♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 24 maj 2009 19:32

Ganska seg ikväll. Bosse har blivit mycket piggare än vad har var innan.

När min man kom hem så gick Bosse upp, då hade han sovit exakt hela dagen.

Nu har han fått i sig mat, han äter och äter så man måste ta väck maten för han så han inte blir dålig.

Han tvättar sig själv med. Och är uppe och går lite ibland.

Innan gjorde han inget annat än att sova.

Men han ska hållas inne tills han gått upp ett par kilo till.

Ska fortsätta städa snart hade jag tänkt. Fixa kylen.

Imorrn kommer lönen. Den efterlängtade lönen. Som tur får både jag och min man mer än förra månaden.



Av Debora Persson - 24 maj 2009 17:09

Jaha så har denna dagen gått snart också.

Hunnit med en hel del men en dag till ledig hade fasen inte varit fel.

Bosse och Sally har båda, på olika håll sovit hela dagen. Dom klarar fortfarande inte att vara i närheten av varandra särskillt mycket.


Här har vi vår vanliga gamla Bosse.

Under har vi Bosse efter ett äventyr på alldeles för lång tid. Stackarn. Han är sig verkligen inte lik!




 Sally kom hem igår med ett sår i pannan.


 

 v.21






Av Debora Persson - 24 maj 2009 12:21

Idag är jag riktigt trött verkligen. Låg och tittade på tv innan och tänkte

jag skulle se klart programmet som var 10 minuter kvar på, men lyckades somna och vaknade vid kvart i tolv.

Började plocka i badrummet, men sjukt trött och hungrig så blir att jag käkar först och så får jag plocka sen.

Detta är en sån tråkig dag, det regnar och är pissväder ute.

En dag man bara vill ligga i soffan och titta på film.





Av Debora Persson - 24 maj 2009 08:18

Redan uppe, fast jag är ledig.

Inte sovit alls bra i natt. En bebis som sparkar i magen och två katter som verkligen inte är sams.

Både jag och min man har vaknat i natt av att dom ylat på varandra.

Sally känner npg inte igen Bosse ( Vem gör det egentligen? )Ingen av dom vill backa heller, för Bosse vet ju att han var här först från början och Sally har ju vant sig vid att leva som en kung här hemma senaste tiden.


Dessutom kom hon hem igår med ett blödigt sår mitt i pannan. Man kan ju undra vad som hänt med henne?


Dagens mål är att få de små liven att bli vänner igen.


Av Debora Persson - 23 maj 2009 21:39

Vi har fått hem Bosse igen!

Helt underbart. För hur stor är chansen egentlige, att han försvinner och är borta så länge, att han hittas av en familj som går in på just katjouren.se och ser en bild på vår Bosse där. Att han hittas 3,5 mil härifrån?

Chansen måste vara ytterst liten.

Mannen som hittade han hade velat behålla han för han var så kelig:) Så hade det nu inte varit Bosse så tror jag att han fått ett hem iallafall.:)

Stackarn ser visserligen ut som fan, köttsår och hemskheter. Han är jättesmal verkligen, han var en tjockis innan men nu känner man benen i kroppen på honom. Luktade illa gjorde han med.

Förjävlig, såg ut som en riktig hittekatt som man helt inte vill ha å göra med.

 

När vi kom hem kände han sig som hemma direkt och han var jättekelig.

kan knappt gå eftersom han bara har benen kvar i kroppen och inget fett.

Men han är hemma igen.

 

Jag skulle försöka duscha av honom.

Förgäves. Han hatar verkligen att bada.

Mitt badrum är inte det vackraste nu. Med en knappt badad katt så är det vatten överallt, eftersom han levt i det vilda så passade han på att kissa och bajsa på golvet, en av mina parfymflaskor for i stengolvet, knappt använd och det är stökigt precis överallt.

Den katten kan man fan inte bada.

 

Nu ligger han iallafall och torkar i soffan och har det bra. Såhär bra har han inte haft på hur lång tid som helst. Min lilla mysekatt. Ska låsas in minst en vecka fram nu så man vet vart man har honom, dessutom behöver han äta upp sig ett anatl kilo för att komma ut igen.

 

Av Debora Persson - 23 maj 2009 17:20

Hemma från jobbet nu, fan vad skänt med att bara jobba 3 timmar för en gångs skull.

Tog med mig käk hem, Grekisk sallad. Sjukt god. Skulle kunna käka den varje dag.

 Nu väntar jag bara på att min man ska komma hem så vi kan köra någon gång.



Av Debora Persson - 23 maj 2009 09:57

Extremt uttråkad just nu. Är i stort sett klar egentligen för att åka och jobba.

Inte van vid sådanthär. Antingen så brukar jag inte vara mycket till klar vid detn här tiden en lördag eller så ska jag snart på rast på jobbet.

Inte sitta och vänta 2 timmar på att få åka till jobbet.

Ingen lust att städa. Borde käka, men får vänta lite så jag kan hålla mig tills jag kommer hem från jobbet igen vid 17. Eller så får jag käka på jobbet.

Inte något väder att vara ute i. Kallt och börjar nog regna när som helst.




Av Debora Persson - 23 maj 2009 08:09

Gomorrn.

Igårkväll blev det film efter att minman kommit hem. Somnade givetvis.

Idag ska jag jobba. I tre timmar! Det känns lustigt att jobba så lite en lördag. Annars när jag jobbar helg jobbar jag 8.30-17.30 eller 9-18. 

Idag behäver jag inte ena vara på jobbet tidigt. Jag börjar 13 idag.

Härlig tid och lite extra pengar i kassan till Göteborg.

Inte för det blir särskillt mycket men ändå. Jag går inte rastlös hemma idag heller.

Men med tanke på vädret så skulle jag vilja ligga is offan och glo på film hela dagen.

Snart ska min man åka till jobbet. Väntar på att han ska komma hem igen så vi kan åka och se om det är Bosse som finns där borta så vi kan ta hem han isåfall.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards