♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 9 maj 2009 15:57

Åkte in till jobbet innan och hämtade mitt bankomatkort. Dom hade en hel del att göra. Tur man är ledig!

Vi stack till Ikea sen. Jag älskar Ikea. Min man hatar Ikea.

Köpte lite småsaker som vi behövde.

Men denna gången höll jag mig till bugeten.

Brukar inte hända annars.:P

Sedan åkte vi till Maxi och handlade käk.

Tomt i kylen för tillfället.

Borta i två timmar ungefär och man var helt slut i kroppen.

Och huvudet.

Har slängt in tvätt med.

Sjukt mycket tvätt så det kommer ta hela eftermiddagen och imorgon med.

Borde bokat tid i tvättstugan men det är så bökigt att springa fram och tillbaka hela tiden.

Visserligen är det inte jobbigt, om man jämför hur det var i Mörrum och Asarum.

Tredje våningen utan hiss och så fick man asa ner skiten till källaren och springa där fram och tillbaka.

Men jobbigt att passa tiderna.

Särskillt när man är trött.

Ska skicka bort min man tror jag så han får se om det finns tvätttid idag. Pallar inte ha skiten här till imorrn.

Vi ska snart käka lite.

Frallor igen. Magen krånglar på mig.

Han kanske är hungrig.

Han vill nog ha flingor med tror jag.:)

Nej käka nu sen vila lite. Lata mig på soffan är vad jag behöver.

Lite sudoku.



Av Debora Persson - 9 maj 2009 11:36

Fruksot äten. Vi köpte med oss frallor hem. Så ska snart in i duschen och göra mig i ordning för dagen.

Ska försöka få bort resten av fästingen på Sally med.

Skulle plocka väck en fästing innan men den jävlen satt som sten.

Så det sitter kvar en del på henne.


Av Debora Persson - 9 maj 2009 09:25

Igår sa jag " Jag kommer säkert bli väckt av att dom ringer från jobbet"

Idag blev jag väckt av dom fast via sms.

Jag är ledig idag. Massor jag ska göra.

Dessutom är danskarna säkert kvar i Malmö och då blir det mycket att göra.

Det orkar jag inte.

Ska ändå inom jobbet sen för ska hämta mitt bankomatkort jag glömde igår.

Nu ska vi snart åka till Limhamn och hämta en grej!

Tjao!

Av Debora Persson - 8 maj 2009 21:26

Äntligen är det helg!

Nu är man ledig två dagar innan man sätter igång arbetet igen!

Dagen har gått sjukt snabbt. Danskarna har röd dag idag. Så dom har varit och besökt Mobilia, Malmö.

Fullt ös hela dagen då alltså.

Men äntligen hemma nu.

Ska snart käka lite.

Mysa med Sally, hon har inte varit hemma så länge, min man släppte ut henne 4 i morse och hon kom väl hem vid 20 ikväll.

Vad tusan gör hon ute?




Av Debora Persson - 8 maj 2009 12:13

Vill inte jobba

Vill inte jobba

Vill inte jobba

Vill sova.

Snart ska vi åka till jobbet. Har taxi idag eftersom min man är ledig.

Det är ju bra.Förhoppningsvis har han käket klart när man kommer hem ikväll med:)

Av Debora Persson - 8 maj 2009 10:54

Om dryga två timmar startar veckans sista arbetspass. Vill att klockan ska bli åtminstone 20.00 nu så vet man att snart kan man ta helg..

Vad ska man göra i helgen da?

En massa egentligen, frågan är om jag kommer orka göra allt jag tänkt jag ska göra.

-Tvätta måste göras iallafall.

-Vi funderar på att dra till Ikea. En sak vi måste fixa där, men saken är den att när man är där och bara ska handla en sak, så kommer man hem med 101 saker och det har vi inte råd med. Så vi får se hur det blir.

-Städa lite måste göras.

- Sen ska vi bara ta det lugnt.

På söndag ska min man på fotboll med så får vara hemma llite själv med och det kan ju vara skönt.



Av Debora Persson - 8 maj 2009 09:13

Gomorrn.

Visste ni att dom börjat sända BigBrother igen?? På tv400. 

Visserligen är det typ första säsongen eller andra. Inte lika bra som dom senaste tycker jag, men är för för man inte följde de första så bra.

Visserligen sänds de ganska sent så kommer ju inte hända att man följer alla dessa heller.


Idag ställde vi klockan på 8.30 låg och snozade lite. Sen steg vi upp. Min man skulle ut och gå en sväng med innan frukost. 

Nu är han hemkommen och vi ska snart äta lite.





Av Debora Persson - 7 maj 2009 22:13

Sally är på lekhumör. Hon är som en hund. Hoppar upp med i soffan med bollen i munnen och vill att vi ska kasta iväg den och så springer hon och hämtar den och lämnar den i soffan igen.

Precis som en hund.

Hon kommer när vi visslar på hene med. Inte när man "kssksksskss" som man annars gör på katter. Det funkar inte på mina små bebisar.

För övrigt har Bosse varit borta 3veckor nu. Han får  gärna kommahem till oss snart.






Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards