♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 18 maj 2009 09:28

Gomorrn.

Känns som om jag sovit alldeles för länge idag. Har heller inte sovit för bra. Sally har kommit och kelat med mig vad som känns som 887 gånger i natt.

Men nu är man uppe.

LEDIG idag. Det är underbart. Ska väl göra som vanligt när jag är ledig. Lägga in en tvätt. Städa lite.

Mest ta det lugnt och vila. Känns som om jag behöver det efter denna helgen.

Jag tror jag ska göra äppelpaj, det är jag sugen på idag.


Av Debora Persson - 17 maj 2009 22:02

Jag blir vansinnig på vår förbannade jävla dator.

Kanske inte datorn, är väl mer internet som ska vara det slöaste i hela Sverige. Ska ta en jävla kvart att ladda en liten sida. Helt vansinnigt.

Jävla mobila bredband.


Kläder vi sålt på tradera har jag fått ägna tid åt ikväll. Skicka iväg alla dessa jäkla mail till folket.

Ska bara skicka iväg kläderna med. Ett jävla jobb det där. 


Negern åkte vid sjutiden innan. Efter det gjorde min man min efterlängtade köttfärspaj, men jag fick halsbränna och kunde inte äta.

Stackarn lagat i onödan. Fick inte i mig någonting alls. Har tablettter till halsen men hinner spy upp den innan den åker ner så funkar inte så bra.

Tuggtabletter som ska skummas i munnen. Ska vara smak av apelsin, men de smakar fan som ingenting gott iallafall. SMakar apa och fan på det att man inte kan svälja skiten då.

Nej, så det blev ingen mat för min del.


Jag ska sluta svära. Ska försöka att inte svära så mycket iallafall.




Av Debora Persson - 17 maj 2009 18:47

Äntligen är denna helgen över.

Först gick dagen jäkligt snabbt men efter andra rasten gick det så förbannat sakta. Kunde somna stående.

Men nu är man hemma iallafall. Min man och Negern hämtade mig.

Nu sitter dom och tittar på fotboll på tvn och svär och håller på. 

Kan väl vara för att mff ligger under och matchen snart är slut.

Så blir det att ta det lugnt ikväll även om man är ledig imorrn för jag är sjukt trött idag.


Av Debora Persson - 16 maj 2009 20:47

Ikväll har vi skrattat till denna.



Av Debora Persson - 16 maj 2009 20:06

Vill ha sommar nu. Känns som om vi inte ska göra ett skit i sommar, men vi ska ju faktiskt göra en hel del.

Förhoppningsvis får jag ju ledigt de dagar jag vill vara ledig. Har inte fått schema på det där ännu.

Men Sweden Rock-helgen åker vi hem, och vi tar med oss Sally med eftersom vi inte har någon kattvakt. Så det blir semester för hennes del med.

Sen helgen efter åker jag hem igen. För Karins student denna gången. Och så får jag träffa släkten med. Mamma och dom kommer jag inte träffa rockhelgen eftersom dom är i Turkiet då.

Helgen efter Karins student är det Midsommar. Då gör det inget om jag får jobba, men det är nog min lediga helg, men eftersom jag vill vara ledig de andra så gör det inget. Vi stänger tidigt den dagen och har stängt dagen efter. Och jag ska i vilket fall inte dricka något så spelar ingen större roll.

Sen har vi ju resan till Göteborg vi bokat 6-8 juli. Jag, min man, Fanny och Negern. Hemresan därifrån åker vi till Ullared med. Mycket pengar som kommer gå åt dom dagarna känns det som.


Ja, och sen behäver jag ju inte vara ledig så mycket mer med tanke på att jag kommer vara hemma så mycket sen. Vem vet om jag ens orkar jobba sommaren ut?

Så det är väl lika bra att jobba så mycket som möjligt resten av sommaren antar jag även om det blir tungt.

Min man har ju semester hela juli i stort sett.

Det är ju lite surt för min del, men å andra sidan så har jag ju taxi till jobbet varje dag;)



Av Debora Persson - 16 maj 2009 19:18

Även om dagen har gått någorlunda snabbt så har den varit otroligt jobbig vissa stunder. Min arbetsplats kan vara en jävla lekstuga för vissa ibland. Och när den är det blir inget som det ska, inget funkar och ingen lyssnar. Även om man skriker åt dom.

Algots fritids är säkert tusen gånger behagligare att lyssna på. För de barnen är små det är dom inte jobbet, även om man skulle kunna tro det ibland.

Men men nu är man hemma iallafall.

Min man och Negern kom och hämtade mig och vi åkte och handlade mat till ikväll. Det blir grillning som bestämt. Även om jag bestämt att det skulle bli köttfärspaj, men det får jag la imorrn istället.

Ikväll blir det hamburgare med bröd, pommes och sallad.

Sen har vi ju Eurovision ikväll med som man absolut inte får missa!


Av Debora Persson - 16 maj 2009 08:01

Ska alldeles strax åka till jobbet. Jag har ingen lust alls att jobba idag.

Vi har ansiktsmålning och det betyder mycket barn och det betyder i sig alldeles för mycket happy meal och utspillda drickor. Sura föräldrar.

Men får hoppas dagen går snabbt iallafall.

Så man har en av två dagar avklarade.

Negern kommer ju sen med. Kul med lite sällskap. Grillning på schemat skulle jag tro.

Nehepp, borsta tänderna sen är det dags att åka banne mig.


Av Debora Persson - 15 maj 2009 21:13

Dagen har gått otrloligt snabbt. Plötsligt var klockan 19 och jag slutade.

Det är härligt när det är åt det hållet för en gångs skull.

Mötte upp min man inne i stan och vi gick och köpte mat som vi skulle ta med oss hem.

Bussen var givetvis sen som vanligt. Och full av 13 åringar som gapade och var allmänt fula.

Talang ikväll och ta det lugnt för imorrn är det jobba.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards