♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 7 maj 2009 21:36

Hemkommen från jobbet. Vi var och handlade efter. Ska käka toast snart. Hungrig som en varg.

Mycket sista timmarna på jobbet så man är ganska seg just nu.

Men bara imorrn med, sen är man ledig helgen. 

Jävligt skönt ska det bli, denna veckan har varit seg och jobbig.

Den har gått så sakta.




Av Debora Persson - 7 maj 2009 09:23

Har vaknat ungefär 412 gånger inatt, inte alls sovit bra.

Och när jag väl lyckats sova någorlunda bra så ringer min mans alarm.

Så steg jag med upp efter en stund.

Hade behövt sova denna natten känner jag.

Sjukt trött.

Och så ska man jobba. Men det är bara denna dagen och imorrn med.

Sen är man ledig.

Då har jag en del att fixa med. Synd bara man inte har ett öre över. Kan ju inte göra något speciellt med andra ord.

Ska göra mig i ordning snart hade jag tänkt.

Det regnar ute. Inte alls roligt. Det blåser med. Som om det vore November ungefär, fast lite varmare.


Av Debora Persson - 6 maj 2009 22:06

Just nu känner jag att jag vill flytta hem. Men där finns inte så mycket. Där händer ingenting.

Känns inte som om jag skulle trivas hemma tillräckligt heller. Här trivs jag, men inte tillräckligt. Saknar min familj och vänner.

Jag tror att där jag skulle trivas som bäst hade varit om jag hade bott hemma hos mamma och pappa på Dragonvägen 12.

I Asarum. Där hade jag nog trivts just nu.

Men så kommer det aldrig bli. Never Ever. 

Men nu har vi vårt liv här, jag och min man. I Malmö.

Men om några år så ska vi nog bo i det gula huset i Elleholm. Litet och lagom. Fult som stryk men det går alltid fixa till när jag är rik som en miljonär.

Av Debora Persson - 6 maj 2009 21:24

Jobbet idag var okej. Vi hade roligt. Ibland jätteroligt. Men jobbigt har det också varit.

Vi blev klara tidigt idag, jag och Madde. 20 över. Bra gjort av oss.

Imorrn ska jag in en timme tidigare. Så börjar 12 istället. Kan ju vara bra, då slipper men den där jäkla 45 minuters rasten.

Nu är det efterlyst på tv och middag. Snitzel och potatis.


Av Debora Persson - 6 maj 2009 10:15

Trött på att folk ska leva mitt liv. Jag behäver ingen talesman, skulle jag behäva det så ringer jag. Men kan inte folk låta bli så kan dom inte. Tråkigt bara. Tror dom inte jag vill ha ett eget liv? Jag klarar mig alldesles utmärkt.

Jag och min man, vi klarar oss utan det.


Av Debora Persson - 6 maj 2009 08:42

Fortfarande ett jävla pissväder ute. Regnar ju visserligen inte men det kommer nog snart det med. Skulle ju inte förvåna någon.

Jag vet att jag är uppe onödigt tidigt idag med, men kan inte hjälpa det.

Det blir bara så.

Nu kom regnet. Kul.

Ska snart ta och käka något. Magen är helt tom på mig och jag är sjukt hungrig!

För övrigt kommer denna dagen se ut som igår, min man jobbar förmiddag, och jag jobbar eftermiddag. När jag kommer hem måste nästan min man gå och lägga sig så blir inte mycket till att umgås resten av denna veckan, förutom helgen- då är vi lediga.

Men annars. Varför har vi alltid den oturen och jobbar så?

Nästa vecka har jag förmiddag och klart min man inte jobbar förmiddag då.

Icke.

Och ja, vi har dessutom fått schema för hela maj nu, så nu kan man börja planera sitt liv lite bättre. Vet egentligen ungefär hur jag jobbar ändå, börjar få rullning på det där.

Äntligen jobbar ju bara var tredje helg med dessutom.Skönt Men inte samma helger som min man så vi har bara en av tre helger lediga tillsammans!


Av Debora Persson - 5 maj 2009 22:10

Jag har otroligt tråkigt just nu.

Fotbollen tar aldrig slut. För tidigt för att lägga mig.

Kan det inte bara ringa på dörren och där står världens mest underhållande människa?

Troligtvis inte.

Men pratar ju med Fia på msn, henne har man inte hört av på ett bra tag så det är ju trevligt iallafall:)

Nej snart får man gå och borsta gaddarna och sen lägga sig och läsa istället.

Kanske skriva ett brev till fotbollsförbundet och klaga på att matcherna är alldeles för långa. De gör att ens män inte hinner umgås med sin familj. Jävla fotboll.


Av Debora Persson - 5 maj 2009 21:56

Andra dagen denna veckan över. Det är skönt. Gäster på jobbet har varit sura hela dagen. De flesta verkligen. Måste vara vädret som får folk vansinniga.

Det får mig att inte vara glad heller. Man blir gladare ju finare väder det är.

Det är fotboll på tvn nu. Min man är glad. Och ibland får man ju offra sig. 

Jag tittar inte på skiten.

Sjukt trött idag så får la lägga mig snart.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards