilla på rivieran.


Bosse & Maja

 

Sally

 

Av Debora Persson - 3 augusti 2010 07:35

God Morgon.

Idag sov jag till 07.00 medans Maximilian inte vaknade förrän just precis så nu sitter vi och gosar i soffan och glor på Unga Mödrar. Maximilian vaknade redan när mannen steg upp och var nog inte långt ifrån att vi fick stiga upp då men på något sätt somnade han om som tur är:)

Nu är vi iallafall uppe, vädret är sisådär. Får hoppas det blir finare för idag ska vi iallafall ut eftersom vi har en del ärenden att göra. Ska skicka ett paket till min bror i Umeå som jag skulle gjort för tusan mer än en månad sedan och sen lite annat fix.

Nehej, nu luktar det konstigt här så ska nog ge Maxontaxon en ny blöja!

Av Debora Persson - 2 augusti 2010 22:17

Dagen har varit lugn. Vi har hållt oss inne hela dagen men vi har fått väldigt mycket gjort faktiskt. Ändrat om, rensat upp och plockat undan massor.

Mannen var sen hem från jobbet idag eftersom hans tåg som vanligt var försenat så han tog samma tåg hem som Khaled och sen när de var i Kristianstad så gick där inga bussar på länge så de fick ta taxi hem.

När han kom hem blev det middag och sen var det dags att betala räkningar. Skulle gjort det för ett par dagar sen egentligen men blev inte förrän ikväll. Maximilian var inte på bästa humör ikväll heller. Han ville inte alls umgås med mig utan han ville vara hos sin pappa, men eftersom han betalade räkningarna så var det lite krig här mellan mig och Maximilian. Snacka om att han var pappig idag. Han är ju van vid att ha pappa hemma om dagarna nu hela sommaren så det klart han saknade honom. När han sen fick komma till pappa så var allt frid och fröjd igen :) Mamma dög inte alls för min lilla älskling:)


Vi tittade iallafall på Lotta på Liseberg innan. Och när det blir musik på tv så blir Maximilian glad. Leker han med sina saker och musik kommer på tvn så stannar han upp mitt i sitt lekande och tittar på tvn istället och sitter och klappar händerna :)

Men ikväll satt han på sin gunghäst en stund medans vi tittade på Lotta och när de började sjunga så var det ju inte alls särskillt lätt att klappa händerna eftersom han var tvungen att hålla sig fast i hästen med. Men snabba klappar blev det, blev liksom en klapp sen snabbt flytta händerna för att hålla sig fast så han inte trillade av och sen en klapp till. :)

Han sken som en solståle iallafall :) Jag fick hålla i han emellanåt så han kunde klappa händerna ordentligt.


   

Nu är det snart läggdags. Trötta som tusan och i morgon är det en viktig dag för mannen :)

Av Debora Persson - 2 augusti 2010 17:55



Så, nu har jag lyckats fixa så jag kan lägga upp klipp på bloggen. Innan gick det tydligen inte och  när jag skulle prova idag igen så blev det tre likadana klipp efter varandra hela tiden. Men nu ska det tydligen gå...

Har ju försökt lägga upp klipp redan från när vi var i Turkiet men då var de i för stort format och för långa och allt det där..


Iallafall så är det Maximilian som leker med ett par pantflaskor i filmen och det är en jäkla fart på honom :)

Av Debora Persson - 2 augusti 2010 12:50

Hittade Algots gamla GRODMÖSSA från när han var liten.

Älskar den mössan och den ska Maximilian givetvis ha med. Dock lite för stor just nu men kommer antagligen passa honom perfekt när det är dags att ha tjockare mössa :)


   


   

Av Debora Persson - 2 augusti 2010 11:50

Efter frukost sov min lilla herre i över två timmar så jag passade på att börja städa och vika 100 kg tvätt. Sen vaknade Maximilian av allt oljud här i huset. Någon borrar i väggarna så det låter som rena rama kriget här. Nu är han iallafall pigg och glad och sitter och leker på golvet med sina bilar. Ska snart fortsätta arbeta och sen blir det lunch. Får hoppas att vädret blir lite bättre sen med så vi kan gå ut men tyvärr ser det ut som om det skulle börja regna när som helst...:/


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards